2012. jún 14.

Struktúra, hierarchia, belső linkek - A honlapoptimalizás szempontjai - 7

publikálta: honlap-seo
Struktúra, hierarchia, belső linkek - A honlapoptimalizás szempontjai - 7

Ingyenes SEO-tippeket soroló kis sorozatomban megosztom a google keresőoptimalizálás néhány műhelytitkát - saját ismereteim és gyakorlati tapasztalataim alapján.

3. Az oldal felépítése, formai jegyei. Látható és rejtett tartalmak (5)

3.5. Struktúra, hierarchia, belső linkek

Az oldal felépítésének, belső konstrukciójának a megfelelő kialakítása szintén a honlap-optimalizálás tárgykörébe tartozik. Egyáltalán nem mindegy, milyen egy honlap belső szerkezete, milyen módon van tagolva és elrendezve a tartalom. Nem előny sem az "ömlesztett", semmilyen módon nem strukturált szöveg, de nem kívános a túlbonyolított szerkezet sem. A Google - tapasztalatom szerint - "szereti" a világosan felosztott, észszerűen elrendezett tartalmakat és az egy-két szintnél nem mélyebb hierarchiát.

Ezért a több aloldalt is tartalmazó honlapok esetében fontos a logikus alá- és fölérendeltség kialakítása, és a jó menürendszer alkalmazása. Sokat számít, hogy milyen című és tartalmú oldalak vannak a főoldal alá sorolva, és az is, milyen linkekkel nyithatók meg. Az igen tetszetős animált megoldások például a Google számára gyakran értelmezhetetlenek. Szerepe van annak is, hogy az aloldalakról milyen linkek mutatnak vissza a főoldalra. Weboldal elemzői SEO-szempontból nyilvánvalóan sokkal értéktelenebb egy "Főoldal" vagy "Home" vagy "Címlap" nevű link, mint egy olyan, amely a főoldal valamely kulcsszavát tartalmazza. Ha a honlap témája a kakastej, akkor a kakastej gyártását vagy értékesítését vagy élettani funkcióit bemutató aloldalakról ne "Főoldal" vagy "Home" nevű, hanem mondjuk "A kakastej bemutatása" nevű link mutasson a nyitólapra.

A túltagoltság hátrányt jelent az egyre "mélyebb" könyvtárakba helyezett tartalmak szempontjából. Az alkönyvtárak használata még célszerű lehet, az al-alkönyvtárak alkalmazása már nehezebben indokolható, de al-al-alkönyvtárakat létrehozni semmiképpen nem tanácsos: a Google elemzi, vizsgálja, hogy hány perjelen "/" keresztül vezet az út egy weblaphoz, és a túlságosan belülre helyezett oldalakat sokkal "lomhábban" kezeli, semmint a főoldali, vagy közvetlenül a főoldal alatti szintre helyezett tartalmakat. A kakastejes arcpakolás hatásairól szóló oldalt tehet nem célszerű így elhelyezni: www.kakastej.hu/mindennapi_alkalmazas/divat/kozmetika/arcpakolas.htm - ha nincs túl sok aloldalunk, tegyük bátran a gyökérkönyvtárba, ha ezek száma jelentős és szükséges némi "rendrakás" köztük, akkor is elégedjünk meg valamely általános nevet viselő első szintű alkönyvtárral, például: www.kakastej.hu/felhasznalas/arcpakolas.htm

A külső támogatás során célszerű a rendelkezésünkre álló linkerő egy részét megosztani, azaz nem kizárólag a főoldalt támogatni: a Google, különösen a Pingvin-algoritmus alkalmazása óta,  nem díjazza az egyoldalúságot.

Fontos a tartalom okos, SEO-szempontú megosztása a főoldal és optimalizálandó aloldalai között. Nem előny, ha a belső oldalak konkurensei lesznek egymásnak vagy a főoldalnak; a Google az ilyesmit általában felfedezi és a felhozni kívánt oldalak egyikét (rosszabb esetben mindegyikét) hátrább sorolja.

Szólj hozzá

hierarchia honlap optimalizálás szempontok külső linkek

A bejegyzés trackback címe:

https://honlapoptimalizalas.blog.hu/api/trackback/id/tr24587895

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.