2012. aug 26.

Transzferár nyilvántartás - Egyéni stratégia és kreatív honlapoptimalizálás - 5.

publikálta: honlap-seo
Transzferár nyilvántartás - Egyéni stratégia és kreatív honlapoptimalizálás - 5.

Transzferár nyilvántartás

Eddigi leghosszabb és talán legeredményesebb SEO-megbízásom az alcímben szereplő adóügyi fogalomhoz kapcsolódik. [A dolog lényege két mondatban: Azok a vállalkozások, amelyek nem függetlenek egymástól (hanem mondjuk anya- és leányvállalat viszonyban állnak, netán rész-tulajdonosai, részvényesei egymásnak), üzletkötéseik során a szokásos piaci ár helyett ettől eltérő, ún. transzferárakban is megállapodhatnak egymással. Az ilyen üzlet speciális adózási kondíciókat von maga után, amiért is a vállalkozásoknak külön dokumentációt - transzferár nyilvántartást - kell készíteniük, és ezt az adóhatóság fokozott figyelemmel ellenőrzi.]

Talán mondanom sem kell, a pénz- és adóügyekben teljesen járatlan laikusként a fogalommal akkor találkoztam először, amikor korábbi SEO-eredményeim alapján rám talált és 2011 tavaszán megkeresett egy adószakértő asszony: szeretné, ha optimalizálnám transzferáras honlapját, továbbá két szakmai blogját (illetve egy újat is készítenék). Vonakodtam igent mondani, mert bár a korábbi években többször is vállaltam ilyen munkát, akkoriban valahogy mégis sajnálni kezdtem az erre fordítható időmet: írói ambícióim mellett épp elég feladatot adott saját webrendszerem építgetése, fenntartása, no meg az intenzív blogolás. Oldalaim SEO-vonatkozásaira odafigyeltem és baráti szívességből is optimalizáltam néhány honlapot, de komolyabb terhet nem akartam a nyakamba venni. Aztán - személyes rábeszélések után - mégis ráálltam.

És hogy erőmet kipróbáljam: tudok-e még látványos eredményeket elérni, írtam akkori főblogomba egy posztot Transzferár címmel:

transzferárAz ember mindig tanul valamit. Én például most azt, hogy mi az a  transzferár és mi különbözteti meg a piaci ártól. Nem kell megijedni, nem képzem át magam közgazdásszá vagy pénzügyi szakivá (habár a magyar irodalom talán jobban járna...), hanem, úgy fest, több év kihagyás után újra bizonyos honlap-optimalizálás vár rám, azaz újra SEO-tevékenységre adom a fejem, így voltaképp most azt tesztelem, hogy a Google keresőjében a "transzferár" szóra milyen helyen jelenik meg ez a posztom. Ha egyáltalán... Akinek nincs jobb dolga, figyelje, aki meg többet akar tudni a témáról, egyelőre, mielőtt valóban szakmai oldalt ajánlanék (linkerősítő céllal is) ezt a leírást ajánlom: Mi az a transzferár nyilvántartás?

Elvégeztem egy nagyon gyors és határozott optimalizálást (ma már az ilyet bünteti a Google), minek eredményeként a posztom megjelent és meg is kapaszkodott a címével indított keresés találatlistájának az élén. No, fog ez menni, döntöttem el, és egyeztetni kezdtük leendő megbízómmal a részleteket.

Hogy ne kelljen tétlenül várakoznom, amíg az elképzelések kikristályosodnak és a megállapodások megköttetnek a régi és az új honlap, illetve a blogok vonatkozásában (a hölgy e tekintetben nem volt gyors reagálású hadtest), magam is indítottam egy Transzferár nyilvántartás c. blogot. Természetesen ebben nem az adóügyek iránti elfojthatatlan vonzalmam motivált, hanem kizárólag az, hogy ha majd sorra kerül a tényleges SEO-munka, akkor már készen legyen egy olyan web-bázisom, amelyről releváns linket tudok küldeni a megbízóm oldalaira. SEO-szempontból ugyanis a még oly erős, de teljesen más témájú oldalakról küldött hivatkozások is kevésbé értékesek és hatékonyak, mint az akár gyengébb, de a tárgykört - pontosabban: a kulcsszavakat - illetően releváns tartalommal rendelkező honlapok linkjei. Tisztában voltam tehát azzal, hogy hiába vannak remek és magas GooglePageRank-értékű irodalmi vagy politikai témájú oldalaim, támogató erejük egy hosszú távú optimalizáláshoz nem lesz elegendő. Szükséges, hogy a transzferárak témájában is jól szereplő oldalaim legyenek, az ezekről indított linkek erejére mindenképpen szükségem lesz.

Mivel a konkrét megállapodás egyre csak húzódott-halasztódott, és mivel új blogom eközben nem látszott erősödni, indítottam egy másikat is, más szolgáltatónál, ezúttal Transzferár dokumentáció címmel.

Felmerülhet a kérdés: hogyan tud valaki két blogot is fenntartani olyan témában, amelyhez egyáltalán nem ért. Nos, egyfelől az "egyáltalán" idővel hatályát vesztette: annyi cikket és leírást olvastam össze, hogy konyítani kezdtem a transzferárakhoz. Másfelől meg fogalmazókészségnek nem igazán vagyok a híján és soha nem okozott gondot számomra, hogy két-három olvasott cikk alapján egy korrekt összefoglalót készítsek, így - noha megszerzett ismereteim nem képeztek szakmai tudást, csupán egyfajta "olvasói érdeklődés" - szép lassan szaporodni kezdtek a publikációk blogjaimban. Volt, hogy - forrásmegjelöléssel - szó szerint átvettem híranyagokat, s volt, hogy az olvasottakat feldolgoztam. (Az effajta munka, talán nem kell hangsúlyoznom, egyáltalán nem tartozik egy SEO-szakember feladatai közé -de hát tessék csak a cikk címét elolvasni...)

Többhavi egyeztetés után kiderült, hogy a megbízómmal képtelenek vagyunk megállapodni. Semmiképpen nem szeretném azzal vádolni, hogy ez kizárólag az ő körülményeskedései, lassúsága, gyakori értetlensége miatt történt, de tény, hogy egy effajta együttműködésről eléggé más elképzeléseim voltak, és tény az is, hogy az egyeztetés legelején tisztázott és elfogadott kiindulási pontok utólag mégis neki váltak elfogadhatatlanná. Így hát a megbízásból nem lett semmi.

Én meg nyár elejére ott álltam a listák élén álló poszttal és két erősödő, szépen szereplő bloggal. Logikus lett volna belátni, hogy addigi munkám teljesen fölösleges volt, és hagyhattam volna veszni az elért eredményeket. Ehelyett én - magam számára is alig magyarázható kitartással - folytattam a blogolást és a két blog optimalizálását - bár igaz, hogy mindezt csökkentett intenzitással végeztem. De végeztem...

És jól tettem. Mert nyár végén - jól szereplő oldalaim alapján - rám talált egy másik adószakértő: nemrégiben nyitott szakmai honlapját optimalizáltatná. Transzferár nyilvántartás keresőkifejezéssel szeretne "az első 4-ben" szerepelni. Összesen két levélváltásra volt szükség, és már meg is állapodtunk.

Kilenc hónapon keresztül - 2011 szeptemberétől 2012 májusáig - optimalizáltam honlapját. Az "első 4-ben" kívánalmát, ha jól emlékszem, cirka 2 és fél hónap alatt sikerült elérnem. Egy újabb hónap alatt feltornáztam a 3 helyre, s mivel ennél is jobb eredményre már nemigen lehetett számítani, a "megtartásban" állapodtunk meg. (A pozíciótartás, bár csökkentett intenzitású, de ugyancsak folyamatos munkát igényel - főleg olyan esetben, ha a konkurencia erős - és itt nagyon erős volt).

A szakmai ambícióm mégis túlmutatott a puszta eredmény-tartásnál. Lassú, de igen kitartó munkával előbb a 2. helyet sikerült elérni, majd 2012 tavaszán egy több héten át zajló kockázatos, de végül sikeres "transzferár-offenzíva" eredményeképp megbízóm oldala az első helyre került. Legközelebb összefoglalom, milyen módszerekkel értem el a folyamatos előrehaladást és a csúcsra érést, itt most három érdekes momentumot említek.

1. Azon a napon, amikor az 1. helyre került a honlapja a Google keresőben, megbízóm bejelentette, hogy transzferáras vállalkozását beszünteti, honlapja funkcióját veszti, így optimalizáló munkámra sajnos a továbbiakban már nem tart igényt. Bár eddigi munkáim során a legkorrektebb partnert ismertem meg benne, gyanakodtam, hogy most mégis átejtett. Feltételeztem, hogy tudja, a csúcsra épp most juttatott honlapra fordított munkám még hosszú ideig, akár hónapokig is éreztetni fogja a hatását - erre már grátisz tart igényt. De nem kellett csalódnom: a megbízóm valóban beszüntette tevékenységét - és vagy 2 hónappal később honlapja is megszűnt.

2. Amíg meg nem szűnt, szinte végig az élmezőnyben szerepelt. Bár a rá mutató linkeket lassan kezdtem oldalaimról leszedni, sokáig még az első helyet is tartotta, és csak hetekkel később kezdett folyamatosan visszaesni a 2-3-4. helyre. Mikor eltűnt az első tábláról, megszűntem napi rendszerességgel figyelni. Amikor legközelebb kerestem, már csak "az oldal nem található" üzenetet találtam a helyén. - Mindez azt is jelenti, hogy bár SEO-szempontból a legsikeresebb munkát tudhattam magam mögött, de megbízóm vállalkozása szempontjából mégis kudarccal végződött. Bár igaz, hogy a beszüntetés motivációiról semmit sem tudok.

3. A következő folytatásban részletezendő transzferár-stratégiám egyek velejárója (és jellemzője) volt, hogy a célzott keresőkérdések találati listáin saját oldalaim sokasága jelent meg és szerzett jó pozíciót. Ennek mind SEO, mind üzleti jelentősége volt: egyfelől a témában erős saját oldalaim remek releváns linkeket küldhettek a támogatott oldalra, másfelől a konkurenciát időnként szinte teljesen sikerült kiszorítani a találati listák éléről. Volt olyan, hogy a transzferár nyilvántartás első 10 találatában mindössze 2 üzleti szereplő honlapja volt található: a többi 8 a sajátom volt (ezek nyilván nem képeztek konkurenciát, lévén én egyiken sem kínáltam adóügyi szolgáltatásokat). Itt tartom fontosnak megjegyezni, hogy az adott keresőkifejezéssel jelenleg is saját oldalam áll az élen, az első 10-ből pedig legalább 5 az enyém... Sőt, az egyszavas transzferár kifejezéssel is még mindig van 2-3 első táblás oldalam....  Számos transzferár-oldalam között mára néhány 4-es és több 3-as PR-értékű is található.

Záradékul ide kívánkozik: mivel a témában igen jelentős web-hátteret építettem ki, szerettem volna, ha megbízásom megszűntével is látom valami hasznát. Ezért ezúttal én kerestem meg a posztom elején említett transzferáras hölgyet, akivel anno nem sikerült megállapodnunk. Azóta elkészült új honlapja, és igencsak ráférne némi SEÓ-zás. Ezt ő is így gondolta, és úgy látszott, nagyon örül jelentkezésemnek, mindenképpen szeretné igénybe venni a munkámat. Újra elkezdtük az egyeztetést. És újra nem mentünk semmire. Kifogást kifogás követett, eloszlatott aggályra új aggály következett. Miután nagy nehezen tisztázni sikerült, mi is lenne a munka tárgya és célja (hetek csak erre mentek el), és miután igen kedvező ajánlatot tettem (érthető: a webrendszerem készen áll a bevetésre, érdekem, hogy hasznosításra kerüljön), újra megfogalmazódtak ilyen-olyan kételyek. Én tiszteletem és rugalmas hozzáállásom jeléül újra felajánlottam több teljesítési és elszámolási verziót - ám választ erre már nem kaptam. Még lemondót sem.

Következnek: Az osztagtámadás // Az offenzíva

Szólj hozzá

seo stratégia kreativitás honlap optimalizálás transzferár nyilvántartás

A bejegyzés trackback címe:

https://honlapoptimalizalas.blog.hu/api/trackback/id/tr484731541

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.