Szeretné honlapja Google-helyezését javítani? Jó lenne az első Google-oldalra kerülni, hogy több látogató, ügyfél, vásárló, megrendelő keresse fel? - Írjon: »levélküldés«, vagy üzenjen: »üzenetküldés« - SEGÍTEK!

seo-honlap-optimalizacio

>A keresőoptimalizálás alapfogalmai

Blogom honlapoptimalizálás és weboldal optimalizálás és weblap optimalizálás kulcsszavakra keresve egyaránt a Google találati lista 1-3. helyén szerepel. Szeretne Ön is hasonló eredményt elérni a honlapjával? > Vegye fel velem a kapcsolatot Google optimalizálás és linképítés ügyében! < katt

Honlapok Google-pozíciójának javítása, első 10-be, első helyre kerülés. A keresőoptimalizálás komplex tevékenység, szaktudást, kreativitást, türelmet és sok időt igényel attól, aki felelősen végzi.

Google Plus

Szakértői honlap-optimalizálás, SEO


Weboldalak előbbre juttatása
a Google-listákon =


keresőbarát honlap
+ kreatív linképítés


Érdekli? >KERESSEN<

Weboldal-Seo, Google kereső honlap optimalizálás lépésről lépésre
weboldal optimalizáció, Linképítés - link building marketing - SEO

Mit jelent a honlap-optimalizálás - keresőoptimalizálás?

A honlap optimalizálás célja tágabb értelemben az, hogy egy adott web-oldal minél jobb helyezést érjen el az internetes találatok listájában. Szűkebb értelemben a tevékenység a honlaptartalom keresőbarát kialakítására vonatkozik

Bővebben:

A honlapoptimalizálás, feltéve ha a keresőoptimalizálás (= Search Engine Optimization, SEO) szinonimájaként használjuk azt célt szolgája, hogy egy adott honlap minél jobb helyezést érjen el az organikus találatok közt a honlap tulajdonosa/üzemeltetője vagy szponzora, hirdetője által fontosnak tartott keresőkifejezésekkel. Általában organikus (vagy normál) találatoknak azokat a keresők által kilistázott linkeket nevezzük, amelyek megjelenését nem pénzfizetéssel befolyásolták, csupán a keresőmotorok belső logikája alapján kerültek a találati oldal (SERP) adott helyére. Így tehát például a Google-listák fizetett linkjei, hirdetései nem tartoznak ide.
Pontosabb jelentés: ha a honlap optimalizálás fogalmát szűkebb értelemben használjuk, akkor csupán az on-site tevékenységet értjük alatta, azaz azt, hogy a honlap tartalmi és formai jegyeit optimalizáljuk, tesszük keresőbaráttá, illetve igyekszünk elérni, hogy az előre meghatározott kulcsszavakra nézve a tartalma releváns legyen. A relevancia fogalma eléggé összetett, arra nézve pedig hogy éppen a Nagy Nyomkereső mit és miért ítél relevánsnak, leginkább csak tapasztalataiból következtethet a SEO-szakember.
Amennyiben a szakszót a fenti szűkebb értelemben használtuk, akkor meg kell említeni, hogy a keresőoptimizálás másik, off-site fázisa a linképítés, melynek során a website számára megfelelő linkprofilt építünk fel.

Részletes leírás: miért fontos a honlapoptimalizálás és mi a lényege, alapfogalmak, meghatározások:

SEO-oldalak, linképítő Arvisura optimalizálás

Friss topikok

Aktuális linképítési témák

Laptop-szerviz: Budapest legnagyobb számítástechnikai alkatrész-webáruháza mögött korszerű szerviz szolgáltatás áll. Hardvereszközök javítása, szerelése, billentyűzetek, akku töltők széles választéka; helyben vásárlás esetén laptop kijelző csere ingyen

Pszichoterápiás kezelés: neurotikus, pánikbeteg, depressziós betegek kezelése Budapesten a kognitív pszichológia jegyében. Viselkedésterápiai gyakorlatok a pánikroham fellépésének helyszínén, fóbiás tünetek kezelése, leküzdése.

Műanyag nyílászárók: az energiatakarékosság ma már alapkövetelmény, ezért lakásában cserélje le a régi ajtókat, ablakokat. A hőszigetelő műanyag ablak árak ma már megfizethetők, rendelje meg egyenesen a gyártótól bónusz betörés utáni zárcsere garanciával. Ha az épület falán nincs megfelelő ablaknyílás, akkor speciális gyémánt szerszámokkal fal betonvágás elvégzése szükséges.

Munkámhoz SEO-emblémát is készítettem:

Mi a honlapoptimalizálás?

A honlap optimalizálás tágabb jelentésben olyan internetes tevékenység, amely azt célozza, hogy egy adott honlap minél jobb helyezést érjen el a nem-fizetett Google találatok közt a honlap tulajdonosa vagy üzemeltetője, netán szponzora, hirdetője által fontosnak tartott egy vagy több adott keresőkifejezéssel. Ebben az értelmezésben a szinonimája a honlapoptimalizálás a SEO-nak (keresőoptimalizálásnak).

A SEO-tevékenység két részból áll:

  • a belső SEO-val a kiválasztott weboldalt tesszük minél alkalmasabbá arra, hogy a megadott keresésekre jó helyezést érhessen el (voltaképp ez lenne a szűkebb értelemben vett honlapoptimalizálás)
  • a külső SEO során külső erőforrásokat (nevezetesen más honlapokat) igénybe véve érünk el (építünk fel) az oldal számára minél hatékonyabb támogatottságot (lényegét tekintve ez a linképítés). A webtámogatás nagyban függ a céloldalra mutató linkek hatékonyságától. E kérdés részletes elemzése és a linkerő megbecsülését  célzó számítások itt találhatók: Bejövő linkek hatékonysága

A honlapoptimalizás szűkebb értelemben a kiválasztott webegységen végzett olyan munka, amelynek eredményeképpen keresőbarát weboldal jön létre. Ez az optimalizációs folyamat lényegében 20-25 keresőszempont érvényesítését jelenti, azaz a SEO-szakember úgy alakítja a honlap felépítését, szövegtartalmát, grafikus objektumait és láthatatlan kódrendszerét, hogy a weboldal megfeleljen a Google-kereső elvárásainak. 2013 őszétől a weboldalak minőségi és valamely témát érintően releváns tartalma elsődleges jelentőségű lett - weblap optimalizálással és linképítéssel csak olyan honlapok juttathatók kedvező Google-pozícióba, amelyek egyedi, minőségi, értékes és információgazdag webtartalommal rendelkeznek.

Google optimalizálás - társblog

  • Egyedi tartalom – unique content. Honlap-SEO Az egyedi tartalom jelentősége a keresőoptimalizálásban Jobb Google-helyezésre az a honlap számíthat, amely egy bizonyos eredeti tartalmat elsőként közölt – az átvevők, újraközlők általában hátrább sorolódnak. De nem mindig. Mikor nem? A keresőoptimalizálás gyakorlatában minduntalan felmerül az átvett, másolt – (tovább)
  • Első oldal: Google helyezés Ma már valószínűleg nem szükséges minden honlap-tulajdonosnak külön elmondani, mi a jelentősége annak, ha weblapja a Google első oldalán szerepel. Az üzleti szférában működők, gyártók, forgalmazók, szolgáltatók,  ezzel nyilván tisztában vannak, de talán tudják a más területeken érdekeltek is, hogy nem elegendő a (tovább)
  • A honlaptartalom optimalizálása Szöveges és egyéb honlaptartalom: mit optimalizáljunk? Lehetőleg mindent! De először is tisztázni kellene, hogy mi az a honlaptartalom. Nyilván: minden, ami a honlapon található. No de mi az, ami található? Nem árt tudni: nem csupán az, amit a felhasználó lát, észlel – annál sokkal több. Természetesen a legfontosabb (tovább)
  • Google Pingvin 4.0 algoritmus frissítés Csaknem két évet vártunk a Google büntető keresőalgoritmusának a frissítésére. Jó lenne hozzátenni: de nem hiába. Ezt a kijelentést azonban egyelőre nem igazolják az első tapasztalatok, a webmesterek, SEO-szakemberek, honlaptulajdonosok inkább különböző természetű csalódásaikról számolnak be. A Google Penguin Algorithm (tovább)

A blog témája, kulcsszavai

Google KERESŐOPTIMALIZÁLÁS - HONLAPOPTIMALIZÁLÁS - KERESŐMARKETING - SEO - Honlap optimalizálás jó áron, kedvező áron, nem olcsón! - Weboldal, weblap előre - előbbre - juttatása, hozása a Google-listán, helyezés javítás, Google első oldal, első 10-be kerülés a keresőtalálatok, Google-találatok között. Honlapoptimalizálás, online keresőmarketing, internetes keresés, online marketing, keresőprogram, algoritmus, PageRank, keresőoptimalizálás, keresőmotor optimalizálás, SEO, bdk, Balla D. Károly, Ungparty, Kárpátalja, Ungvár  - Honlap optimalizalas, google kereső-optimalizálás, honlapok optimalizálása, google-optimalizálás, találatoptimalizálás, web-optimalizálás, optimalizáció, weboldal optimalizálás, honlapkészítés, keresőbarát weboldal készítése, kulcsszó relevancia, kulcsszavak, keresőszavak, keresőkifejezések, link, linkek, hivatkozások, linképítés 2014, linkbuilding, meta tag, description, keywords, title, releváns tartalom, szemantikus internet, net, netmarketing, onlinemarketing, világháló, informatika, digitális univerzum. Honlap-optimalizálás

Weboldal Seo-optimalizálás

Előre a Google találatok között. Hatékony link építés, kreatív honlap optimalizálás, Google keresőoptimalizálás, SEO - bdk. Más kulcsszavak: levél címzés, boríték címzés, levél címzése, csupakabra, címzés, levélcímzés, googleoptimalizálás, honlapoptimalizalas, level cimzes, seo optimalizálás, levél cimzés, weboptimalizálás, google keresőoptimalizálás, boríték címzése, keresőeszközök optimizálása, helyes levélcímzés, level cimzese, levelek címzése, levélcímzés helyesen, sofőrszolgálat, keresőoptimizálás, weblap optimalizálás, borítékcímzés

Google első helyre kerülés

A blog a Google keresés első hely megcélzásával tesz közzé SEO-témájú cikkeket, amelyek keywords-contetn-je többek között ezeket a kulcskifejezéseket is tartalmazhatja: google seo, postai levél címzése, levél boríték címzés, british petrol budapest honlap, weblap kereső optimalizálás, google kereső optimalizálás, google találati lista helyezés, ipari kémény, google weblap, honlap seo, levélboríték, boriték cimzése, levélboríték címzése, boriték címzés, hogyan kell levelet címezni, hogyan kell borítékot címezni, hivatalos boríték címzés, autoberles liszt ferenc repuloter, kéménybélelés, blogger.com keresés, helyes levél címzés, sofőrszolgálat budapest, levél címezés, google toolbar firefox, hogyan címezzünk levelet, google honlap, helyes postai címzés, seo könyv, levelcimzes, magyar címzés, releváns jelentése, keresőmarketing árak, seo pdf, bérautó budapesten, levél boríték, sofőr szolgálat, postai boríték címzése, boríték megírása, google eszköztár telepítése, export-import kiadások optimizálása, hogy kell levelet címezni, google előre kerülés, boritek cimzese, hogy kell borítékot címezni, google első hely, google pingvin, seo szakember, kereső optimalizálás,seo jelentése,autókölcsönzés, google eszköztár firefox

Egy SEÓs kolléga írja rólam

Bognár László keresőmarketing és SEO-szakember írja rólam egy blogajánlójában:

Mindig megmosolygom a szabályok felmondóit, akik gyatra kreativitással mormolják a Google szabálykönyvét, amely alapján szerintük Balla D. Károly, közkedvelt nick nevén bdk, nem lehet szakember a SEO-ban, mert író, tehát az ő webegységei nem lehetnek a honlap optimalizálásban élen járók. (Ellenben ők, az óriási kritikusok, ojjé, mekkora szakemberek).

Csakhogy az a gond, hogy Balla D. Károly blogjai arra a kulcsszóra állnak élre, amire csak akarja a szerzőjük, mert kritikusaival szemben ő kreatív, okosan szerkeszt és szépen ír. És ezt a Google igenis értékeli. És erről kár vitatkoznunk, mert a Google évtizede viseli magán Balla D. kézjegyét, miközben kritikusainak egy része már nincsen is a neten, nevét, ha volt, belepte a mosópor - vagy hogyan is írta meg ezt a fogalmak közötti kapcsolatot egy hírneves szerző.

Szóval a honlap optimalizálás kifejezésre első ez a blog, és az sem jelent gondot, ha "csupán" az első tábla valamelyik másik helyére vándorol.

Mindenesetre ha nem magam vacakolnék honlapjaim keresőoptimalizálásával, íróra bíznám, de nem akármilyenre, hanem név szerint Balla D. Károly honlap optimalizáló íróra! - honlap optimalizalas blog

Osztagtámadás - Egyéni stratégia és kreatív honlapoptimalizálás - 6.

2012.09.03. 14:22 honlapgoogleoptimalizálás

Az "osztagtámadás"

A hadászati kifejezésekben nem igazán vagyok otthon, de mivel felfogásom szerint a SEO-tevékenység részben stratégiai játéknak is tekinthető, így olykor indokoltnak látszik efféle kifejezések használata. Az "osztagtámadást" voltaképp nem is én használtam először a szakmában, ez Bognár László leleménye, én legalábbis nála találkoztam vele először. Hogy ő pontosan milyen munkafázisra vagy módszerre használta, arra már pontosan nem emlékszem, de azt tudom, hogy én valamiféle osztagtámadásnak nevezhető eljárást a pillangószív-versenyben alkalmaztam először. László akkor ettől eltérő, de nagyon hatékony módszerrel nyerte meg a versenyt, az én stratégiám pedig azt eredményezte, hogy az első táblán 3 pozíciót is megszereztem (5., 9. 10.). Még az is meglehet, hogy a szakmában nálam sokkal járatosabb barátom éppen az én "támadásomat" megfigyelve alkotta és alkalmazta később a kifejezést. Persze másként működik a dolog egy versenyben, és másként, ha ügyfelünk oldalát optimalizáljuk, utóbbi esetben óvatosan kell bánni az agarakkal.

Az osztagtámadás lényege a következő:

Miközben optimalizáljuk a céloldalt, aközben az optimalizálási kulcsszavakkal saját oldalakat is indítunk, blogokat nyitunk, posztokat írunk - és ezeket is intenzív optimalizálás alá vetjük. Ez persze jelentős többletmunkával jár, hiszen ahelyett, hogy kényelmes ütemben csak a szokásos munkát végeznénk, emellett még új és újabb webhelyeket hozunk létre és ezek mindegyikét értékelhető tartalommal töltjük fel (lehetőleg egyedivel!), továbbá pedig egy céloldal optimalizálása helyett akár tucatnyi oldalt kell támogatnunk. A pluszmunka azonban hosszabb távon meghozza az eredményt, mert idővel a saját oldalaink is pozíciót szereznek a Google-listákon, így a róluk küldött linkek értékes hatást gyakorolhatnak a céloldalra. Lényegében éppen ezért hoztuk létre őket.

Ha ugyanis a kakastej kifejezésre kell optimalizálnunk a megrendelő oldalát, akkor a sárkányfog, vasorrú bába vagy rézfaszú bagoly témájú oldalainkról küldött linkek SEO-szempontból nem relevánsak, és még ha elég erősek is, nem pótolhatják a sikeres előbbre juttatáshoz szükséges relevancia-hivatkozásokat. Nincs mit tenni, gyártani kell pár kakastej-oldalt, meg kell tölteni megfelelő tartalommal - és güzümód el kell kezdeni optimalizálni, hogy a relevanciája más SEO-értékellel (Google-pozíció, PR-érték, netán látogatottság) társuljon és így képezzen az oldal egyfajta bázishelyet.

Pontosan így jártam én el a transzferár nyilvántartás témájában (lásd az előző részt). Létrehoztam két blogot, írtam számos posztot, több rendszeremen belül nyitottam transzferár-aloldalt - és készítettem teljesen önálló, külön weblapokat is. Mindegyikük építésénél igyekeztem maximálisan figyelembe venni az optimalizációs szempontokat, így nem csoda, hogy a támogató linkek hatására aránylag rövid idő alatt pozíciót szereztek a keresőben. Cirka három hónap elteltével előállt az a helyzet, amelyet joggal nevezhetünk az osztagtámadás eredményének: a Google élmezőnyében (tekintsük ennek az első 50 találatot) cirka két tucatnyi saját posztom, blogom, oldalam bukkant fel. És mivel ezek kölcsönösen egymást is támogatták, sokuk egyre előrébb jutott, és szép lassan kiszorították a gyengébb konkurens oldalakat. A kulcskifejezéssel adódó találati listán - némi túlzással - egyeduralkodó lettem, az első 20-ban alig volt kívülem és a támogatott oldalon kívül néhány erős oldal. (Megjegyzem, hogy ez az erőfölény még most is látszik, holott már negyedik hónapja nem teszek szinte semmilyen erőfeszítést érte - illetve csak annyit, hogy a favoritnak kiszemelt 2-3 oldal állapotára-helyzetére odafigyelek, olykor frissítem a linkeket és a két blogba nagy-nagyritkán posztot helyezek el - hátha egyszer még újra szükségem lesz rájuk.)

Az osztagtámadás nem veszélytelen!

Bár az eljárás két szempontból is hatásos - egyfelől megágyaz a releváns linkeknek, másfelől a támogatott oldal üzleti pozíciót a konkurencia kiszorításával is segíti -, de nem veszélytelen. Az első buktató: a létrehozott új oldalak az intenzív optimalizáció és a hasznosnak gondolt körbelinkelés miatt könnyen kiválthatják a Google "haragját" és az egyre szigorúbb algoritmusok hátravethetik nemcsak saját eszközoldalainkat, hanem az ügyfelünk honlapját is. Ezt némi körültekintéssel el lehet kerülni. Segédoldalainkat ne gyors egymásutánban hozzuk létre, hanem lassú, de folyamatos építkezés keretében. Az optimalizálás lehet intenzív, de ne legyen erőszakos, a körbelinkelés helyett pedig aszimmetrikus linkhálózatot kell létrehoznunk (ennek mibenléte egy későbbi posztom tárgyát fogja képezni.) A második veszélyt az jelenti, ha oldalaink néhánya túl jól szerepel és megelőzi megbízónk oldalát. Ezt kissé nehéz lesz megmagyaráznunk: miért a saját oldalunkat toltok előre, s miért nem az övét. Velem előfordult, hogy egy blogposztom olyan makacsul beférkőzött a lista 2. helyére, hogy a céloldalt nem engedte feljebb jutni. Három hétre le kellett kapcsolnom (ha visszaállítottam, a lista következő frissítésekor újra élre ugrott), ezek után viszont úgy eltűnt a listáról, hogy többé a linkerejét nem tudtam hasznosítani. Nem árt tehát vissza-visszafogni magunkat. Ne feledjük: mi az eszközoldalainkat kizárólag SEO-szempontok alapján hoztuk létre, ezért sokkal-sokkal alkalmasabbak az előrejutásra, mint ügyfelünk oldala, amely elsődlegesen más célokat szolgál, így optimalizálni is általában sokkal nehezebb. Az eljárás egészét úgy kell lefolytatnunk, hogy lehetőleg ne előzzenek a saját egységeink, ha mégis, azonnal ritkítsuk meg a rá mutató linkeket. A harmadik kudarc-lehetőség akkor leselkedik ránk, ha eszközoldalaink tartalmának a kialakításában nem jártunk el eléggé kreatívan. Természetesen elég nehéz mondjuk 20 külön honlapot úgy megtölteni tartalommal, hogy ezen tartalmak az adott keresőkifejezésekre nézve külön-külön is relevánsak legyenek. Bizonyos fokú átfedések megengedhetőek, de arra erősen ügyelnünk kell, hogy se feltűnő szövegegyezések, se az oldalak felépítésében-kialakításában túl sok hasonlóság ne legyen, továbbá pedig: amennyire ez lehetséges, minden oldalt más-más domain-aldomain alá helyezzünk, különbözzenek a könyvtár- és fájlnevek. Ha minderre nem figyelünk és a rendszerünk felépítésében nem vagyunk eléggé kreatívak, akkor a Google felfedezi az ismétlődéseket és oldalaik egy részét duplikátumnak, másolatnak találhatja, és mint új információt nem tartalmazó rendundáns elemeket, szépen kitilthatja a listáiról. A negyedik csapdába akkor eshetünk bele, ha azt hisszük, hogy az osztagtámadás helyettesítheti az egyéb SEO-eljárásokat. Könnyű ugyanis azt képzelni, hogy ha már ennyi pluszmunkát végeztünk saját oldalaink elkészítése és optimalizálása során, akkor legalább a többi "kötelező kűrt" kihagyhatjuk. Hát nem! Az osztagban történő támadás nem váltja ki a szokásos vagy kevésbé szokásos többi módszert, hanem csak azokkal együtt hatásos. Tudhatjuk: az eredményes SEO-munka egyik fő ismérve a komplexitás: a különböző módozatok, eljárások, fogások, alkalmazása. Ezek között vannak szükségszerűen megteendő lépések és lépéssorozatok és vannak variábilisabb elemek. Ez utóbbiak közé tartozik az osztagtámadás, amikor saját oldalaink sokaságát ugyanazokkal a kulcsszavakkal optimalizáljuk, mint az ügyfelünk oldalát. Ez korántsem tartozik a bevett eljárások közé, hanem az alkalmazható egyéni stratégiák egyike. Levezénylése meglehetős ötletességet igényel és alkalmazása számos variációs lehetőséget enged meg, így a kreatív honlap optimalizálásnak egyik gazdag módozatát tisztelhetjük benne.

Szólj hozzá!

Címkék: stratégia kreativitás transzferár nyilvántartás seo-verseny

A bejegyzés trackback címe:

http://honlapoptimalizalas.blog.hu/api/trackback/id/tr594737929

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.