2013. jan 04.

A keresőoptimalizálás farvizén. Meta-SEO

publikálta: honlap-seo
A keresőoptimalizálás farvizén. Meta-SEO

A meta-SEO saját kifejezésem, amelyet a 'meta' előtagú más kifejezések mintájára alkottam: ahogy a metanyelv a nyelvvel magával foglalkozó szaknyelvet jelenti, úgy a meta-SEO sem egyéb, mint a keresőoptimalizálással foglalkozó honlapok keresőoptimalizálása, azaz maguknak a SEO-oldalaknak a seózása. Meta-SEO például az, ha honlap optimalizálással azt igyekszem elérni, hogy Honlap optimalizálás nevű jelen blogom a honlap optimalizálás keresőszóval a Google-listák élén szerepeljen.

Effajta tevékenységgel csak azóta foglalkozom, mióta az optimalizálás több lett számomra puszta kedvtelésnél. Azelőtt megelégedtem a különféle témájú (nagyrészt saját) weboldalak keresőpozícióhoz juttatásával, és sokáig nem éreztem szükségét annak, hogy szakmai oldalakat és blogokat indítsak, amikor pedig néhány ilyet létrehoztam, akkor sem gondoltam arra, hogy ezeknek a témájukat illető fontosabb szavakkal a találati listák élére kellene kerülniük.

Aztán az üzleti lehetőség és a szakmai dicsvágy valahogy egyszerre legyintett meg: egyfelől ha hobbi-tevékenységem mellett fizetős megbízásokat is akarok vállalni, akkor célszerű ezt a szándékomat valahogy a potenciális megrendelők tudomására hoznom, másfelől nem árt bizonyítanom is azt, hogy értek ehhez a szakmához. Ez a két cél egyazon módon érhető el: ha olyan honlapot készítek, amely a SEO legkeresettebb magyar szakszavaival a Google-listák élére kerül.

A legkézenfekvőbb persze maga a keresőoptimalizálás kulcsszó lett volna - én mégis másfelé indultam. Egyfelől mindig is volt egy kis nyelvtani aggályom a szóösszetétellel szemben (lévén nem a keresőt, hanem a honlapot optimalizáljuk), másfelől megéreztem, hogy ezen a téren nyilván az összes SEO-guru és profi SEO-cég nyomul ezerrel évek óta - s mivel jó sokan vannak, velük aligha érdemes ringbe szállnom, főleg nem későn induló örömjátékosként.

Így köteleztem el magam először a honlapoptimalizálás kifejezés egybe- és különírt változata mellett - és így került ez a blog az élre. De közben azért mással is megpróbálkoztam, így lett oldalam az első tízben arra, hogy Google optimalizálás (nem az, amelyikre ezt a linket küldtem, ez csak a várományos blog!) és arra, hogy link marketing (szintén!). 

Próbálkoztam magával a keresőoptimalizálás-sal is, de nem sok eredménnyel. Viszont a kifejezés farvízén azért az első tízbe csak beúsztattam azt, hogy Google keresőoptimalizálás és Seo keresőoptimalizálás, bár tudom, hogy az ilyen kombinált kifejezéseket jóval kevesebben használják, mint az alap kulcsszót (a konkurencia mégis erős!)

Továbbá pedig nagy ambícióm van arra, hogy a Google első oldal és Keresőoptimalizálás lépésről lépésre kifejezéssel is legyen blogom vagy posztom az első tízben.

A fentebb linkelt webhelyek többsége, ahogy zárójelben jeleztem is, még nincs az élmezőnyben, de feljövőben vannak annak ellenére, hogy alig pár hete indítottam őket annak az újdonatúj SEO-bázisomnak a keretében, amelynek oldalai egy bloggal megerősítve a seo.lierall.hu domain alatt szállnak hadba a nagy szakmai (és szerencsére vértelen) meta-SEO-háborúban.

Szólj hozzá

keresőoptimalizálás honlap optimalizálás meta-SEO

A bejegyzés trackback címe:

https://honlapoptimalizalas.blog.hu/api/trackback/id/tr954997553

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.