2015. máj 07.

Mobilbarát weblap, keresés mobilról

publikálta: honlap-seo
Mobilbarát weblap, keresés mobilról

mobil barat honlapoptimalizalas

optimalizálás mobil eszközökre - google keresés, reszponzív oldal

Úgy tűnik, a Google inkább csak riogatott legújabb mumusával - az új algoritmus valójában (szerencsére) nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket és nem bizonyult igazán veszélyesnek azokra nézve, akik nem vették komolyan. Ezt szakmai oldalakon is olvashatni, de a webmesterek és optimalizálással foglalkozók különböző fórumokon is beszámolnak arról, hogy bár állítólag az új algoritmus globálisan (minden országot és nyelvet érintően) lefutott, a magyar oldalak keresési és találati adataiban alig mérhető változás. Ezt én is megerősíthetem saját tapasztalom alapján, de akár egy SŐT!-re is ragadtathatom magam.

No de mi ez a mobilbarát dolog?

Kedvenc keresőnk hosszabb ideig riogatott minden azzal, hogy április 21-től a kulcsszavas keresőtalálatok rangsorolásában előnyben fogja részesíteni azokat a weboldalakat, amelyek mobilos megjelenésre is optimalizálva vannak, vagyis amelyek okostelefonon megjelenítve is tökéletes felhasználói élményt nyújtanak. A tartalom nem lóg ki a képből, a szöveg olvasható, a linkek olyan távolságra vannak, hogy könnyen kattinthatóak. Mindezt mobilbarát oldalakat eredményező reszponzív sablonok alkalmazásával lehet elérni. A blog.hu szerencsére már évekkel ezelőtt megoldotta ezt a problémát, az itt vezetett blogok abban az esetben, ha a rendszer érzékeli, hogy mobilos lehívás történik, egy másik sablonra vált át (arról, amelyikkel az asztali gépen jelenik meg a szájt), így nincs sem szöveg- és képkilógás, sem olvashatatlanul apró betű, nincs szükség külön állítgatáshoz: a képernyőn a főhasáb jelenik meg a fő tartalommal és a fejlécbe zsúfolt tartalmak is eltűnnek. Ez jól ellenőrizhető az erre specializált Google-alkalmazással (lásd jobbra fent a képet).

Szóval a Guggola azzal riogatott bennünket, hogy amelyik oldal nincs mobilra optimalizálva, az hátrasorolódik a találati listán. Ez eléggé ijesztően hangzott, főként, hogy a gyakorlott SEO-sok korábban tapasztalhatták: olykor éppen a legegyszerűbb forráskóddal, semmilyen tekintetben nem fel nem turbózott, mondhatni primitív oldalakkal lehet a legkönnyebben sikert elérni - persze ehhez a (főleg szöveges) tartalomnak kiválónak kellett lennie. Akkor most mindenre húzzunk új ruhát?

Nem eszik a mobilkását olyan forrón

Aztán jöttek a pontosítások a Google háza tájáról: az új mobilos keresési preferenciák nem érintik az összes keresést, hanem csak a mobilost. Tehát az asztali gépeken lehívott találati rangsorban nem lesz változás amiatt, hogy az ott megjelenő honlapok egy része mobilbarát, más része pedig nem. A változás csak a mobilról indított kereséseket érinti - azt viszont akár jelentősen is.

Én eléggé megnyugodtam. Bár kétségtelen, hogy az én oldalaimat is sokan böngészik ma már mobilról, de az volt az előfeltevésem, hogy a számomra igazán fontos kulcsszavakra ritkán keresnek rá mobilról. Jó, mondjuk a póker kaszinó budapest kulcsszóra esetleg a Körúton sétálva rákereshet az, aki a szerencséjét akarja kipróbálni, de arra, hogy google keresőmarketing - aligha: ilyesmire otthoni asztalnál ülve és tűnődve keres, aki keres.

Eredmények mobilos keresésekre

Jó pár szájtom keresőtalálati grafikonját átnéztem. Kapóra jött, hogy a Google Webmestereszközök új lehívási lehetőségeket nyújt ehhez, még azt is megjelölve, hogy az időgrafikonon hol volt a mibilbarátságot vizsgáló algoritmusfrissítés.

Nos, nézzünk négy példát:

folyamatos vonal: kulcsszavas keresőtalálatok asztali gépről
szaggatott vonal: kulcsszavas keresőtalálatok mobiltelefonról

1. Első ábrám egy eleve mobilbarát oldal találatait mutatja. Az április 21-i frissítés utáni változások nem igazolják a prognózisokat: összességében nem történt változás, ma nagyjából épp ott állunk, ahol bő két hete.

asztali-mobil.jpg

2. Eleve mobilbarát tematikus blog: a mobiltatlálatok száma nem nőtt, viszont az asztali gépeseké csökkent. Ez vajon mit jelent?

asztali-mobil_karpjpg.jpg

3. Az algoritmus miatt a frissítés előtt mobilbaráttá tett blog. Ez már a SŐT-re példa: a mobilos találatok gyengék voltak és maradtak, de inkább csökkentek, viszont az asztali gépről indított keresőtalálatok inkább emelkedtek.

asztali-mobil-bdkblog.jpg

4. Ez pedig egy nem mobilbarát oldal: igazán nem mondható, hogy a mobilos találatok csökkentek volna, épp ellenkezőleg.

asztali-mobil-bdkhhrf.jpg

Így tehát: egyelőre semmi para. Nincsenek érzékelhető visszaesések a nem-reszponzív oldalaknál, és nincsenek látványos növekedések az azzá tetteknél.

Ami pedig a fentebb említett két kulcsszót illeti: póker kaszinós oldalam nem mobilbarát, és 2 pozíciónyit javult. Google-keresőmarketinges oldalamat homlokom verejtékével mobilbaráttá tettem - és 3 pozíciónyit romlott. Most akkor mi van?

Mobiltalafonra optimalizált honlap

Reszponzív sablonok - keresőbarát weboldal optimalizálása okostelefonra

Kulcsszavak SEO-kereséshez: reszponzív weboldalak, mobilbarát sablon, laptop honlap optimalizálás, google algoritmus frissítés, keresőmarketing, póker oldalak, online weboldal marketing - honlapoptimalizálás - mobil marketing eszköz: gateway üzenetküldő rendszer- kampány: mobilmarketing - tömeges sms küldő gateway rendszer

Szólj hozzá

google marketing keresőmarketing póker honlap optimalizálás kulcsszavak algoritmus reszponzív mobilbarát tömeges-sms

A bejegyzés trackback címe:

https://honlapoptimalizalas.blog.hu/api/trackback/id/tr457439034

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bognár L · https://bognarstudio.hu/ 2015.05.08. 17:41:41

Az én homlokom verítéke azt mondja, hogy mindama ügyfelek, akiknek azt mondtuk, amit a Google mondott eredetileg, hogy nagy baj lesz, ha nem ... és szinte kiverekedtük a mobilbaráttá tételt az ügyfél idejével és pénzével "keveset törődve" - nos, égünk, mint a rongy és fejünkön a vád, miszerint ugye a plussz munkáért vertük a tamtamot.

ungparty · http://honlapoptimalizalas.blog.hu/ 2015.05.08. 17:59:49

@Bognár L: megértelek, te sok klienssel, illetve sok szájtjukkal foglalkozol; nekem ez idő tájt szerencsére épp csak olyan megbízásaim voltak-vannak, ahol az optimalizálandó oldal már eleve mobilbarát volt (egy ilyen találatai láthatók a legfelsőbb ábrán), itt legfeljebb azt kell elmagyarázni, hogy a mobilbarátság most miért nem jelent előnyt az erre át nem tért konkurensekkel szemben. Egy biztos: nagy simlis a Nagy Gugolva Kereső.