Szeretné honlapja Google-helyezését javítani? Jó lenne az első Google-oldalra kerülni, hogy több látogató, ügyfél, vásárló, megrendelő keresse fel? - Írjon: »levélküldés«, vagy üzenjen: »üzenetküldés« - SEGÍTEK!

seo-honlap-optimalizacio

>A keresőoptimalizálás alapfogalmai

Blogom honlapoptimalizálás és weboldal optimalizálás és weblap optimalizálás kulcsszavakra keresve egyaránt a Google találati lista 1-3. helyén szerepel. Szeretne Ön is hasonló eredményt elérni a honlapjával? > Vegye fel velem a kapcsolatot Google optimalizálás és linképítés ügyében! < katt

Honlapok Google-pozíciójának javítása, első 10-be, első helyre kerülés. A keresőoptimalizálás komplex tevékenység, szaktudást, kreativitást, türelmet és sok időt igényel attól, aki felelősen végzi.

Google Plus

Szakértői honlap-optimalizálás, SEO


Weboldalak előbbre juttatása
a Google-listákon =


keresőbarát honlap
+ kreatív linképítés


Érdekli? >KERESSEN<

Weboldal-Seo, Google kereső honlap optimalizálás lépésről lépésre
weboldal optimalizáció, Linképítés - link building marketing - SEO

Mit jelent a honlap-optimalizálás - keresőoptimalizálás?

A honlap optimalizálás célja tágabb értelemben az, hogy egy adott web-oldal minél jobb helyezést érjen el az internetes találatok listájában. Szűkebb értelemben a tevékenység a honlaptartalom keresőbarát kialakítására vonatkozik

Bővebben:

A honlapoptimalizálás, feltéve ha a keresőoptimalizálás (= Search Engine Optimization, SEO) szinonimájaként használjuk azt célt szolgája, hogy egy adott honlap minél jobb helyezést érjen el az organikus találatok közt a honlap tulajdonosa/üzemeltetője vagy szponzora, hirdetője által fontosnak tartott keresőkifejezésekkel. Általában organikus (vagy normál) találatoknak azokat a keresők által kilistázott linkeket nevezzük, amelyek megjelenését nem pénzfizetéssel befolyásolták, csupán a keresőmotorok belső logikája alapján kerültek a találati oldal (SERP) adott helyére. Így tehát például a Google-listák fizetett linkjei, hirdetései nem tartoznak ide.
Pontosabb jelentés: ha a honlap optimalizálás fogalmát szűkebb értelemben használjuk, akkor csupán az on-site tevékenységet értjük alatta, azaz azt, hogy a honlap tartalmi és formai jegyeit optimalizáljuk, tesszük keresőbaráttá, illetve igyekszünk elérni, hogy az előre meghatározott kulcsszavakra nézve a tartalma releváns legyen. A relevancia fogalma eléggé összetett, arra nézve pedig hogy éppen a Nagy Nyomkereső mit és miért ítél relevánsnak, leginkább csak tapasztalataiból következtethet a SEO-szakember.
Amennyiben a szakszót a fenti szűkebb értelemben használtuk, akkor meg kell említeni, hogy a keresőoptimizálás másik, off-site fázisa a linképítés, melynek során a website számára megfelelő linkprofilt építünk fel.

Részletes leírás: miért fontos a honlapoptimalizálás és mi a lényege, alapfogalmak, meghatározások:

SEO-oldalak, linképítő Arvisura optimalizálás

Friss topikok

Aktuális linképítési témák

Pszichoterápiás kezelés: neurotikus, pánikbeteg, depressziós betegek kezelése Budapesten a kognitív pszichológia jegyében. Viselkedésterápiai gyakorlatok a pánikroham fellépésének helyszínén, fóbiás tünetek kezelése, leküzdése.

Budapesten autóbérlés: ha egy turista vagy üzletember személygépkocsi nélkül érkezik Budapestre, szükségessé válhat az autókölcsönzők szolgáltatásait igénybe venni. A főváros tömegközlekedése jól szervezett, de túl zsúfolt, sok az átszállás, ezért bérautó igénybe vételével könnyebb a közlekedés vagy vidéki utazás. Ha autóbérlésre, autókölcsönzésre szánja magát, ügyeljen a rejtett költségekre, részesítse előnyben az online foglalás weboldalait. Ha pedig ivott, ne vezessen, hívjon bérsofőrt: éjszakai sofőrszolgálat telefonhívásra a nap 24 órájában.

Műanyag nyílászárók: az energiatakarékosság ma már alapkövetelmény, ezért lakásában cserélje le a régi ajtókat, ablakokat. A hőszigetelő műanyag ablak árak ma már megfizethetők, rendelje meg egyenesen a gyártótól bónusz betörés utáni zárcsere garanciával. Ha az épület falán nincs megfelelő ablaknyílás, akkor speciális gyémánt szerszámokkal fal betonvágás elvégzése szükséges.

Munkámhoz SEO-emblémát is készítettem:

Mi a honlapoptimalizálás?

A honlap optimalizálás tágabb jelentésben olyan internetes tevékenység, amely azt célozza, hogy egy adott honlap minél jobb helyezést érjen el a nem-fizetett Google találatok közt a honlap tulajdonosa vagy üzemeltetője, netán szponzora, hirdetője által fontosnak tartott egy vagy több adott keresőkifejezéssel. Ebben az értelmezésben a szinonimája a honlapoptimalizálás a SEO-nak (keresőoptimalizálásnak).

A SEO-tevékenység két részból áll:

  • a belső SEO-val a kiválasztott weboldalt tesszük minél alkalmasabbá arra, hogy a megadott keresésekre jó helyezést érhessen el (voltaképp ez lenne a szűkebb értelemben vett honlapoptimalizálás)
  • a külső SEO során külső erőforrásokat (nevezetesen más honlapokat) igénybe véve érünk el (építünk fel) az oldal számára minél hatékonyabb támogatottságot (lényegét tekintve ez a linképítés). A webtámogatás nagyban függ a céloldalra mutató linkek hatékonyságától. E kérdés részletes elemzése és a linkerő megbecsülését  célzó számítások itt találhatók: Bejövő linkek hatékonysága

A honlapoptimalizás szűkebb értelemben a kiválasztott webegységen végzett olyan munka, amelynek eredményeképpen keresőbarát weboldal jön létre. Ez az optimalizációs folyamat lényegében 20-25 keresőszempont érvényesítését jelenti, azaz a SEO-szakember úgy alakítja a honlap felépítését, szövegtartalmát, grafikus objektumait és láthatatlan kódrendszerét, hogy a weboldal megfeleljen a Google-kereső elvárásainak. 2013 őszétől a weboldalak minőségi és valamely témát érintően releváns tartalma elsődleges jelentőségű lett - weblap optimalizálással és linképítéssel csak olyan honlapok juttathatók kedvező Google-pozícióba, amelyek egyedi, minőségi, értékes és információgazdag webtartalommal rendelkeznek.

Google optimalizálás - társblog

  • Első oldal: Google helyezés Ma már valószínűleg nem szükséges minden honlap-tulajdonosnak külön elmondani, mi a jelentősége annak, ha weblapja a Google első oldalán szerepel. Az üzleti szférában működők, gyártók, forgalmazók, szolgáltatók,  ezzel nyilván tisztában vannak, de talán tudják a más területeken érdekeltek is, hogy nem elegendő a (tovább)
  • A honlaptartalom optimalizálása Szöveges és egyéb honlaptartalom: mit optimalizáljunk? Lehetőleg mindent! De először is tisztázni kellene, hogy mi az a honlaptartalom. Nyilván: minden, ami a honlapon található. No de mi az, ami található? Nem árt tudni: nem csupán az, amit a felhasználó lát, észlel – annál sokkal több. Természetesen a legfontosabb (tovább)
  • Google Pingvin 4.0 algoritmus frissítés Csaknem két évet vártunk a Google büntető keresőalgoritmusának a frissítésére. Jó lenne hozzátenni: de nem hiába. Ezt a kijelentést azonban egyelőre nem igazolják az első tapasztalatok, a webmesterek, SEO-szakemberek, honlaptulajdonosok inkább különböző természetű csalódásaikról számolnak be. A Google Penguin Algorithm (tovább)
  • A honlapelemek szerves egysége Ha egy honlaptulajdonos szert tesz bizonyos ismeretekre a SEO területén, könnyen túlzásokba eshet akkor, amikor azon teljességében megmutatkozik számára a kulcsszavak egymástól eltérő szerepeltetésének gazdag lehetősége. Az optimalizációs folyamat átcsaphat kulcsszóhalmozásba, eltolódhatnak a szöveg ésszerű arányai, (tovább)

A blog témája, kulcsszavai

Google KERESŐOPTIMALIZÁLÁS - HONLAPOPTIMALIZÁLÁS - KERESŐMARKETING - SEO - Honlap optimalizálás jó áron, kedvező áron, nem olcsón! - Weboldal, weblap előre - előbbre - juttatása, hozása a Google-listán, helyezés javítás, Google első oldal, első 10-be kerülés a keresőtalálatok, Google-találatok között. Honlapoptimalizálás, online keresőmarketing, internetes keresés, online marketing, keresőprogram, algoritmus, PageRank, keresőoptimalizálás, keresőmotor optimalizálás, SEO, bdk, Balla D. Károly, Ungparty, Kárpátalja, Ungvár  - Honlap optimalizalas, google kereső-optimalizálás, honlapok optimalizálása, google-optimalizálás, találatoptimalizálás, web-optimalizálás, optimalizáció, weboldal optimalizálás, honlapkészítés, keresőbarát weboldal készítése, kulcsszó relevancia, kulcsszavak, keresőszavak, keresőkifejezések, link, linkek, hivatkozások, linképítés 2014, linkbuilding, meta tag, description, keywords, title, releváns tartalom, szemantikus internet, net, netmarketing, onlinemarketing, világháló, informatika, digitális univerzum. Honlap-optimalizálás

Weboldal Seo-optimalizálás

Előre a Google találatok között. Hatékony link építés, kreatív honlap optimalizálás, Google keresőoptimalizálás, SEO - bdk. Más kulcsszavak: levél címzés, boríték címzés, levél címzése, csupakabra, címzés, levélcímzés, googleoptimalizálás, honlapoptimalizalas, level cimzes, seo optimalizálás, levél cimzés, weboptimalizálás, google keresőoptimalizálás, boríték címzése, keresőeszközök optimizálása, helyes levélcímzés, level cimzese, levelek címzése, levélcímzés helyesen, sofőrszolgálat, keresőoptimizálás, weblap optimalizálás, borítékcímzés

Google első helyre kerülés

A blog a Google keresés első hely megcélzásával tesz közzé SEO-témájú cikkeket, amelyek keywords-contetn-je többek között ezeket a kulcskifejezéseket is tartalmazhatja: google seo, postai levél címzése, levél boríték címzés, british petrol budapest honlap, weblap kereső optimalizálás, google kereső optimalizálás, google találati lista helyezés, ipari kémény, google weblap, honlap seo, levélboríték, boriték cimzése, levélboríték címzése, boriték címzés, hogyan kell levelet címezni, hogyan kell borítékot címezni, hivatalos boríték címzés, autoberles liszt ferenc repuloter, kéménybélelés, blogger.com keresés, helyes levél címzés, sofőrszolgálat budapest, levél címezés, google toolbar firefox, hogyan címezzünk levelet, google honlap, helyes postai címzés, seo könyv, levelcimzes, magyar címzés, releváns jelentése, keresőmarketing árak, seo pdf, bérautó budapesten, levél boríték, sofőr szolgálat, postai boríték címzése, boríték megírása, google eszköztár telepítése, export-import kiadások optimizálása, hogy kell levelet címezni, google előre kerülés, boritek cimzese, hogy kell borítékot címezni, google első hely, google pingvin, seo szakember, kereső optimalizálás,seo jelentése,autókölcsönzés, google eszköztár firefox

Egy SEÓs kolléga írja rólam

Bognár László keresőmarketing és SEO-szakember írja rólam egy blogajánlójában:

Mindig megmosolygom a szabályok felmondóit, akik gyatra kreativitással mormolják a Google szabálykönyvét, amely alapján szerintük Balla D. Károly, közkedvelt nick nevén bdk, nem lehet szakember a SEO-ban, mert író, tehát az ő webegységei nem lehetnek a honlap optimalizálásban élen járók. (Ellenben ők, az óriási kritikusok, ojjé, mekkora szakemberek).

Csakhogy az a gond, hogy Balla D. Károly blogjai arra a kulcsszóra állnak élre, amire csak akarja a szerzőjük, mert kritikusaival szemben ő kreatív, okosan szerkeszt és szépen ír. És ezt a Google igenis értékeli. És erről kár vitatkoznunk, mert a Google évtizede viseli magán Balla D. kézjegyét, miközben kritikusainak egy része már nincsen is a neten, nevét, ha volt, belepte a mosópor - vagy hogyan is írta meg ezt a fogalmak közötti kapcsolatot egy hírneves szerző.

Szóval a honlap optimalizálás kifejezésre első ez a blog, és az sem jelent gondot, ha "csupán" az első tábla valamelyik másik helyére vándorol.

Mindenesetre ha nem magam vacakolnék honlapjaim keresőoptimalizálásával, íróra bíznám, de nem akármilyenre, hanem név szerint Balla D. Károly honlap optimalizáló íróra! - honlap optimalizalas blog

Első helyen a Google-első-oldal

2016.11.11. 14:28 honlapkeresőoptimalizálás
A Google első oldal c. weblap első helyre került az organikus találatok közt a keresőben

elso-hely-google-oldal.jpgA szeptemberben bejelentett Google Pingvin 4.0 algoritmus frissítés óta a keresőtalálatok terén mutatkozó mozgások alig látszanak csillapodni. Ez ugyan megerősíti az világcégnek azt az állítását, hogy a Penguin Algorithm futása most már folyamatos, így az értékelő rendszer folyamatosan szkenneli a webet és minden alkalommal a bele épített szempontrendszer alapján rendezi újra a honlapok sorrendjét a kulcsszavas találati listán. Ami rendjén is lenne, ha ezek a folytonos átrendezések felfűzhetők lennének valamilyen logikai szálra, azaz, ha érzékelhető lenne, hogy egyre jobb, egyre relevánsabb találatokat kapunk. A Google két legfontosabb értékszempontja állítólag a relevánst tartalom és a felhasználói élmény, de én ennek érvényesülését nem látom nemhogy maradéktalanul érvényesülni, hanem megkockáztatom, hogy

a Google Pingvin 4.0 futása óta a találati listák esetlegesebbek lettek a korábbinál, a top helyezésű oldalak relevanciája gyakran megkérdőjelezhető és az általuk nyújtott felhasználói élmény sem maradéktalan.

Azt persze korábban sem lehetett pontosan tudni, hogy melyek azok a tartalmi jegyek, amelyek alapján egy weblap adott témában (adott kulcsszavakra vonatkozóan) relevánsnak számít, azt pedig végkép köd fedte, hogy konkrétan mi is lenne az, amit a Google felhasználói élményként kommunikál - mégis kialakulhatott a hosszú évek tapasztalatából egy jól körvonalazható elképzelés arról, mire érdemes figyelni, mivel javíthatók a találati pozíciók. A optimalizáció terén szerzett gyakorlati tapasztalat, némi elméleti tudás és a keresőóriás közleményeinek és belső embereik közléseinek az ismerete alapján összeállhatott az a tudás, amely alapján SEO-szakembernek mondhattuk magunkat. Ez a tudás azonban most megingott bennem, mert azt látom, hogy a korábbinál gyakrabban kerülnek élpozícióba érdemtelen weboldalak, míg értékes, minőségi honlapok alább sorolódnak vagy akár el is tűnnek az első oldalról, netán még a top20-30-ból is kiesnek.

google-elso-oldala.jpgMindezzel nem haza beszélek, mert éppenséggel nem lehet okom panaszra. Amit címbe is kiemeltem: a minap a Google első találati helyére került Google első oldal c. statikus szájtom (első piros nyíl az ábrán). Ez kétségtelen siker, hiszen korábban a 2-3 helyen tanyázott. Ami furcsa, az esetleg az, hogy az utóbbi időben nem sokat foglalkoztam vele, hanem inkább a második piros nyíllal jelzett weblapot akartam a google első hely kulcsszóval élre pozícionálni - de ez nem sikerült. És megint csak: nem az a baj, hogy az nem sikerült, ez pedig igen, hanem az, hogy szerintem a sikeresebbnek mutatkozó oldal gyengébb a másiknál. Pl. nem mobilbarát...

Legutóbbi posztomban írtam arról, hogy a jelen blog évekig tartotta első helyét a honlapoptimalizálás kulcsszóval (mind az egybe írt, mind a két szóba írt vagy kötőjeles alakkal), ám ezt a kedvező helyét, mondhatni rangját a Pingvin indulása környékén (de a hivatalos bejelentés előtt) elvesztette. Itt sem magával a ténnyel van gondom (illetve persze azért azzal is), hanem hogy még megtippelni sem tudom,

milyen szempontoknak kellett felértékelődni (s melyeknek ellenkezőleg) ahhoz, hogy a több pozíciónyi változás bekövetkezzen.

És ha furcsaságnak ez nem lenne elég: vezető blogom több helyezésnyi esése után két hónappal megjelent a TOP3-ban egy olyan szájtom, amellyel évek óta nem foglalkoztam, tartalmát nem bővítettem, linkprofilját nem gazdagítottam. Még csak nem is mobilbarát - és most egy-egy szóváltozattal még csak meg is előzi favoritoldalamat. Ki érti.

Vagyis hát: muszáj megérteni, ha valóban szakinak tartom magam. Vizsgálódom is piszkosul - de nem megyek sokra és újra és megint arra jutok - mint más listák tanulmányozása során is -, hogy a Google keresőalgoritmusa, amióta beleépült a Pingvin, nem mutat egységes, logikus működést.

Persze: nehéz dolga lehet egy ilyen mesterséges intelligenciának. Láthatóan nem tudja eldönteni - például - mit értékeljen magasabbra: azt-e, ha egy szájt eladni akar valamit, vagy ha infókat közöl róla. Aki meg szeretné tudni, mi az a tömeges SMS küldés, nyilván definíciót, leírást, technikai tájékoztatást keres - és bosszankodik, ha az első találatok között megrendelési űrlapot talál. Ellenkezőleg: aki minél gyorsabban szeretné ezt a szolgáltatást megrendelni, az akkor bosszankodik, ha hosszas leírások adódnak az éltalálálatok között. Ugyanígy: van aki az iránt érdeklődik, hogyan lehet a Google kereső első helyére kerülni - de esze ágában sincs keresőmarketing munkát szakembertől megrendelni. Más meg gyors segítséget vár, és egyáltalán nem érdekli a keresőalgoritmusok működéséről írt kisértekezés. Szegény Guggola honnan tudja, kinek mi a releváns?

2 komment

Címkék: google pingvin honlap optimalizálás algoritmus első hely releváns tartalom seo-szakértő

A honlapoptimalizálás mint kulcsszó

2016.09.24. 15:58 honlapkeresőoptimalizálás
A kulcsszavas honlapoptimalizálás a SEO-szakember legkényesebb feladata. Évek óta listavezető blogom elvesztette Google-elsőbbségét a címében szereplő kulcsszóval

Frissítés: ITT A GOOGLE PINGVIN 4.0

A honlapoptimalizáló SEO-szaki

optimalizálás - seo-szakertő - smsA Google útjai kifürkészhetetlenek. Honlap optimalizálás címén a SEO-szakértő mindent elkövet azért, hogy a weblap organikus helyezései javuljanak és ezzel forgalma növekedjen. Ám előfordulhat, hogy nem mindig a legmegfelelőbb kulcsszóra gyúr. Két hibába eshet bele:

  • vagy túl nagy a konkurencia az adott kifejezésre és olyan honlapok vezetik a listát, amelyek mögött óriási támogatói és/vagy olvasói háttér áll, így a magános keresőmarketinges szaki hiába erőlködik, nem jut semmire egy szerény honlapocskával;
  • vagy olyan kulcsszóval próbálkozik, amelyre nincs ugyan számottevő konkurencia – de rákeresés még úgy sincs! Hiába kerül hát a találati rangsor élére, szinte soha senki sem kattint az optimalizált weboldalra.

A megoldás itt is az arany középút: megtalálni az erőnknek, kapacitásunknak, lehetőségeinknek megfelelő feladatot. Olyan szavakat kell megcéloznunk, amelyre már mutatkoznak szép számmal keresések, de még nem nyüzsög ott a teljes szakma lihegve, hogy a megbízó oldalát élre taszigálja a legkurrensebb kulcsszavakkal.

Honlapoptimalizálás - mint Google-kulcsszó

Pályafutásomon kb. 2010-től egészen mostanáig ilyen kulcsszónak bizonyult a honlap optimalizálás. Nem mintha nem kísérleteztem volna a keresőoptimalizálás vagy SEO vagy keresőmarketing  keywords-Google-helyezésekkel, előbbi kettővel a TOP30-ban sem sikerült soha megkapaszkodnom, utóbbival a top20-ban egy ideje benne vagyok, néha megjelenik az első táblán is egyik vagy másik favoritoldalam, aztán visszahull. Ezek nagyon keresett szavak, éppen ezért a verseny is gyilkosan kemény, no meg valamennyire ezek a szakmai presztízs kulcsszavai is: aki az első találati oldalon (SERP) tud lenni ezekkel, az nyilván csak a szakma legjobbja lehet.

Másik oldalról közelítve: könnyű olyan kulcskérdéseket alkotni, amelyekkel hipp-hopp élre törhetünk, ugyanakkor eléggé meggyőzőek. Nem került nagyobb erőfeszítésembe első helyre kerülni arra a keresésre, hogy Ki a legjobb linképítő szakember?, de ugyanígy első lettem egykönnyen a kérdésforma nélkül is: a legjobb linképítő szakember. Szép az 1. helyezés – épp csak erre így soha senki nem keres rá… 

Szólj hozzá!

Címkék: google seo honlap optimalizálás kulcsszavak algoritmus első hely első 10 seo-szakértő

Általános és speciális tartalomoptimalizálás

2016.07.13. 15:25 honlapkeresőoptimalizálás

Ahogy relativitáselmélet, úgy honlaptartalom-optimalizálás is van általános és van speciális. A Google-keresőszempontok érvényesítése tehát két szinten történik, így válik a weboldal egyfelől keresőbaráttá, másfelől témáját és annak kulcsszavait illetően relevánssá. Miközben minden mindennel összefügg.

specialis-tartalomoptimalizalas.jpg

Milyen a keresőbarát honlap? És milyen a releváns?

A Google részéről kiadott irányelvek és a webmesterek számára adott ajánlások ismeretében sok mindent tudhatunk arról, milyennek kell lennie egy keresőbarát weboldalnak, mit szükséges, ajánlatos tartalmaznia és lehetőleg mit ne tartalmazzon. A világkereső vezető mérnökei és szóvivői is gyakran tesznek nyilatkozatokat blogokban, közösségi oldalakon, legtöbbször konkrét kérdésekre válaszolva: ezekből is sok minden kiszűrhető akkor is, ha megszólalásaik gyakran ellentmondásosak vagy ellentmondanak a tapasztalatnak. Ilyen ellentmondások az irányálvekkel kapcsolatban is gyakran felmerülnek. Ugyanis az említettek mellett (vagy előtt?) a SEO-szakemberek tudásának legfontosabb forrása a saját tapasztalat. Ha emögött több éves, netán évtizedes gyakorlat áll, ha sok száz optimalizált honlap és több ezer megfigyelésből leszűrt következtetés van a szakértő birtokában, akkor bizony felülbírálhatja mind a publikus irányelveket és ajánlásokat, mind a céges programvezetők nyilatkozatait. Ha ez valamelyest érvényes az általános elvárásokra, akkor még inkább az a speciálisakra nézve. Elmondhatják a Gugli-guruk bárhányszor, hogy a domainnév így meg úgy, hogy a kulcsszavak pedig emígy meg amúgy, s a linkek meg végképp emígyen meg amúgyan,  -  mi tudjuk, amit tudunk. És a tapasztalatunkból leszűrt tudás alapján végzett munka eredményei az esetek túlnyomó többségeben minket igazolnak. 

Az alábbiakban nem teszek különbséget a "hivatalos" és a magam gyakorlatából leszűrt elvárások között és a konkrétumokba se megyek bele túlságosan, inkább csak azt akarom érzékeltetni, mit értek az általános és mit mit a speciális keresőszempontokon és érvényesítésükön.

Általános optimalizálás

Az általános elvárások döntő része technikai jellegű és a honlap bizonyos elemeire vonatkozik. Ilyen elvárás például - vegyünk példának egy több oldalból álló céges honlapot - hogy a főoldalnak és az aloldalaknak legyen saját, egyedi neve (title), és ugyancsak mindnek saját, egyedi leírása (descriptions). A title elem lehetőleg ne legyen hosszabb 70 karakternél (de kb. 25-nél rövidebb se), a description elem szöveges tartalma pedig ne legyen hosszabb 150-160 karakternél. Az oldalak legyenek elérhetőek keresőbarát url-ek alatt, hierarchikusan felépített könyvtárrendszerbe rendezve, a főoldalon legyen a fontosabb aloldalakra navigáló menüsor. Ne forduljon elő tartalmi duplikáció, lehetőleg ne legyenek belinkeletlen aloldalak és index-fájl nélküli könyvtárak. A honlapoknak legyen a tárgyukat részletesen kifejtő szöveges tartalma, ezt illusztrálják képek, a képeknek legyen helyettesítő szövege (alt text). A tartalom legyen H1, H2, Hx headline címekkel tagolt, legyenek benne tipográfiai kiemelések, felsorolások, táblázatok. Hasznos, ha tartalmaz külső szöveges hivatkozásokat (kattintható linkek formájában). Lehetőleg ne legyen rajta sok reklám, banner. Kerülendők a flash és iframe megoldások, a beléptető oldalak és felugró ablakok. Viszont legyen a főkönyvtárban sitemap.xml webhelytérkép és a keresőrobotokat eligazító robot.txt fájl is. A forráskód lehetőleg csak valid kódokat tartalmazzon, a teljes forráskód és a szövegtartalom karakterszámának az aránya ne legyen rosszabb, mint 4:1 (jobb: 3:1). Szolgálja ki a szájtot gyors szerver, ne legyenek leállások. Legyen a honlap reszponzív, azaz jelenjen meg teljes értékűen, hibátlanul bármely szélességű képernyőn, PC-n, tableten, okostelefonon. Legyen regisztrálva a Google Analytics és Webmestereszközök rendszerében, hasznos, ha össze van kötve közösségi oldalakkal (Facebook, G+, Twitter...), szerepeljen könnyen megtalálható helyen a honlaptulajdonos elérhetősége. Legyen a rendszer egésze átlátható, navigálható, és nyújtson felhasználói élményt.

Lényegében ennyi, ami igazán fontos... Ha a sorolt kívánalmak mindegyikének vagy többségének sikerül eleget tenni, egy keresőbarát weboldal lesz a birtokunkban. Ez ilyen honlap technikailag megfelel minden fontos elvárásnak - de ez önmagában még édeskevés ahhoz, hogy jól szerepeljen a keresőben valamely kulcsszavakkal.

Speciális optimalizálás

A speciális munkát a kulcsszavas optimalizálás képezi. Az általános rész főleg arról beszél, hogy mi legyen a honlapon, de szót sem ejt arról, hogy ez a valami konkrétan milyen legyen. Ezt a milyenséget kialakítani a legnagyobb szakértelmet kívánó munka, s nem elsősorban azért, mert nehéz az egyes kívánalmaknak megfelelni, hanem azért, mert az egyes tényezőket egymással összefüggésben kell látni és kezelni.

A speciális honlapoptimalizálás lényege a kulcsszavas relevancia megteremtése.

Míg az általános optimalizáció során a weboldalt keresőbaráttá, a Google-robotok számára jól feltérképezhetővé és értelmezhetővé tettük, az optimalizálás következő munkamenete a kulcsszavakra fókuszálva zajlik. Nyilvánvaló, hogy ha a Google-listán szeretnénk weblapunkat az első helyen vagy legalább az első oldalon látni, ezt nem úgy általában akarjuk, hanem pontosan meghatározott kulcsszavakra nézve. Éppen ezért ezeknek a kulcsszavaknak a website tartalmában megfelelő reprezentációt kell biztosítanunk. Mindez egy igen komplex eljárássorozat során valósulhat meg.

A folyamat bonyolult, de a lényeg megragadható akár egy mondatban is:

el kell érnünk, hogy a választott kulcsszavak a honlapon megfelelő számban és megfelelő változatosságban szerepeljenek ahhoz, hogy a webhely egésze ezekre a kifejezésekre nézve a lehető legnagyobb relevanciát mutassa - ez adhat jó esélyt a TOP helyezésekre.

A Google keresőalgoritmusai azonban nem azt és nem úgy értik a relevancián, mint mi a hétköznapi életben vagy mondjuk az irodalomban. Egy elmesélt történet szólhat a szerencséről (releváns lehet erre a fogalomra nézve) akkor is, ha a szerencse szó egyszer sem szerepel benne. Nem így a honlapoknál. A webtartalmak kulcsszavas relevanciája akkor valósítható meg a legkönnyebben, ha a kulcsszavakat minél több előfordulási módozatban és változatban szerepeltetjük - de eközben óvakodunk a túlhalmozástól és a túl sok ismétléstől is.

Az általános részben például szerepelt, hogy minden weblapnak legyen saját egyedi neve és leírása. De ez nem szerepelt ott, hogy mi legyen ez a név és mit tartalmazzon a leírás. Nos, a kulcsszavas optimum akkor valósul meg, ha választott kulcsszavak kiemelt fontossága megmutatkozik mind a névben, mind a leírásban. Legyen a név és a leírás kulcsszavas. Azonban ezek az elemek semmiképpen nem állhatnak a kulcsszavak puszta felsorolásából. Említettem, hogy szükségesek H1, H2 stb. besorolású címsorok: nyilvánvaló, hogy a relevanciához kulcsszavas címekre, alcímekre van szükség, ez szintén hozzájárul ahhoz, hogy e szavakra nézve a honlaptartalom releváns legyen. Ugyanígy legyenek kulcsszavasak a kiemelések, a képek és linkek megadható szövegei, tartalmazzanak keresőkifejezéseket a felsorolások, táblázatok, menük, oldalsávok, láblécek... - mind-mind további lehetőségeket ad arra, hogy egy-egy kulcsszó minél több különböző szerepben előfordulhasson. És aztán persze ott van maga a folyószöveg, világos, hogy a legfontosabb kifejezéseknek "csak úgy", simán is szerepelniük kell az oldalon.

Mi ebben a nehézség? - kérdezhetnénk. Hát csak az, hogy a Google semmi mást nem büntet olyan szigorúan hátrasorolással, mint a kulcszavak manipulatív használatát. Ha nem így lenne, nyerő lehetne az olyan honlap, amely a kulcsszavakon kívül más nem is tartalmaz... Ami nyilvánvalóan abszurdum, ilyen webhely esélytelen a pozíciószerzésre. Ugyanis:

A kulcsszóhasználat megfelelően gazdag kontextust kíván, eközben a kulcsszavas előfordulások sűrűsége nem lehet kirívóan magas,

hanem a természetes fogalmazású szövegekhez kell hasonlatosnak lennie. Ez pedig - mutatja a tapasztalat - kb. 1-3 %-nyi előfordulási sűrűséget jelent. Azaz kilencvennél több más szót kell leírnunk addig, amíg egyetlen kulcsszót is használhatunk a szövegben. (Egyszerűbb megközelítés: bekezdésenként 1 kulcsszó-előfordulás). Világos, hogy ha csak a fent felsorolt helyeken szerepeltetjük, akkor is igen terjedelmes szövegkorpuszra van szükségünk ahhoz, hogy a választott keresőszavak ne tengjenek túl, ne halmozódjanak.

És akkor a változatosságot nem is említettem. Azonnal felkelti a manipuláció gyanúját, ha ugyanaz a kifejezés mindenütt ugyanúgy szerepel. A természetes szöveg nem ilyen: jöjjenek hát a ragozott, jelezett, képzett formák, tegyük a szavainkat összetételbe. Talán az is világos, hogy ha a honlap neve mondjuk Tömeges SMS küldés, akkor sem a H1, sem a H2 címsor már nem lehet pontosan ugyanez. Ha egy képfájl neve sms-marketing.jpg, akkor se a felirata, se a helyettesítő, se a buborékszövege ne legyen szó szerint ugyanez - ez ugyanis redundáns elemek létrejöttét eredményezi. A kulcsszavak tehát ne csak más-más alakban, hanem más-más szövegkörnyezetben szerepeljenek a különböző szöveghelyzetekben.

A kulcsszavas előfordulásokat összefüggéseikben kell látnunk és kezelnünk,

hiszen a webszöveg egészében nemcsak az a cél, hogy a kulcsszavak sokszor és sokféleképpen szerepeljenek benne, hanem

a kulcsszavas relevanciát azzal növelhetjük, ha az általuk jelölt fogalmakat minél több összefüggésben mutatjuk be.

- lényegében ezzel "bizonyítjuk", hogy igen sok információt nyújtunk a kulcsszavak jelölte fogalmakkal összefüggésben. Tehát nemcsak hogy fölösleges, hanem ártalmas is ugyanazokat a szókapcsolatokat ismételgetni, de bármilyen leleményesek is vagyunk, nem mindig sikerül kikerülni a kulcsszóhasználatban a redundanciát. (Tehát tömeges sms küldés, csoportos üzenet továbbítás, szövegüzenet tömeges eljuttatása, sms-küldés nagy mennyiségben, mobilüzenet sok címzettnek -  hány további variációt sikerül kreálnod?) 

A kulcsszóhasználat eszerint egyfelől kényszer (muszáj szerepeltetni őket), másrészt tilalmakkal van övezve - és azonnal felmerül a súlyos probléma: ha az ismétlések elkerülése végett más szavakat használunk a tiszta kulcsszavaink helyett pl. egy címben, akkor ez a cím hogy a fenébe lesz kulcsszavas?? - holott éppen ez - a kulcsszavasság - lenne a speciális optimalizálás szerinti kívánalom.

Nos, a kérdés jogos.

Kulcsszavak túlhasználata nélkül biztosítani a kulcsszavas relevanciát - ez a speciális tartalomoptimalizálás tudománya.

Meglehet, egyben művészete is.

Szólj hozzá!

Címkék: kulcsszavak szempontok releváns tartalom tartalomoptimalizálás kulcsszavas-relevancia

Tartalom optimalizálás, keresőbarát weboldal

2016.04.22. 14:57 honlapkeresőoptimalizálás
Tartalmi optimalizálás: milyen a keresőbarát weboldal? Mi az, hogy releváns honlaptartalom? Első Google-oldal - top10 találat a keresőben

tartalom-weboldal-optimalizalas.jpg

A hónap közepétől igen jelentős mozgások tapasztalhatók a Google-találatok listáján. Ennek előtte a SERP frissülése 2016 elejétől észrevehetően lelassult, valahogy beállni látszott a korábban kialakult rangsor - legalábbis ez történt a SEO szakmai kulcsszavaival jól-rosszul szereplő weblapok esetében és azokban a projektumokban is, amelyek során olyan témákban működtem keresőmarketingesként, mint a mobil kommunikáció (ezen belül a tömeges sms-küldés), a télikert gyártás és a magyar szamizdat kiadványok. Utóbbi mondjuk külön eset, mert itt a kulcsszavas keresések száma és a konkurencia egyaránt alacsony - míg ez első két téma valamennyi kulcsszavával jelentős az optimalizációs verseny. Éppen ezeknél a seózásoknál tűnt fel, hogy február óta szinte meg sem moccant a SERP-rangsor, az optimalizációs lehetőségek teljes arzenáljának bevetése ellenére sem.

Aztán hopp... Előbb kollégák blogjaiban olvastam a keresőtalálatok átrendeződéséről, majd március idusát követően az én két legfontosabb projektemnél is megtörtént, amit rég vártam. A gondosan optimalizált honlapok feljebb léptek a TOP10 helyezésen belül. Nem egyetlen pozíciónyit, hanem 2-3, sőt 4 hellyel ugrottak feljebb. Mindebből én arra következtettem, hogy jó volt az elgondolásom, amikor ezeket a seózásokat felvállaltam. Mindkét esetben ragaszkodtam a szöveges honlaptartalom jelentős növeléséhez és a tartalmi alapú kulcsszavas relevancia kialakításához.

Tudható, hogy a kereskedelmi célú weboldalak SEO-kondíciói általában csapnivalóak. Ezeknek a honlapoknak a felépítésekor ez első szempont a termék vagy szolgáltatás tetszetős színben való felmutatása, kívánatossá tétele, előnyeinek néhány mondatos megragadása. Jól láthatóan kerül elhelyezésre a megrendelési űrlap, az ingyenes ajánlatkérésre való felszólítás, a kapcsolati telefonszám, email. Ezek látványos megjelenésével gyakran le is zárul a honlap. Szakmai leírást, részletes termékbemutatót, gyártási technológiát, a szolgáltatással kapcsolatos ismereteket, hasznos tudnivalókat, pláne elméleti hátteret nem kapunk: ugyan mi szükség lenne erre, gyere és kattints, rendel, hívj fel, majd a telefonban elmondok mindent.

A Googlenek azonban nem tudod telefonon elmondani, így aztán nem is sorolja weblapodat a találatok élére, de még az első oldalra sem juthatsz fel.

Nincs mese: magán a honlapon kell elérni, hogy annak tartalma releváns legyen a választott kulcsszavakra nézve, ezen felül minden meg kell tenned, hogy a weboldalad keresőbarát legyen. 

2 komment

Google Webmestereszközök: Blog.Hu tulajdon igazolása head html-címkével

2015.12.08. 14:01 honlapkeresőoptimalizálás
A honlapoptimalizálás fontos kelléke a Google Webmestereszközök. Blog.Hu tulajdonigazolási probléma megoldása head html-címkével

Az újabban Search Console, korábban Webmaster Toools néven ismert Google-eszköz egyik elengedhetetlen segédlete a weboldal optimalizálásnak. Az organikus találatok kulcsszavas megoszlásáról itt találjuk a legtöbb információt, itt küldhetünk be a Google számára webhelytérképet és itt kérhetjük webhelyünk (újra)indexálását. Ehhez fiókot kell nyitnunk és regisztrálnunk kell oldalunkat. Ehhez igazolnunk kell, hogy mi vagyunk az adott címen elérhető website tulajdonosai. A tulajdonigazolásnak számos módja lehetséges. Ezek közül a legegyszerűbb, ha a Google Analytics mérőkódja alapján végezzük a webmestereszközökben a tulajdonjog verifikálását.

A blog.hu alatt nyitott blogok esetében mindez pofonegyszerűen történt. A Google Analytics tracking kódját eddig sem kellett manuálisan betűzni a sablonba, elegendő volt a Beállítások > A motorháztető alatt menüpont alatt megadni a GA-regisztrációnál kapott identitás (ID) adatait - ennek a blognak a kódja pl. ez: UA-49908456-3 -, és az elemzőrendszer máris mérte a blogunk látogatottsági adatait. Ha ez megvolt, a Webmestereszközökben (WME) a tulajdon igazolásához eleve azt ajánlotta a rendszer, hogy GA-fiókunk alapján igazoljuk a tulajdonjogunkat, és a megfelelő opciót kiválasztva az Ellenőrzés gombra kattintva már meg is kaptuk a zöld pipát: a művelet sikeres.

Ám néhány hete valamilyen módosítások történt és az eszköz kidobta egy blog.hu-s oldalamat, ha pedig a szokott módon akartam igazolni a webhelyet, ezt az üzenetet kaptam:

http://honlapoptimalizalas.blog.hu/ a(z) Google Analytics módszerrel (). A webhelyén található Google Analytics nyomkövetőkód rossz helyen található. A kezdőlapja <head> szakaszában elhelyezett aszinkron kódrészlettel igazolhatja webhelye tulajdonjogát.

Előbb csak múló zavarra gyanakodtam, de amikor a sokadig blogom került kívül a rendszeren, írtam a blog.hu-nak és előadtam problémámat. Előbb pár nap türelmemet kérték a hiba orvoslására, de mivel semmi sem történt, egy hét múlva újra írtam. Kérték, hogy ellenőrizzek mindent magamnál, náluk a megfelelő kód a megfelelő helyen van, ahogy eddig is. Ellenőriztem, írtam. Jó, akkor ők is ellenőrzik, nekik sikerül-e a GA-kóddal igazolni a WME-tulajdont. Mivel az eredményről nem értesítettek, újra én írtam. A blog.hu fejlesztője utánajárt a dolognak, megtudta, hogy

a Googlenél változás történt, és a GA tracking kód egy új formáját szeretnék az ilyen jellegű azonosításra. Ezt a jövőben bele fogjuk rakni a kódba, de majd csak januárban. Kérlek, addig igazold a tulajdonjogododat a HEAD tagben elhelyezhető cimkével, amit adnak, ilyesmivel: <meta name="google-site-verification" content="xxxxx" />

Ez egyszerűen hangzik, de kicsit megijedtem, hiszen a sablonszerkesztőben a head tag tartalmához korlátozott a hozzáférés, a descriptions vagy keywords meta tagek itt nem szerkeszthetők. No de ha így kell, tegyünk próbát.

A Webmestereszközökben az ajánlott tulajdonigazolási módok mellett az alternatív lehetőségek közt találtam meg a keresett opciót:

webmestereszkoz-tulajdonigazolas

Kimásoltam a kódot és kis okoskodás után ide tűztem be blogom sablonjába, úgy vélve, hogy ez van a <body> előtt, ha a blog.hu-nál ez kicsit másképp is fest:

<blh:head_required />
<meta name="google-site-verification" content="xxxxxxxxxxxxx/>
<blh:body_required />

ÉS MŰKÖDÖTT. A sikerről beszámoltam a fejlesztőnek, aki megerősítette: jó helyre tűztem be a kódot. Így aztán nagy megelégedéssel végigmentem minden blogomon. Újra ellenőrizhetem, egy optimalizációs eljárást követően javultak-e weblapjaim Google-helyezései, növekszik vagy csökken-e az organikus keresőtalálatok száma - úgy tehetek, mintha profi SEO-szakember lennék...

Szólj hozzá!

Címkék: google seo weboldal honlap optimalizálás algoritmus webmestereszközök google-analytics

Marketing weblap optimalizálása

2015.11.28. 15:20 honlapkeresőoptimalizálás
Weblap optimalizálás és online (kereső)marketing - Google szempontok a honlapoptimalizálásban

honlap-marketingEgy üzleti célú weblap optimalizálása speciális feladat, mivel a marketing-elvárások és Google-SEO szempontok nem esnek egybe. A honlap tulajdonosa a keresési preferenciákat nem feltétlenül kívánja teljesíteni oldalán, ugyanakkor szeretné, ha találati pozíciói kedvezőek lennének. Olyasmi ez, mintha egy edző anélkül várna dobogós helyet versenyzőjétől, hogy az erőpróbára felkészítette volna. Inkább arra figyel, hogy szépen legyen megnyírva, jól mutasson rajta a mez és mellkasán kellőképp elfeküdjön az aranyérem. Hogy kondi? Hogy izomkötegek? Hogy fürgeség, állóképesség, küzdőszellem - és ehhez megfelelő táplálkozás és sokórás tréning... Erről nem szívesen hall, fontosabb, hogy a fotogén legyen az illető és szeresse a közönség. Hát persze... Ugyanis az úgynevezett felhasználói élmény egy honlap esetében is valóban fontos, ám a Google-helyezések mégsem eszerint alakulnak, még ha ez egyike is a rangsorolási szempontoknak.

Ennél azonban - és ezt ma már a keresőmarketing területével csak most ismerkedő zöldfülű is tudja - sokkal fontosabb, hogy weboldalunk keresőbarát legyen mind alaki, mind tartalmi szempontból, ami voltaképp annyit jelent, hogy a keresőalgoritmusok számára lehetővé tegye a legtöbb információ beszerzését a weboldal jellegét és tartalmát illetően, azaz legyen a szájtnak megfelelően gazdag szöveges része, legyen beszédes doméncíme, neve (title), leírása, legyenek benne címek, képek, képszövegek, kiemelések, linkszövegek  (25-30 fontosabb keresési kritérium betartása ajánlatos) - ám a keresőbarát mivolt inkább csak általános követelmény, ezen túl a weblapnak számos speciális kívánalomnak is meg kell felelnie ahhoz, hogy egyes kulcsszavakkal top helyezéseket szerezzen, azt kell elérni tehát, hogy ezekre a célzott kulcsszavakra nézve a webhely releváns legyen.

Ennek elérése bizony akkor sem könnyű, ha a honlapoptimalizálást végző szakember szabad kezet kap, ám akkor igazán nehéz, ha az üzleti célú weblap dizájnja, reklámszlogenje, slideshowja, megrendelést ösztönző felhívása, árlistája, űrlapja, bankkártyaelfogadó alkalmazása stb. miatt nincsen mód a keresőszempontok érvényesítésére. Jobb híján ilyenkor azt lehet megtenni, hogy letesszük a pincébe a SEO-t. Ez annyit tesz, hogy az (állítólagos) üzleti megfontolásokból szerepeltetett honlapelemek jelennek meg a képernyőn, lejjebb görgetve is az ehhez kapcsolódó opciók láthatók és csak azok, akik elvetemült kíváncsiságukról tanúbizonyságot téve tövig görgetik a honlapot, csak azok látják meg az optimalizációs szempontok közül mind többnek megfelelni kívánó alsó honlaptraktust, esetleg láblécet. Ide kell bezsúfolni a kulcsszavak reprezentációját javító elemeket.

Ám az eredmény kétes. Mert igaz ugyan, hogy a Google itt is remekül megtalálja a megfelelő információkat, ám mégsem értékeli őket úgy, semmint ha az oldal tetején szerepelnének. A website kulcsszavas preferenciái tehát bár javíthatók ezzel a módszerrel, ám ez legtöbbször nem elégséges ahhoz, hogy formálisan relevánssá weboldalunk mondjuk az első helyre kerüljön a Google-keresőben. Az algoritmusok érzékelik, hogy az alulra súvasztott tartalmak nem feltétlenül fejezik ki az oldal tényleges tartalmát.

Másik megoldás: kulcsszavas aloldal készítése. A tulajdonost általában nem zavarja, ha a főoldal marketing-jellegét sértetlenül hagyva kifejezetten kulcsszavakra optimalizált aloldalt készítünk és ott aztán maximálisan érvényt szerzünk az összes SEO-elvárásnak. Ám ha azt gondoljuk, hogy ez áthidalja a problémát, tévedünk. Ugyanis:

  1. Mivel ennek az aloldalnak a kulcsszavas relevanciája magasabb, mint a főlapé, a keresőtáblán simán megelőzheti a kezdőoldalt. Ami azért rossz a tulaj szemszögéből, mert ezt az aloldalt épp nem a vásárlásra buzdító szlogenek és a megrendelést elősegítő alkalmazások uralják, hanem a keresőoptimalizált szöveg. Így a kereskedelmi interakcióhoz a látogatónak át kell kattintania a főoldalra, és tízből jó, ha ketten ezt megteszik.
  2. Mivel a linképítés mind a marketing szempontú főoldalnak, mind a kulcsszavakra kiélezett aloldalnak az esetében ugyanazok a kulcskifejezésekre nézve történt az szűkített lehetőségű (főlap) és jobb feltételekkel véghezvihető (aloldal) optimalizálás, így a két egység neve, leírása, kulcsszótartalma, képszövegei stb. túlságos hasonlóságot mutatnak, így a két site között tartalmi átfedődés, duplikáció adódik, ami azzal járhat, hogy a két lap közül jó esetben az egyiket, rossz esetben mindkettőt a Google kizárja a találati listáról.

Akkor hát mi a megoldás? Hát csak az: el kell érni, hogy mégis az index-oldal legyen a zászlóshajója a kulcsszavas reprezentációnak: itt tömörüljön a relevanciatartalom. Kompromisszumos megoldást kell találni a honlaptulajdonos marketing-szempontja és a SEO-szaki keresőszempontjai között. Ha ez legalább 50-50%-ban sikerül, azaz a legfőbb kulcsszóra nézve legalább felerészt érvényesültek az optimalizációs szempontok, akkor megtehető, hogy a fényesre SEOzott aloldal viszont egy long tail kulcsszóval legyen releváns: ez esetben nem kioltani fogják egymás esélyeit a találati listán, hanem erősíteni.

Szólj hozzá!

Címkék: google marketing keresőmarketing seo weboldal honlap optimalizálás kulcsszavak releváns tartalom

Mobilbarát weblap, keresés mobilról

2015.05.07. 16:01 honlapkeresőoptimalizálás

mobil barat honlapoptimalizalas

optimalizálás mobil eszközökre - google keresés, reszponzív oldal

Úgy tűnik, a Google inkább csak riogatott legújabb mumusával - az új algoritmus valójában (szerencsére) nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket és nem bizonyult igazán veszélyesnek azokra nézve, akik nem vették komolyan. Ezt szakmai oldalakon is olvashatni, de a webmesterek és optimalizálással foglalkozók különböző fórumokon is beszámolnak arról, hogy bár állítólag az új algoritmus globálisan (minden országot és nyelvet érintően) lefutott, a magyar oldalak keresési és találati adataiban alig mérhető változás. Ezt én is megerősíthetem saját tapasztalom alapján, de akár egy SŐT!-re is ragadtathatom magam.

No de mi ez a mobilbarát dolog?

Kedvenc keresőnk hosszabb ideig riogatott minden azzal, hogy április 21-től a kulcsszavas keresőtalálatok rangsorolásában előnyben fogja részesíteni azokat a weboldalakat, amelyek mobilos megjelenésre is optimalizálva vannak, vagyis amelyek okostelefonon megjelenítve is tökéletes felhasználói élményt nyújtanak. A tartalom nem lóg ki a képből, a szöveg olvasható, a linkek olyan távolságra vannak, hogy könnyen kattinthatóak. Mindezt mobilbarát oldalakat eredményező reszponzív sablonok alkalmazásával lehet elérni. A blog.hu szerencsére már évekkel ezelőtt megoldotta ezt a problémát, az itt vezetett blogok abban az esetben, ha a rendszer érzékeli, hogy mobilos lehívás történik, egy másik sablonra vált át (arról, amelyikkel az asztali gépen jelenik meg a szájt), így nincs sem szöveg- és képkilógás, sem olvashatatlanul apró betű, nincs szükség külön állítgatáshoz: a képernyőn a főhasáb jelenik meg a fő tartalommal és a fejlécbe zsúfolt tartalmak is eltűnnek. Ez jól ellenőrizhető az erre specializált Google-alkalmazással (lásd jobbra fent a képet).

Szóval a Guggola azzal riogatott bennünket, hogy amelyik oldal nincs mobilra optimalizálva, az hátrasorolódik a találati listán. Ez eléggé ijesztően hangzott, főként, hogy a gyakorlott SEO-sok korábban tapasztalhatták: olykor éppen a legegyszerűbb forráskóddal, semmilyen tekintetben nem fel nem turbózott, mondhatni primitív oldalakkal lehet a legkönnyebben sikert elérni - persze ehhez a (főleg szöveges) tartalomnak kiválónak kellett lennie. Akkor most mindenre húzzunk új ruhát?

Nem eszik a mobilkását olyan forrón

Aztán jöttek a pontosítások a Google háza tájáról: az új mobilos keresési preferenciák nem érintik az összes keresést, hanem csak a mobilost. Tehát az asztali gépeken lehívott találati rangsorban nem lesz változás amiatt, hogy az ott megjelenő honlapok egy része mobilbarát, más része pedig nem. A változás csak a mobilról indított kereséseket érinti - azt viszont akár jelentősen is.

Én eléggé megnyugodtam. Bár kétségtelen, hogy az én oldalaimat is sokan böngészik ma már mobilról, de az volt az előfeltevésem, hogy a számomra igazán fontos kulcsszavakra ritkán keresnek rá mobilról. Jó, mondjuk a póker kaszinó budapest kulcsszóra esetleg a Körúton sétálva rákereshet az, aki a szerencséjét akarja kipróbálni, de arra, hogy google keresőmarketing - aligha: ilyesmire otthoni asztalnál ülve és tűnődve keres, aki keres.

Eredmények mobilos keresésekre

Jó pár szájtom keresőtalálati grafikonját átnéztem. Kapóra jött, hogy a Google Webmestereszközök új lehívási lehetőségeket nyújt ehhez, még azt is megjelölve, hogy az időgrafikonon hol volt a mibilbarátságot vizsgáló algoritmusfrissítés.

Nos, nézzünk négy példát:

2 komment

Címkék: google marketing keresőmarketing póker honlap optimalizálás kulcsszavak algoritmus reszponzív mobilbarát tömeges-sms

Első helyen a "Google 1. hely"-lyel

2014.12.29. 15:36 honlapkeresőoptimalizálás
Optimalizált weboldalam első helyre került a Google keresőben azzal a kulcsszóval, hogy Google 1. hely

google-elso-helyAzért ezt nem rossz kimondani: első Google-helyen a Google 1. hely kulcsszóval! Hosszú optimalizációs folyamat előzte meg ezt a sikert. Előbb a tartalomoptimalizálás történt meg kellő körültekintéssel, majd az óvatos, diszperzív linképítés. (Amióta a túlságosan célzatos, koncentráltan kulcsszavas keresőoptimalizálás büntetést vonhat maga után, én már csak efféle szóródásos linképítő munkát végzek - láthatóan tűrhető eredménnyel).

Egyszerre indítottam két hasonló témájú weboldalt, egyiket a balladium.hu, másikat a kárpátalja.net egy-egy kulcsszavas aldomainja alatt - ezek fej-fej mellett haladva kúsztak fel a találati listákon különböző kulcsszó-kombinációkkal, mint páldául:

- időnként egy-egy támogató blogposzt is feltűnt a társaságukban, most épp aktuálisan azok, amelyeket a fenti lista kifejezéseire kötöttem.

A sok-sok TOP10-es, TOP5-ös és TOP3-as pozíció után ténylegesen első helyet most sikerült elfoglalnom, igaz, hogy csak a számjeggyel írt verzióval. Ha az 1. helyett kiírom, hogy első - akkor csak harmadik a weblapom. Persze az se rossz... Mindenesetre az eléggé imponáló, ha az ember azzal büszkélkedhet, hogy 1. lett lett az elsővel... vagy fordítva.

És ha már rávitt a siker kis dicsekvésre, akkor nem hallgatom el azt sem, hogy a jelen blog (http://honlapoptimalizalas.blog.hu/) immáron nemcsak a mind egybeírt, mint külön írt verzióval vezeti a címébe foglal kulcsszavas találati listát a címeben szepelő kifejezéssel (vagyis: honlap optimalizálás és honlapoptimalizálás), hanem két további, fontosnak gondolt keresőkifejezéssel is, úgymint: weboldal optimalizálás és honlap-seo. Vannak persze még további, összetettebb kulcskifejezések is, amelyekkel jól szerepel. A lényeg a lényeg: nem lehet olyan hármas kombinációt összeállítani az alábbiakból, hogy rákeresés után ne találjuk élpozícióban valamelyik blogomat vagy statikus weblapomat. Ezek lennének, tessék kipróbálni: bármelyik hármat bármilyen sorrendben tesszük egymás mellé, egy balládiumos vagy ungpartys vagy liberallos oldalam vagy valamelyik blogom, blogbejegyzésem ott lesz a top helyek egyikén:

google, seo, honlapoptimalizálás, keresőmarketing, linképítés, keresőoptimalizálás, első, weboldal, szakértő, optimalizálás, honlap

Szólj hozzá!

Címkék: google keresőmarketing keresőoptimalizálás honlap optimalizálás kulcsszavak első hely

Organikus optimalizálás

2014.11.03. 15:53 honlapkeresőoptimalizálás

organikus-honlapoptimalizalas.jpgHa eddig nem tudtuk volna, a találati listákat alaposan átrendező Google Pingvin 3.0 algoritmus-frissítés október végén újra bebizonyította: a honlap kulcsszavas találati pozíciójának a javításában egyszer s mindenkorra le kell számolnunk a spam-linkek alkalmazásával. Én, amennyire lehetett, eddig is kerültem a webkatalógusokat (még a szakmaiakat is), igyekeztem úgy építkezni, hogy ne alakuljanak ki linkpiramisok, ne legyenek körbelinkelések, egyaltalán nem próbáltam linkeket szerezni fórumokból és kamu kommentekből - kreatív módszereket használtam, ügyelve a tartalmi összefüggésekre. Ez a legtöbb esetben bevált, de tavaly októberben a 2.1-es Pingvin azért elverte a port jó néhány általam optimalizált weboldalon. Valószínűleg egyetlen hibám volt: túlságosan koncentráltan használtam a kulcsszavakat, ez a nagy célzatosság manipulációnak tűnhetett a keresőmogul szemében - illetve inkább az történhetett, hogy a tavalyi algoritmusverzió nem volt pontosan finomhangolva és sok olyan honlap is elvérzett a pingvinfuttatásban, amely ugyan nem részesült illegális módszerű optimalizációban, ám a túlságosan célzatos SEO miatt mégis beleesett a szórásba és a spam-linkekkel támogatott weboldalakkal együtt került hátrasorolásra. Sovány elégtétel, hogy az akkor szankcionált webegységeim a mostani 3.0-ás Pingvin tollászkodása nyomán szinte kivétel nélkül visszanyerték akkori helyezéseiket: ennek felhőtlenül örülni azért nem tudok, mert azóta az akkor büntetett weblapokat én már másra kezdtem használni, vagy pedig "félretettem" őket, nem fejlesztettem, másokat készítettem helyettük. Amit a Gugli "visszacsinált", azzal én nem akarom ugyanezt tenni.

Kudarcaimból okulva még tavaly ősszel kidolgoztam és alkalmazni kezdtem a diszperzív linképítés módszerét, ennek a lényege a szóródás, szétszóródás, szétszórtság: ha a koncentrált módszer nem vált be, ez majd jó lesz, gondoltam, és nagyjából igazam lett.

De még inkább bevált ennek a szórásos taktikának egy nagy, átfogó stratégiai rendszerbe való integrálása, belefoglalása. Ez utóbbit organikus honlapotimalizálásnak neveztem el. Abban különbözik a tartalmi alapú, kontextusokra támaszkodó (és most már szórt) optimalizációtól, hogy kétoldalú folyamatot feltételez, amely egymáshoz szervesíti a folyamat két szféráját, a honlapoptimalizálást és a linképítést. Próbálom elmagyarázni.

Normál esetben először adva van a honlap, amelynek a tartalmát optimalizáljuk egyes kulcsszavakra kihegyezetten - amikor késznek gondoljuk az on-site munkát, elkezdjük a külső linkhálózat felépítését. Ez arra kényszerít bennünket, hogy a második, off-site munkafázisban egy merev adottsághoz: a remekül elkészült, tartalmában minden szinten jóváhagyott, fényesre optimalizált weboldalhoz igazodjunk a külső linkjeinkkel, és úgy zsonglőrködjünk velük, hogy legyenek minél hatékonyabbak, de ezt a hatékonyságot a Google ne tekintse manipulációnak. Ez egyfajta fából vaskarika, a hatékony ágyúról nehéz elhitetni, hogy nem lőni akarunk vele, a gyanú felett álló kerekeskúttal viszont nem lehet célba találni.

Az organikus optimalizálás ezt az ellentmondást részben talán képes áthidalni azzal, hogy a célt és az eszközt kölcsönösen hasonítja egymáshoz. Ez a folyamat ugyanis kétirányú. Nem tekintjük szentségnek az elkészült weblap tartalmát, és a linkjeinket nem igazítjuk hozzá mindenáron, hanem a munka során magát az oldalt is alakítjuk - mégpedig pontosan aszerint, hogy az épülő hálózat linkjeinek alásimuljon. Azaz esetenként megvizsgáljuk "milyen honlapra szeretne hivatkozni" egy link, azaz milyen lenne az az ideális weboldal, amely egy adott linket "természetes módon" tudna fogadni, (ami természetes, az nem manipulatív), és oldalunkat eszerint alakítjuk, tesszük minél alkalmasabbá a természetes befogadásra.

Ha így dolgozunk, akkor ugyan a céloldalon megjelennek olyan járulékos elemek, szövegek, képek, táblázatok, meta-tag elemek, amelyek eredetileg nem képezték részét, de ezen az áron oldalunk sokkal szervesebben, természetesebben, a manipuláció gyanúját fel nem keltve veszi magára az enélkül problémásnak gondolt hivatkozásokat.

Az ilyen stratégia azt eredményezi, hogy a honlap és a köré épített linkprofil valóban szerves egészet alkot egymással. Ezzel együtt jár az is, hogy mind a honlap, mind a külső hivatkozó webrendszer kulcsszavas koncentráltsága felhígul - de ez, mutatja a tapasztalat, nem árt, hanem éppen hogy hasznunkra válik abban, hogy a kulcsszavas helyezések kedvezően alakuljanak.

Alig hihető, de újabban a Google valóban arra kényszeríti a SEO-szakikat, hogy a cinege-kulcsszavakat úgy vadásszák le link-ágyúikkal, hogy közben el se süssék őket.

Szólj hozzá!

Címkék: google stratégia honlap optimalizálás kulcsszavak külső linkek

Meztelen nők optimalizálása, PR

2014.10.26. 12:45 honlapkeresőoptimalizálás

pontosabban: pucér nők szerepe a kreatív honlapoptimalizálásban: PR-cikk :)

meztelen-nok.jpgNem, egyáltalán nem viccelek :). Illetve csak egy kicsit és főleg a címadásban. A honlapok kreatív optimalizálásában a fedetlen keblű hölgyeknek csupán közvetve jut szerep, amiről szó van, az a magas látogatottságú webhelyek létrehozása, és ebben a vonatkozásban a pucér nők vagy Orbán Viktor azonos szerepet játszhatnak. Magyarázom.

Tudható, hogy egy honlap magas látogatottsága azon a réven érhető el, ha jó helyezést kap a Google-találatok között valamely keresőkifejezéssel. Ha pedig már elég jó ez a helyezés, a kulcsszó pedig valóban keresett, akkor öngerjesztő folyamat indul: minél többen kattintanak a keresőben az adott szájt linkjére, annál inkább kerül az oldal még jobb pozícióba. A Google regisztrál minden egyes keres-talál-kattint interakciót, és ha nagyon sokan nyitják meg a keresőből a webhelyet, a keresőalgoritmus egyre értékesebbnek, az adott témában egyre relevánsabbnak ítéli - és előbbre sorolja. Mígnem megszerzi az 1. helyezést. Akkor aztán végképp megnő a forgalom, további elősorolás már nem lehetséges, de a weboldal keresőmarketing értéke tovább nő. (Sőt: meztelen nő...) Erősödik a weboldal és a domain internetes reputációja, autoritása, rangja (page & domain authority),

Mivel ezzel a jelenséggel én régóta tisztában vagyok, mindig törekedtem arra, hogy rendszeremben legyenek kiugróan magas látogatottságú honlapok. Ezek egy részét eleve így terveztem, tudatosan húzóerejű lapnak szántam őket - és tettem is azért, hogy azzá váljanak; másik részük viszont a spontán keresőoptimalizálás révén lett érdemes a böngészők figyelmére - aztán persze erre alaposan rájátszottam. 

Mutatok példát mindkettőre.

Készítettem egy olyan weboldalt, amelyen feltüntettem Budapest és egyes nagyvárosok távolságát kilométerben és optimalizáltam olyan keresőkérdésekre, mint pl. Hány kilométerre van London Budapesttől?  Erre és sok hasonló keresésre az én szájtom az első organikus találat, ennek köszönhetően napi több száz kattintás éri, miáltal a rajta elhelyezett linkek értéke is megnövekedett - plusz húzza magával az egész rendszert. (No és természetesen az olvasók is jól járnak, hiszen az oldalon megtalálják a keresett infót.)

Példa a spontán SEO-ra. Az ukrán válságra eleinte szándékosan azzal igyekeztem reagálni, hogy az ukrán kultúra értékeivel foglalkoztam. Közöltem egy Mikola Bazsan-fordításomat, bemutattam egy modern képzőművészeti vernisszázs anyagát - és bemutattam egy kijevi fotográfus aktfotóit. Történetesen a posztnak a Pucér nők minden mennyiségben címet adtam. Első napokban sokan megnézték, aztán napról napra kevesebben. Mígnem vagy 2 hét múlva látogatottsága növekedni kezdett. Utánanéztem, miért. Azért, mert a pucér nők kifejezéssel az első 10 Google-találat közé került. Ezen felbuzdulva kicsit javítottam a poszt SEO-kondícióin és küldtem rá néhány külső linket. Ez + a fent vázolt öngerjesztő folyamat azt eredményezte, hogy a poszt az adott kifejezéssel 1. helyezett lett. De ez semmi, mert első lett azzal is, hogy meztelen nők. A sok kattintástól erősődik az oldal, erősödik a blog, erősödnek a linkjei, amelyek egyre hatásosabban vethetők be más keresőmarketing-projektekben, például a pánikbetegek kezelésének témájára szakosodott blog optimalizálásában.

Végül, ha már említettem a jelenlegi magyar miniszterelnök nevét, egy vegyes példa. A honlapoptimalizálás politikai célzatú alkalmazására lehet példa, hogy olyan weblapot is készítettem 2011-ben, amely alkalmas lehet Google-helyezés elérésére azzal a kifejezéssel, hogy Lemondott Orbán Viktor. Fel is került idővel a top10-be, majd első lett! - Ez eddig a tudatos rész. Ám a kormányfő lemondása iránti igény spontán módon tovább keresőoptimalizálta weboldalamat, amely jól kezdett szerepelni az Orbán Viktor megbukott kulcsszóval is. Nosza, rájátszottam erre is, mi több, megkettőztem honlapomat, egyiket a lemondott, másikat a megbukott kifejezésre specifikálva. Ma már látszik, hogy a bukása iránt a lemondásánál is nagyobb igény: erre a lapomra is napi százas nagyságrendben esik kattintás - az amerikai kitiltási botrány óta meredeken emelkedő grafikonok mutatják ezt: sok különböző kombinációval találják meg oldalamat: az Orbán-kormány vége, lemondott a miniszterelnök, vesztett Orbán Viktor stb. Hinni is alig merem: ha csupán a kormányfő nevére keresünk, akkor is ott van a honlapom az első 10 között.

Jó és szép ez az Orbán-buktató websiker - de a meztelen nők mégis szebbek nálánál.

4 komment

Címkék: google keresőoptimalizálás pánikbetegség honlap optimalizálás kulcsszavak első hely spontán seo első 10 pr-cikk

Tartalomfejlesztés, minőségi honlapok

2014.08.21. 15:12 honlapkeresőoptimalizálás
1. lépés: Honlapoptimalizálás: tartalom fejlesztése, hogy a weboldal informatív, egyedi, a keresőszavakra nézve releváns legyen! - 2. lépés: olyan támogatói webkörnyezet építése, amelyből releváns linkeket küldhetünk a céloldalra

kereso-optimalizalas-googleAz utóbbi hónapokban végzett optimalizációim egyértelművé tették, hogy a Google új filozófiája érvényesülni és az új elvárásrendszer beigazolódni látszik. Míg korábban megfelelő külső támogatással a gyenge tartalmú, információszegény honlapokat is célba (az első 10 találat közé) lehetett juttatni, addig ez 2013 őszétől egyre több nehézségbe ütközött. A nagy keresőprogram hosszabb ideje küzd a webszemét ellen, de a minőségi elvárások felett eddig elég jól el lehetett siklani: ha a weboldalon érvényesültek a legalapvetőbb - inkább csak technikai kellegű - szempontok és ha eléggé nagy és erős volt a külső webtámogatás, akkor a siker sem maradt el. Ám a gyönge tartalmú és az ipari linképítéssel élre hozott honlapok kiszűrésűre létrehozott, egyre finomodó keresőalgoritmusok ezt ma már szinte lehetetlenné teszik: ha nagy linknyomással rövid időre el is érhető látványos eredmény, a fájdalmas visszaesés szinte törvényszerű.

Tartós siker manapság már csak nagyon jól összerakott, információ-gazdag, egyedi szövegezésű és az optimalizálás által megcélzott kulcsszavakra nézve releváns tartalmú honlappal érhető el.

Ha azonban kellő alapossággal létrehoztunk egy minden szempontból minőségi szájtot, amelyen az a bizonyos releváns tartalom keresőbarát formában jelenik meg, akkor már "könnyű dolgunk van": teljesen fölösleges száz és ezerszámra zúdítani rá a válogatatlan linkeket: néhány tucat hivatkozás ugyancsak minőségi és a témában szintén releváns webhelyről remekül meglódítja a kiválóan felépített oldalt. Más kérdés, hogy sok SEO-munkás számára száz gagyi katalóguslink beszerzése nem okozott problémát, ám 10 releváns hivatkozás elhelyezése szinte megoldhatatlan feladat. Ezek ugyanis nem adódnak készen, a legbiztosabb, ha magunk építjük meg őket. Az a bizonyos "könnyű dolog" itt válik a korábbinál a sokkal-sokkal idő- és munkaigényessé, hiszen a céloldal számára magunknak kell támogatói webkörnyezetet építenünk. Első lépést azonban - nem győzöm hangsúlyozni - az előre juttatni kívánt honlap tartalmi fejlesztése abból a célból, hogy informatív, egyedi és a legfontosabb keresőszavakra nézve releváns legyen.

A honlaptulajdonosok ezt nem mindig értik meg könnyen. Ők azt látják, milyen szép a szájtjuk, szerintük minden rajta van, ami fontos. Holott az optimalizálásra szoruló honlapok nagy többsége információszegény és nem közöl lényeges tudnivalókat arról a témáról, amelynek kulcsszavaival a tulajdonosa Google-pozíciót szeretne elérni. Ha valaki gömbölyített kavicsot kínál egy webáruház felületén, édeskevés kitenni egy szép fotót és kiírni, hogy miként rendelhető meg és mennyibe kerül. De az sem segít, ha olyan termékleírást teszünk mellé, amelyik ezer másik weblapon is fenn van. Egyedi szövegezésekre van szükség. Bármilyen nevetséges: érdemes megadni a gömbölyített kavics meghatározását. Aztán részletes leírását (de nem a standard gyári szöveget), majd még esetleg érdekességeket, eredettörténetet (ugyan ki és mikor fedezte fel és ki tökéletesítette a kavicsgömbölyítés technológiáját, a felhasználási területek felsorolását, vevői visszajelzéseket stb., stb.

Minél több, minél hasznosabb, minél értékesebb és minél nagyobb érdeklődésre tarthat számot a honlapon  közreadott tartalom, annál eredményesebb lesz a Google-helyezések javítására irányuló keresőoptimalizáló munka.

Szólj hozzá!

Címkék: google keresőoptimalizálás honlap optimalizálás tartalomfejlesztés releváns tartalom

Google első 10-be kerülés

2014.04.28. 17:53 honlapkeresőoptimalizálás

Hogyan kell, hogy lehet a Google keresés első 10 találat-oldalára kerülni?

Első hely - első oldal, top10: Ezt a kérdést bizony gyakran felteszik a weboldal-tulajdonosok - és rövid, velős választ várnak attól, aki honlapoptimalizálással foglalkozik. Remélik, hogy néhány mondatból megtudják a titkot, és a honlapjuk máris első helyre vagy legalább az első Google-oldalra kerül. Ha ez ilyen egyszerű lenne!! A Google helyezés javítása hosszú és kitartó munkát igényel, a top 10-be jutáshoz pedig a weboldal igen sok feltételnek kell, hogy eleget tegyen, emellett hatékony külső link-támogatást is igényel. Amilyen röviden lehetett, mindezt összefoglaltam egy másik blogomban - Hogyan legyek első a Google-ban? - alább pedig arról írok, miért van különleges jelentősége az első 10-be kerülésnek.

google elso hely, oldal

Akinek volt valaha saját honlapja és szerette volna, ha minél több kattintás éri az oldalát, és ezért szemmel is  tartotta a  látogatottsági statisztikát, megfigyelhette, mekkora ugrásszerű növekedést jelent, ha valamely népszerű keresőkérdéssel a honlap a Google találatok között az első 10-be kerül. Ez nem véletlen: akik az interneten keresnek bejáratott terméket, népszerű szolgáltatást vagy fontos, sokak által keresett információt, ritkán jutnak túl az első Google-oldalon. Ha hinni lehet a kimutatásoknak, a böngészések cirka 85-87 %-a véget is ér az első lehívással: ami az első oldalon van, az a keresők döntő többségének érdeklődését ki is elégíti. A második oldalra kb. 10-12%, a harmadikra 5-6 % jut, és összesen 1-2 százalékra tehető azoknak a kereséseknek a száma, amelyek során a böngészést indító túlmegy az első 30 találaton. Ezért az első 10-be kerülés iránti vágy mögött megalapozott  üzleti érdek húzódik, ide feljutni annyit tesz, mint legalább 7-8-szorosára növelni a honlap forgalmát. Gondoljunk csak bele: mit jelent ez egy webáruház esetében!

A fenti tények tehát határozott és óriási ugrást mutatnak, miközben a keresőoptimalizáló munkában ennek nincs egyértelmű leképeződése: ott sokkal inkább a fokozatosság érvényesül: amikor honlapot optimalizálunk vagy linkhálózatot építünk, egyáltalán nem érzékelünk ugrásokat: a munka folyamatos, a linkek gyarapításában meg kifejezetten kerülendők a nagyobb szökellések: a Google manipulációt gyanít, ha szokatlanul gyors linkszaporodást észlel. Építkezni tehát kis lépesekkel ajánlatos, és nincs az a linképítő SEO-szakember, aki előre meg tudná mondani, melyik művelete az, amelyik a támogatott webegységet a 11. helyről a 10-re viszi át.

Mégis van különbség a munkában is. Ám ez nem a munkavégzésben, hanem a befektetett munka és az eredmény viszonyában, vagyis abban érzékelhető, hogy amint közeledünk az első táblás helyezésekhez, annál inkább tapasztaljuk a konkurencia erejét. Így a legtöbb esetben mégis van valamiféle ugrás: ugrásszerűen megnövekszik az előrejutás nehézsége. Előfordulhat, hogy a 20. helyről a 11-re könnyebb juttatjuk az oldal, mint a 11-ről a 10-re: merthogy éppen ezt szeretné elérni minden konkurens honlapoptimalizátor, ezért óriási a tülekedés. A 10-en belüli erőre jutás is roppant nehéz, de ehhez hasonló ugrás aztán már csak az első helyért folyik.

Szólj hozzá!

Címkék: google seo keresőoptimalizálás első hely meta-SEO első 10