2012. aug 19.

Egyéni stratégia és kreatív honlapoptimalizálás - 4.

publikálta: honlap-seo
Egyéni stratégia és kreatív honlapoptimalizálás - 4.

Kreatív stratégiai társasjáték

A kreatív honlap-optimalizálást - mint az talán az előző 3 részből kitűnt - egyfajta játékos alkotói ambíció hívja életre. Az a többletigény, amellyel a SEO-munkás a dolgához hozzááll. Az a célon túlmatató szándék, hogy az egyébként unalmas mechanikus munkát a maga számára is élvezetessé tegye. Az se baj, ha emiatt 4-szer-5-ször annyit kell dolgoznia egy projekten, mint a feladatát puszta rutinnal végző kollégájának. Mert hát dolga-e az optimalizátornak, hogy külön játékokat szervezzen az adott keresőszó köré, hogy olykor irodalmi igényű posztokban járja körül a fogalmat, dolga-e, hogy humort, élcet, fikciót vigyen a munkába?

No már még! - mondhatja a fantáziátlan szaki - Szeretném én látni azt az irodalmi projektet, amelyet a duguláselhárítás, a féregirtás vagy a vegyszeres szőnyegtisztítás kulcsszó köré kanyarít a pihent agyú kolléga!

Nos, lenne rá fogadásom, hogy ezzel a feladattal is elboldogulnék.Az irodalom mindenevő, kis fantáziával bármit integrálni lehet egy jó történetbe.

De annyi bizonyos, hogy eddig talán szerencsém is volt, mert jobbára olyan honlapok optimalizálását végeztem, amelyek keresőszavai szinte azonnal megmozgatták a fantáziámat. Első ránézésre mondjuk nem látszik igazán inspiratívnak a búzafű fogalma, mégis összehoztam a leendő (még be sem indult) munkámhoz egy jópofa oldalt.

Sokkal jobban jártam az éppen aktuális munkámmal. Igaz ugyan, hogy az optimalizálás alá vont webárház-oldal gyermekjátékokat kínál megrendelésre, ráadásul ezek többségének szín és formavilága az én ízlésemtől eléggé messze áll - ám a a célba vett keresőszavak a lehető legideálisabbak: kreatív játékok - társas játékok. Hát ha valamiben - játékban otthon vagyok! Számos blogom még számosabb posztja foglalkozott ilyen-olyan (főleg szellemi) játékokkal, van külön póker-oldalam (texas póker) és játék-blogom (póker játék), irodalmi munkáim sokaságában bukkan fel a játék és a játszás. Fiatalabb koromban, amikor még éltem társasági életet, órákig el tudtam szórakoztatni alkalmi közönségemet kártyatrükkökkel, érmékkel, madzaggal, papírlappal, gyufával végzett mutatványokkal; de a barkochba, a Most mutasd meg, a Mr. X, a szópóker és szóbridzs is a kedvencem volt. Így most igazán nem kell a szomszédba mennem, ha a kreatív társas játékok fogalmi köréhez kell szöveget, történetet társítanom.

Ezúttal azonban a szokásosnál is nagyobb kreatív feneket kerítettem aktuális munkámnak. Korábban az optimalizálás menetét, módját, sorrendjét inkább csak fejben gondoltam végig, aztán leginkább a munka menete szabta meg, mit, mikor, hogyan, merre. Most azonban kidolgoztam, mi több: leírtam a stratégiámat. De ez még nem elég, mert publikáltam is: Honlap optimalizálás - kreatív stratégiai játék.

A leírtakat persze azért nem kell teljesen szó szerint értelmezni, a leírásban van néhány túlzás és olyan "irodalmi fordulat", amely SEO-szakmai szempontból nem teljesen állja meg a helyét - de egy kreatív projektbe bőven belefér. Mint ahogy az is, ha az ember a maga örömére saját Széchenyi-idézetet is kreál projektjéhez:

Ha dicső nemzetünk aképpen viszonylana a haza és a sors kérdéseihez, minőképpen a játék viszonyul a szerencse forgandó koczkájához, akkor országunk és népünk emelkedése biztosítva leende Európa és a világ roppant tengerének hánykolódó habjai közepette.

Ez jó, nem?

Ha valóban jó, akkor azért az, mert örömömben alkottam, mert kiélhettem kreativitásomat, mert hozzátehettem az egyébként mechanikusan is végezhető honlapoptimalizáláshoz a fantáziámat. És mert a feladatomat úgy értelmezem, mint egy stratégiai társasjátékban való részvételemet.

Szólj hozzá

stratégia kreativitás

A bejegyzés trackback címe:

https://honlapoptimalizalas.blog.hu/api/trackback/id/tr284718762

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.