A honlap keresőoptimalizálás komplex munka, mely a weboldal Google keresőszempontok szerinti megfeleltetését célozza. SEO, helyezés javítás
Tartalomoptimalizálás
avagy a szöveges honlaptartalom optimalizálása
A szöveges honlaptartalmat (az online webszöveget) a weboldal azon elemei képezik, amelyek a googlebotok részéről kiolvashatók, a keresőalgoritmusok számára szövegtartalomként értelmezhetők.
A honlaptartalom optimalizálása általában véve keresésre alkalmas minőségű tartalmak közreadását feltételezi, ezen felül speciálisan bizonyos SEO-szempontokat vesz figyelembe, így például a kulcsszavas relevanciát. Ugyanis bármilyen nagy odafigyeléssel készüljön is egy website, az egyes elvárásoknak való megfelelés nem alakul ki menet közben automatikusan, sok mindent utólag kell kialakítani, összehangolni és beállítani. Ilyen például a honlapszövegben a kulcsszavas előfordulások gyakorisága és alaki változatossága, amely csak a Google találati helyezések alakulását éveken keresztül történő megfigyeléséből leszűrt tapasztalatok alapján megszerzett szaktudás birtokában állítható be megfelelően.
Keresőbarát weboldal
Technikai megfelelőség - információcellák kitöltése tartalommal
Mivel a honlapoptimalizálás a Google-keresések megkönnyítése céljából végzett optimalizáció, evidens, hogy a technikai, formai, alaki jellegű szempontoknak való minél teljesebb megfeleltetés a honlapot optimalizáló SEO-szakember feladata. Ide olyan triviális elvárások is tartoznak, mint hogy a honlapnak legyen neve (a title metatagnek legyen szöveges tartalma), legyen megadva a description content és a keywords content, a szöveget tagolják h1, h2, hx headline címek, ha képeket tűzünk be, azoknak adjuk meg alt szövegét és fájlneveik is legyenek értelmezhetőek, satöbbi.
Legyenek továbbá kiolvashatók az url-ek, azaz ne balladium.hu/arch313 legyen a bejegyzés neve, hanem pl. balladium.hu/hogyan-legyek-google-elso/ - ez keresőbarát url. Hasznos továbbá, ha főkönyvtárban van honlaptérkép: sitemap.xml fájl és robot.txt.
Kulcsszavas optimalizálás
Az általános keresőkritériumokon túl külön figyelmet igényel a honlap Google-keresőoptimalizálás során a kulcsszavak megfelelő szerepeltetése. Ugyanis nem jó, ha túl sok van belőlük, de az sem jó, ha nincsenek kihasználva az előfordulásra alkalmas lehetőségek. Ez utóbbiak viszont igencsak változatosak.
E munkafolyamatban már nemcsak arról van szó, hogy az információcellákba tartalmat teszünk, hanem hogy ez a tartalom kulcsszavakat tartalmazzon. Tanácskénr annyi fogalmazható meg, hogy amennyiben van rá mód, szerepeltessünk kulcsszót a domain-névben, a weboldal nevében (title), a leírásban (description), a keywordsben, h1 és h2 címsorban, képek fájlnevében, alt és title tagjében, feliratában (captions), linkszövegekben, felsorolásban, táblázatban, menüpontban, láblécben, oldalsávban. Eközben ne mindig ugyanúgy és ne mindig ugyanaz a kulcsszó szerepeljen az egyes előfordulásokban. Variáljuk a nyelvi alakokat, legyenek többes számú és ragozott alakok, váltogassuk a szavak sorrendjét: lehetőleg minél több előfordulási lehetőséget használjunk ki, de ne halmozzuk túl ugyanazokat a kulcsszó-alakokat se a hasonló, sem az azonos típusú, se a különálló szöveghelyeken.
Ha minden tekintetben keresőbarát és az adott téma kulcsszavainak tekintetében releváns honlaptartalmat hoztunk létre, akkor a keresőoptimalizálás - SEO - megfelelő volt és jó Google-helyezésekre számíthatunk