Minden, amit a SEO marketingről tudni érdemes
Az alábbi cikkben összegyűjtöttünk mindent, amit a SEO marketingről tudni érdemes, azok számára, akik szeretnék weboldalukat valóban sikeressé tenni.
Az utóbbi évek karanténokkal, lezárásokkal terhelt időszakában még inkább felértékelődött az online térben való sikerességre törekvés. A kiélezettebb verseny miatt a keresőoptimalizálás szerepe is még inkább felértékelődött. Éppen ezért az alábbiakban összegyűjtöttünk mindent, amit a SEO marketingről tudni érdemes.
Milyen szerepe van a SEO-nak a marketingben?
A SEO, vagyis teljes nevén Search Engine Optimization (magyarul: keresőoptimalizálás) egy többrétű, összetett folyamat, ami során egy weboldal, vagy webáruház tartalmát, megjelenését, tulajdonságait úgy alakítják, hogy az a lehető legjobb eredményt érhessük el a keresési találatokban.
A SEO folyamatok így magukba foglalnak több online marketing eszközt is, aminek alapja a tartalommarketing, amit kiegészít a közösségi marketing is.
SEO a SEM-ben
Ha már marketing és SEO, akkor ezen a téren érdemes még egy, illetve két fogalmat is megemlítenünk. Ezek közül az egyik a SEM.
A SEM egy a SEO-hoz hasonló mozaik kifejezés, ami a Search Engine Marketingból jön össze. Ez magyarul annyit tesz a szakzsargonban, hogy keresőmotor marketing, ami magától értetődően mindent magába foglal, ami marketing célú felhasználást szolgál a keresőmotorokhoz kapcsolódóan.
Amennyiben a két fogalmat szeretnénk összevetni, akkor azt érdemes megjegyeznünk, hogy a SEM egy jóval tágabb kategória, mint a SEO. A SEO végülis a SEM-be tartozik, de a SEM-be tartozik még az úgynevezett PPC (Pay-Per-Click) marketing is, vagyis keresőmotor hirdetés.
SEO vs PPC
A két keresőoptimalizálási marketing eszköz között több különbséget is felfedezhetünk. Amennyiben csak röviden akarnánk összefoglalni a különbségeket, akkor azt mondhatjuk, hogy a SEO egy hosszútávú folyamat, amiben ingyen, vagy legalábbis kisebb költséggel érhetünk el hosszabb sikert. A PPC ezzel szemben gyorsabb folyamat, ahol hirtelen érhető el nagyobb megjelenés, ennek azonban jóval nagyobb költségvonzata is van (fizetős hirdetések), amik azonban csak átmeneti sikert eredményezhetnek.
Összességében tehát a sikeres, jól működő SEO-hoz türelem kell, csak a PPC-re pedig nem érdemes építeni, hiszen rövidtávú hatásai vannak csak. Ezen a téren a legjobb, ha a kettőt vegyítjük egy jól kigondolt, megtervezett stratégia mentén, amiben egy szakember segítsége aranyat érhet.
SEO marketing eszközök tárháza
A SEO eszközök tárháza igen széles, hiszen magába foglalja a kulcsszó kutatást, meta leírások megfelelő használatát. Kifejezetten marketing szempontból az alábbi hármat érdemes kiemelni, amihez viszont már szakértő segítségére is szükség van, hogy ne menjenek félre a dolgok. Amennyiben mi sem szeretnénk lyukra futni, akkor érdemes online marketing ügynökségtől ajánlatot kérni, ahol mindenben segítenek a legjobb megoldást választani.
Weboldal optimalizálása
A vevőszerzés esetében az online térben is roppant fontos a megjelenés, ami ez esetben a weboldal megjelenése, vagy a webáruház felépítése. Egy amatőrnek kinéző, rosszul felépített áruház ugyanis inkább riasztó hatású lehet a potenciális vásárlók szemében. Magától értetődő, hogyha már egy leendő vevő az oldalunkra tévedt, akkor ne riadjon vissza a vásárlás kapujában.
Értékes tartalmak létrehozása
A minél jobb keresési listás helyezés esszenciája, hogy mindig értékes, egyedi tartalmak kerüljenek fel oldalunkra, akár blog, akár termékbemutató formájában. Továbbá az is fontos, hogy az oldalunkra mutató külső oldalakon elhelyezett linkek is ugyanilyenek legyenek. Jogos kérdés, hogy mitől lesz egy tartalom értékes. Ezen a téren a keresőmotorok ma már képesek értékelni a naprakészséget, az egyediséget, a releváns információkat. Tehát itt is jól átgondolt a kapcsolódó kulcsszavakra felépített tartalmakra van szükség.
Közösségi felületek használata
SEO marketing szempontjából még egy lényeges eszköz a manapság népszerű közösségi platformok használata. Ezen a téren a Facebook, Instagram, TikTok, Twitter a fő mozgatórugók, így egy tapasztalt szakember már ezek használatát is képes beépíteni a stratégiába.
Összegezve
A SEO tehát egy igencsak komoly fegyver lehet az online térben vívott harcban, amivel ha sikerül jó helyet kiharcolnunk, akkor akár hosszútávra is megalapozhatja a sikerét egy-egy weboldalnak, webáruháznak.
(Vendégposzt a sikerosveny.hu oldal támogatására)
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.