2012. ápr 07.

Releváns tartalom - A honlapoptimalizálás szempontjai - 1

publikálta: honlap-seo
Releváns tartalom - A honlapoptimalizálás szempontjai - 1

Tematikus relevancia - releváns tartalom. A honlapoptimalizálás első kritériuma a Google-helyezések megszerzésében.

Kis sorozatomban megosztom a honlap keresőoptimalizálás néhány műhelytitkát - saját ismereteim és hétéves gyakorlati tapasztalataim alapján.

A keresőoptimalizálással és keresőmarketinggel kapcsolatos legáltalánosabb tudnivalók

1. A releváns tartalom

Minden honlap Google-találatok szempontú eredményességének első és legfőbb kritériuma a valamely témában releváns tartalom. Mit sem érnek a honlap építése során pontosan betartott SEO-szabályok és hiába az erős külső link-támogatás, ha az olvasók nem találnak az adott keresőszavaknak megfelelő értékes tartalmat, fontos információt az oldalon, akkor hosszú távon az oldal a Google-keresések szempontjából nem lehet sikeres. Bár a keresőprogramok az algoritmusaik segítségével csak korlátozott mértékben képesek elemezni az oldal verbális és vizuális tartalmát, mégis: közvetlen és főleg közvetett információk alapján az oldal tényleges tartalmi jegyei egy idő után a Google számára is értékelhetővé (vagy büntethetővé) válnak.

Egyedien szövegezett értékes tartalom és használható információk híján a honlapot intenzív SEO-munkával rövid távon ugyan sikeressé lehet tenni, de a hosszabb távú eredményességnek a releváns tartalom elengedhetetlen feltétele.

Éppen ezért én például pusztán link-küldő szerepre szánt oldalaimra is igyekszem használható tartalmat elhelyezni, nem ritkán ezek olvasottsága is feljebb viszi az adott weblap értékét, így a rajta szereplő hivatkozások erejét is.

Update. Egy sokkal későbbi részletes cikkem a témában:

A releváns kontextus mint a tartalmi relevancia része

Szólj hozzá

google keresőmarketing honlap optimalizálás szempontok releváns tartalom

A bejegyzés trackback címe:

https://honlapoptimalizalas.blog.hu/api/trackback/id/tr704370077

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2012.07.31. 14:33:47

A "releváns tartalom" az mit jelent? Persze értem, hogy arról kell szólni, amire keresett a felhasználó, de ugyan mit lehet leírni egy parketta fektetésről, amit bárhol máshol még nem írtak le. Ha viszont leírod, hogy kell egy padlót fektetni, akkor lényegében lemásolod egy másik honlapról a tartalmat.

BDK · http://ungparty.net/ 2012.07.31. 16:36:12

Ebben teljesen igaza van, de a probléma némi találékonysággal, kreativitással áthidalható. Az valóban fontos, hogy az alapvető információk megtalálhatók legyenek (padlófektetésről vagy részecskegyorsításról), de egyfelől ezeket is meg lehet egyéni módon fogalmazni, másfelől bármely témához kapcsolódóan lehet mind további értékes információkat, mind érdekességeket közölni. Mondjuk volt-e már parketta a Napkirály palotáiban?... Vagy meg lehet említeni, hogy 1912-ben a Pozsonyi úton működött Neuschloss Ödön és Marcell parkettagyára... De a parkettázás technológiáját is lehet ismertetni. Lehet továbbá jó szlogeneket kitalálni, megfogalmazni, az adott vállalkozásnak mi az erőssége, miért szeretik a munkájukat. Végtelenek a lehetőségek.