2016. júl 11.

PR-cikk - Honlap keresőoptimalizálás - Seo

publikálta: honlap-seo
PR-cikk - Honlap keresőoptimalizálás - Seo

A PR-cikk szerepe a honlap-keresőoptimalizálásban

pr-cikk-szakember.jpgPR-cikkek, vagyis a közönséggel való kommunikáció céljából írt sajtóközlemények, pl.laptop ajánlók, szerepet játszhatnak a honlap-keresőoptimalizálásban. A PR-cikkek különböző témákkal kapcsolatos híreket, eseményeket vagy közleményeket tartalmazhatnak, és céljuk az adott vállalkozás vagy márka hírnevének erősítése, a közönség figyelmének felkeltése és az online láthatóság növelése.

A PR-cikkek szerepe a honlap-keresőoptimalizálásban több irányba hatással lehet:

Tartalomgenerálás: A rendszeres PR-cikkek írása lehetőséget ad arra, hogy friss és releváns tartalmat hozzon létre, amit megoszthat a weboldalán. A friss és egyedi tartalom fontos szerepet játszik a keresőmotorok rangsorolási folyamatában, és segíthet abban, hogy a weboldala magasabb helyezést érjen el a találati listákon.

Backlink-ek generálása: Amikor PR-cikkek elérhetőek az interneten, más weboldalaknak is lehetőségük van azokra a cikkekre hivatkozni. Ezek a hivatkozások, vagy backlink-ek, nagyon hasznosak lehetnek a honlap keresőoptimalizálásában, mivel a keresőmotorok értékelik a minőségi és releváns backlink-eket. Ez segíthet a weboldal rangsorolásában és növelheti a láthatóságát a keresőmotorokban.

Médiavisszhang és terjesztés: Amikor PR-cikkeket ír és közzétesz, azokat a média és az online közösség is észreveheti. Ha a cikk érdekes és releváns, más weboldalak, blogok, újságok vagy más médiumok cikkeket is készíthetnek róla, vagy az eredeti cikkre hivatkozhatnak. Ezáltal további backlink-eket és terjesztést kaphat, amelyek előnyösek lehetnek a keresőoptimalizálás és a láthatóság szempontjából.

Tudja minden seo-szakember, hogy a PR-cikk publikálás önmagában nem elegendő a hatékony honlap-keresőoptimalizáláshoz. Ezeket az elemeket össze kell hangolni más SEO (Search Engine Optimization) technikákkal, például kulcsszókutatással, weboldal optimalizálással és linképítéssel a legjobb eredmények elérése érdekében.

A honlap keresőoptimalizálás komplex munka, mely a weboldal Google keresőszempontok szerinti megfeleltetését célozza. SEO, helyezés javítás

honlap-keresooptimalizalas.jpg

Tartalomoptimalizálás

avagy a szöveges honlaptartalom optimalizálása

A szöveges honlaptartalmat (az online webszöveget) a weboldal azon elemei képezik, amelyek a googlebotok részéről kiolvashatók, a keresőalgoritmusok számára szövegtartalomként értelmezhetők.

A honlaptartalom optimalizálása általában véve keresésre alkalmas minőségű tartalmak közreadását feltételezi, ezen felül speciálisan bizonyos SEO-szempontokat vesz figyelembe, így például a kulcsszavas relevanciát. Ugyanis bármilyen nagy odafigyeléssel készüljön is egy website, az egyes elvárásoknak való megfelelés nem alakul ki menet közben automatikusan, sok mindent utólag kell kialakítani, összehangolni és beállítani. Ilyen például a honlapszövegben a kulcsszavas előfordulások gyakorisága és alaki  változatossága, amely csak a Google találati helyezések alakulását éveken keresztül történő megfigyeléséből leszűrt tapasztalatok alapján megszerzett szaktudás birtokában állítható be megfelelően.

Keresőbarát weboldal

Technikai megfelelőség - információcellák kitöltése tartalommal

Mivel a honlapoptimalizálás a Google-keresések megkönnyítése céljából végzett optimalizáció, evidens, hogy a technikai, formai, alaki jellegű szempontoknak való minél teljesebb megfeleltetés a honlapot optimalizáló  SEO-szakember feladata. Ide olyan triviális elvárások is tartoznak, mint hogy a honlapnak legyen neve (a title metatagnek legyen szöveges tartalma), legyen megadva a description content és a keywords content, a szöveget tagolják h1, h2, hx headline címek, ha képeket tűzünk be, azoknak adjuk meg alt szövegét és fájlneveik is legyenek értelmezhetőek, satöbbi.

Legyenek továbbá kiolvashatók az url-ek, azaz ne balladium.hu/arch313 legyen a bejegyzés neve, hanem pl. balladium.hu/hogyan-legyek-google-elso/ - ez keresőbarát url. Hasznos továbbá, ha főkönyvtárban van honlaptérkép: sitemap.xml fájl és robot.txt.

Kulcsszavas optimalizálás


kulcsszavak-kereso-optimalizalas.jpgAz általános keresőkritériumokon túl külön figyelmet igényel a honlap Google-keresőoptimalizálás során a kulcsszavak megfelelő szerepeltetése. Ugyanis nem jó, ha túl sok van belőlük, de az sem jó, ha nincsenek kihasználva az előfordulásra alkalmas lehetőségek. Ez utóbbiak viszont igencsak változatosak.

E munkafolyamatban már nemcsak arról van szó, hogy az információcellákba tartalmat teszünk, hanem hogy ez a tartalom kulcsszavakat tartalmazzon. Tanácskénr annyi fogalmazható meg, hogy amennyiben van rá mód, szerepeltessünk kulcsszót a domain-névben, a weboldal nevében (title), a leírásban (description), a keywordsben, h1 és h2 címsorban, képek fájlnevében, alt és title tagjében, feliratában (captions), linkszövegekben, felsorolásban, táblázatban, menüpontban, láblécben, oldalsávban. Eközben ne mindig ugyanúgy és ne mindig ugyanaz a kulcsszó szerepeljen az egyes előfordulásokban. Variáljuk a nyelvi alakokat, legyenek többes számú és ragozott alakok, váltogassuk a szavak sorrendjét: lehetőleg minél több előfordulási lehetőséget használjunk ki, de ne halmozzuk túl ugyanazokat a kulcsszó-alakokat se a hasonló, sem az azonos típusú, se a különálló szöveghelyeken.

Ha minden tekintetben keresőbarát és az adott téma kulcsszavainak tekintetében releváns honlaptartalmat hoztunk létre, akkor a keresőoptimalizálás - SEO - megfelelő volt és jó Google-helyezésekre számíthatunk.

Web optimalizálás: Olcsó használt laptop

Szólj hozzá

google seo keresőoptimalizálás weboldal honlap optimalizálás pr-cikk

A bejegyzés trackback címe:

https://honlapoptimalizalas.blog.hu/api/trackback/id/tr468881566