2015. dec 08.

Google Webmestereszközök: Blog.Hu tulajdon igazolása head html-címkével

publikálta: honlap-seo
Google Webmestereszközök: Blog.Hu tulajdon igazolása head html-címkével

A honlapoptimalizálás fontos kelléke a Google Webmestereszközök. Blog.Hu tulajdonigazolási probléma megoldása head html-címkével

Az újabban Search Console, korábban Webmaster Toools néven ismert Google-eszköz egyik elengedhetetlen segédlete a weboldal optimalizálásnak. Az organikus találatok kulcsszavas megoszlásáról itt találjuk a legtöbb információt, itt küldhetünk be a Google számára webhelytérképet és itt kérhetjük webhelyünk (újra)indexálását. Ehhez fiókot kell nyitnunk és regisztrálnunk kell oldalunkat. Ehhez igazolnunk kell, hogy mi vagyunk az adott címen elérhető website tulajdonosai. A tulajdonigazolásnak számos módja lehetséges. Ezek közül a legegyszerűbb, ha a Google Analytics mérőkódja alapján végezzük a webmestereszközökben a tulajdonjog verifikálását.

A blog.hu alatt nyitott blogok esetében mindez pofonegyszerűen történt. A Google Analytics tracking kódját eddig sem kellett manuálisan betűzni a sablonba, elegendő volt a Beállítások > A motorháztető alatt menüpont alatt megadni a GA-regisztrációnál kapott identitás (ID) adatait - ennek a blognak a kódja pl. ez: UA-49908456-3 -, és az elemzőrendszer máris mérte a blogunk látogatottsági adatait. Ha ez megvolt, a Webmestereszközökben (WME) a tulajdon igazolásához eleve azt ajánlotta a rendszer, hogy GA-fiókunk alapján igazoljuk a tulajdonjogunkat, és a megfelelő opciót kiválasztva az Ellenőrzés gombra kattintva már meg is kaptuk a zöld pipát: a művelet sikeres.

Ám néhány hete valamilyen módosítások történt és az eszköz kidobta egy blog.hu-s oldalamat, ha pedig a szokott módon akartam igazolni a webhelyet, ezt az üzenetet kaptam:

http://honlapoptimalizalas.blog.hu/ a(z) Google Analytics módszerrel (). A webhelyén található Google Analytics nyomkövetőkód rossz helyen található. A kezdőlapja <head> szakaszában elhelyezett aszinkron kódrészlettel igazolhatja webhelye tulajdonjogát.

Előbb csak múló zavarra gyanakodtam, de amikor a sokadig blogom került kívül a rendszeren, írtam a blog.hu-nak és előadtam problémámat. Előbb pár nap türelmemet kérték a hiba orvoslására, de mivel semmi sem történt, egy hét múlva újra írtam. Kérték, hogy ellenőrizzek mindent magamnál, náluk a megfelelő kód a megfelelő helyen van, ahogy eddig is. Ellenőriztem, írtam. Jó, akkor ők is ellenőrzik, nekik sikerül-e a GA-kóddal igazolni a WME-tulajdont. Mivel az eredményről nem értesítettek, újra én írtam. A blog.hu fejlesztője utánajárt a dolognak, megtudta, hogy

a Googlenél változás történt, és a GA tracking kód egy új formáját szeretnék az ilyen jellegű azonosításra. Ezt a jövőben bele fogjuk rakni a kódba, de majd csak januárban. Kérlek, addig igazold a tulajdonjogododat a HEAD tagben elhelyezhető cimkével, amit adnak, ilyesmivel: <meta name="google-site-verification" content="xxxxx" />

Ez egyszerűen hangzik, de kicsit megijedtem, hiszen a sablonszerkesztőben a head tag tartalmához korlátozott a hozzáférés, a descriptions vagy keywords meta tagek itt nem szerkeszthetők. No de ha így kell, tegyünk próbát.

A Webmestereszközökben az ajánlott tulajdonigazolási módok mellett az alternatív lehetőségek közt találtam meg a keresett opciót:

webmestereszkoz-tulajdonigazolas

Kimásoltam a kódot és kis okoskodás után ide tűztem be blogom sablonjába, úgy vélve, hogy ez van a <body> előtt, ha a blog.hu-nál ez kicsit másképp is fest:

<blh:head_required />
<meta name="google-site-verification" content="xxxxxxxxxxxxx/>
<blh:body_required />

ÉS MŰKÖDÖTT. A sikerről beszámoltam a fejlesztőnek, aki megerősítette: jó helyre tűztem be a kódot. Így aztán nagy megelégedéssel végigmentem minden blogomon. Újra ellenőrizhetem, egy optimalizációs eljárást követően javultak-e weblapjaim Google-helyezései, növekszik vagy csökken-e az organikus keresőtalálatok száma - úgy tehetek, mintha profi SEO-szakember lennék...

__________________

Olvasd el ezt is:

Tulajdonigazolás a Webmestereszközökben

A weboldal optimalizálás legfontosabb eszköze a Google Search Console. A jelent blogszolgáltatónál vezetett blogok esetében a tulajdonigazolás a korábbi eljárással nem működik, ellenben a head tagbe illesztett html-címkével a probléma megoldása eredményes.Szószedet: google webmestereszközök, anaytics, mérőköd, tulajdonigazolás, bloghu, honlapoptimalizálás, pingvin algoritmus, weboldal, seo, weblap optimalizálás, google helyezés javítása - Google Webmestereszközök Blog.hu tulajdon igazolása címke hozzáadásával

Szólj hozzá

google seo weboldal honlap optimalizálás algoritmus webmestereszközök google-analytics

A bejegyzés trackback címe:

https://honlapoptimalizalas.blog.hu/api/trackback/id/tr618148730

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kajaszemle 2016.12.08. 16:10:02

Szia!
Nekem egyszerűen sehogy sem sikerül. Tudsz esetleg segíteni benne?

Webex fan 2020.08.28. 20:12:52

Hol találom ezeket a Webmestereszközöket?