2013. ápr 01.

Blogok keresőoptimalizálása

publikálta: honlap-seo
Blogok keresőoptimalizálása

keresőoptimalizálás blogKeresőoptimalizálás blog: SEO

 A Google szereti a blogokat. Off-site kereső optimalizálás, azaz a rájuk irányított linképítés szempontjából a blog mint honlap keresőbarát weboldal, legalábbis ez bizton elmondható az írásomban érintett ingyenes blogszolgáltatókat - blog.hu, blogger.com, wordpress.com (illetve a Wordpress blogmotort) illetően.

Hogy a blogger.com / blogspot.com blogokat nemritkán valamiféle pozitív megkülönböztetéssel kezeli a Google, az érthető: elvégre saját termékcsaládjának a része. Ennél meglepőbb, hogy azonos tartalmi jegyek és felépítettség esetén külső keresőoptimalizálással a blog.hu blogjait hamarább fel lehet húzni a találati listákon. Ez csak a magyar nyelvű, illetve magyarországi keresésekre igaz, ezen a téren ugyanis a blog.hu presztizse igen nagy, így a rendszer alá tartozó egységek, ha megfelelő tartalommal és külső támogatással is rendelkeznek, akkor osztoznak a fődomain és a hírmagazinként működő (6 GooglePageRank értékű!) főoldal erején, míg a blogspot-blogoknak ilyen főoldali vagy fődomain-támogatottsága nincsen. Jóval nehezebb sikert elérni az ugyancsak wordpress.com alatt indított blogokkal - talán mégis könnyebb, mint egy magunk-buherálta oldallal. Sokkal jobb viszont a helyzet, ha nem az ingyenes wordpress.com blogszolgáltatását vesszük igénybe, hanem a wordpress blogmotort letöltjük és saját tárhelyünkre installálva működtetünk blogot. Ez esetben ugyanis olyan belső opciókat tudunk használni, amelyek az ingyenes szolgáltatóknál hozzáférhetetlenek.

Hogyan optimalizáljuk blogunkat?

A döntő különbség ugyanis nem a külső optimalizálhatóságban mutatkozik meg, hanem abban, hogy magát a blogot, mint weboldalt, mennyire tudjuk nem úgy általában keresőbaráttá tenni, hanem célzottan egy vagy több keresőszóra nézve.

Hogy egy webhely mennyire felel meg a kulcsszavas SEO-elvárásoknak, azt 20-25 szempont alapján érdemes vizsgálni. Ezeket a szempontokat az egyes blogtípusokban könnyebb, másokban nehezebb érvényesíteni.

A blog.hu esetében például pofonegyszerű a főoldali meta-tagek tartalmának a beállítása. (Mint tudjuk, a description meta-tag minden oldalnál az egyik legfontosabb információcella, de van jelentősége a keyword meta-tagnek is). Persze csak akkor, ha tudjuk, hogy a Beállítások alatt a blog leírására szolgáló dobozba kerülő szöveg kerül be blogunk forráskódjába a description metatag tartalmaként. Írd le 1-2 mondatban, miről szól a blog! - olvassuk az utasítást, de arról az adminfelület nem tájékoztat, hogy ide azt a szöveget kell írnunk, amit majd a Google találati listán láthatunk viszont a blognév alatt, mint ahogy arról sem, hogy ennek a leírásnak max. 160 (de inkább csak 150) karakter hosszúnak kell lennie. Azzal pedig már csak a SEO-hoz értők vannak tisztába, hogy ha keresőbarát blogot szeretnénk, akkor nem valami blikkfangos szlogent írunk ide, hanem kulcsszavas blogleírást. Ugyanígy aligha sejtik a laikusok, hogy amikor az adminfelületen ugyancsak a Beállítások alatt megadják a blog címkéit (Adj meg 4-5, a blogodra jellemző címkét! - áll ott az utasítás), akkor ezek a címkeszavak fognak bekerülni a forráskód keywords meta-tagjébe. Amikor tehát megválasztjuk, melyek legyenek blogunk címkéi, akkor nem csupán szájtunk jellemző tartalmára kell gondolnunk, hanem arra is, mely szavakra nézve akarjuk (majd) optimalizálni.

A blogger.com alatt nyitott blogoknál sokkal nehezebb a helyzet. A szolgáltató nem igazán akarja, hogy magunk válasszuk meg, mi kerüljön a leírásba és a kulcsszavak közé: majd a blog tartalmából a Nagy Kereső kiemeli a szövegkezdetet, a posztok címkéi alapján pedig csemegézik a kulcsszavak között. Így aztán a keresőtalálatokban például az éppen aktuális poszt kezdő mondatait találhatjuk leírásként, netán az oldalhasáb tetejének a szövegét. Hogy ezt elkerüljük, azért külön erőfeszítést kell tennünk, megkeresve a Beállítások alatt a Keresési preferenciákat, és még ott is kell némi leleményesség. A kulcsszavakat azonban még itt sem adhatjuk meg külön.

Egyik blogszolgáltató sem ad módot arra, hogy külön az egyes posztok számára megadjuk az adott poszt-oldal leírását és kulcsszavait, azaz a description és keywords meta-tegeket.

Ha azonban saját tárhelyre installáltuk a wordpress blogmotorját, akkor ezt is megtehetjük. Igaz, ehhez előbb kiegészítő alkalmazást - megfelelő plugint - is le kell töltenünk és installálnunk kell, hogy attól kezdve minden posztunkhoz olyan testreszabott kulcsszavas leírást és kulcsszó-szedetet készíthessünk, amelyet a Google az oldal forráskódjában fontos információként kezelhet. Én saját wordpress-blogjaimban a Platinum SEO Pack bővítményt használom.

 Honlap optimalizálás

A fenti poszt egyes kitételei elavultak. Frissebb írásaimat lásd itt: https://weblap.org/ - honlap optimalizálás

Szólj hozzá

blog keresőoptimalizálás honlap optimalizálás kulcsszavak description

A bejegyzés trackback címe:

https://honlapoptimalizalas.blog.hu/api/trackback/id/tr685187307

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.