A divatos fogalmak mögött, gyakran nem tudjuk, hogyan zajlik maga a munka, és mikor, milyen eredményt várhatunk. Ezért most benézünk a függöny mögé, és megnézzük, hogyan dolgozik egy SEO szakember.
Mit várhatunk tőle? Mikor? És mi lesz az együttműködés eredménye? Lássuk!
SEO audit
Az audit tulajdonképpen vizsgálatot, ellenőrzést jelent. A szakember végignézi a folyamatot, például, megnézi, hogyan néz ki a weboldalad. Hogyan töltődik be, milyen elemek vannak, és mik hiányoznak az oldalról. Ellenőrzi, hogyan kerül egy vevő a weboldaladra, és ott mit csinál. Kiszámolja honnan, mennyi vevő érkezik és ez hogyan növelhető.
Aztán rátér a konkrét SEO alapokra. Van-e a weboldal, webáruház indexelve egyáltalán a search console-ban. Milyen hibákat jeleznek az elemző programok? Mobilbarát-e a weboldal? Mennyi időt töltenek az oldalon a látogatók, hol fordulnak vissza? Mekkora az organikus látogatók aránya, száma?
A megjelölt kulcsszóra milyen helyezést kap az oldal, milyen kulcsszavakra szerepel az első találati oldalon jelenleg? Milyen kulcsszavakra kellene még jól szerepelni és hogyan lehetne azt elérni?
Gyakorlati javaslatok
Az audit után, a szakember konkrét javaslatokat, gyakorlati, megoldási javaslatokat fog adni. Nem elméleteket, és nem ajánlott olvasmányt. Hanem megvalósítandó javaslatokat.