2012. máj 27.

Keywords = kulcsszavak - A honlapoptimalizás szempontjai - 6

publikálta: honlap-seo
Keywords = kulcsszavak - A honlapoptimalizás szempontjai - 6

Hogyan lehet a keresőben SEO kulcsszóval első helyre kerülni? Kis sorozatomban megosztom a kulcsszavas google keresőoptimalizálás néhány műhelytitkát - saját ismereteim és hétéves gyakorlati tapasztalataim alapján.

3. Az oldal felépítése, formai jegyei. Látható és rejtett tartalmak (4)

3.4. Keywords - kulcsszavak

A web-oldal kulcsszavait programozói szempontból a fejléc-kód name="keywords" tagje tartalmazza, a kódot megírni vagy módosítani nem tudó honlaptulajdonosok hozzáférése csak akkor lehetséges, ha erre a használt program lehetőséget kínál. A blogmotorok és weblapkészítő programok általában módot adnak a főoldal kulcsszavainak beírására, az egyes aloldalak esetében erre ritkábban van mód.

A keywords tag jelentőségéről eltérnek a szakértői vélemények. Sokak szerint a Google csak régebben tanúsított kiemelt figyelmet az itt megadott kifejezéseknek, ám aztán többször módosították az algoritmust, így a kulcsszavak jelentősége eltörpült. Van, aki szerint nem is érdemes foglalkozni velük. E cikk szerzője másként gondolja: egyrészt a tapasztalatok mégis azt mutatják, hogy az adott tagben elhelyezett kifejezések, abban az esetben, ha magán a honlapon is megtalálhatók, ezek súlyára ráerősítenek; másrészt a honlap építése során bizonyos kereteket, fegyelmező határokat jelent a tudat, hogy az oldal tartalmát úgy kell alakítani, hogy cirka féltucat kulcsszóval a lényege megragadható legyen.

A Google első helyre kerülés szempontjából a keresőalgoritmusok azért veszik csekély mértékben számításba a keyword tag tartalmát, mert volt egy időszak, amikor a honlapok sokasága esetén a megadott kulcsszavak egyáltalán nem fejezték ki az oldal tartalmát. Az történt ugyanis, hogy a honlapkészítők rájöttek arra, ha sokak által keresett szavakat helyeznek el oldaluk rejtett kódjába (a szexuális szolgáltatások szavai, politikusok, filmsztárok, sportolók stb. neve, a bulvárhírek, botrányok gyakori szavai stb.), akkor a Google-szállította olvasók révén megnövekszik az oldalukat érő találatok száma, s ehhez nem szükséges az adott témával kapcsolatos tartalmat megjeleníteniük. Erre azonban persze a Google üzemeltetői is idejekorán rájöttek, módosították a keresőalgoritmust. Hogy pontosan hogyan, azt nem tudni, de annyi bizonyos, hogy a kamu kulcsszavak elhelyezése az oldal rosszabb besorolását, netán tiltólistára helyezését eredményezheti. Hogy pontosan milyen szavakat (és összesen hányat) érdemes egy oldal kódjában megadni, arról vannak eredményekkel is igazolt személyes tapasztalataim.A lényeg egyfelől talán annyi, hogy tíznél több kifejezés használata inkább káros, mint hasznos, másfelől pedig talán le merem szögezni: a kulcskifejezések felének érdemes speciálisnak, csak az oldalra jellemzőnek lennie, a másik fele azonban legyen általános jellegű. Alighanem így biztosítható leginkább, hogy a nagyon célzottan keresők és az általában tájékozódók egyaránt megtalálják oldalunkat. 

Szólj hozzá

google honlap optimalizálás kulcsszavak szempontok

A bejegyzés trackback címe:

https://honlapoptimalizalas.blog.hu/api/trackback/id/tr34548996

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.