Weboldal optimalizálás - Google-megfelelések
A weboldal optimalizálás területén a Google keresőprogram algoritmusainak a fejlődését abban is tapasztalhatjuk, hogy egyes fogalmakat, szavakat, kifejezéseket mintha egyre inkább képes lenne "értelmezni". Ha például arra keresünk rá, hogy bp, akkor a listák élén ugyan a British Petroleum rövidítéseként létrejött BP márkanévnek megfelelő találatok sorakoznak, de az ötödik találat már a két betűnek Budapest-ként való értelmezését mutatja. Ha arra kérdezünk rá, hogy hasonszenvi gyógymód, akkor a Wikipédiának a Homeopátia szócikké az első találat, azaz a Google a kevéssé használatos magyar kifejezésre a sokkal elterjedtem idegen eredetű szó definíciójához kalauzol minket. [Mellesleg: a hasonszenvi kifejezést (lásd a homeopátia eredetét: homoiosz = hasonló, pathosz = szenvedés) egyre többen - tévesen - hasonszervi formában használják, holott hasonló szervekről szó sincs a homeopátiában.)
Ezeknek a Google-megfeleltetéseknek köszönhető, hogy a jelen blog egy ideje nem csupán a honlap optimalizálás és honlapoptimalizálás kulcsszavakkal vezeti a találati listát, hanem elsőként ajánlja a nagy kereső a weboldal optimalizálás kifejezésre is. Azaz a Google tudja, hogy honlap és weboldal ugyanaz, ezért a list élén szerepelteti annak ellenére, hogy a weboldal szó a blognak sem domain-nevében, sem a címében nem szerepel.
A Google tehát ezen a téren eléggé találékony. Amire azért egy kis meta-SEO-val nem árt ráerősíteni...
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.