Varázsszavunk, a SEO
Google előresorolás - honlap-SEO
Ha kicsit is nagyképű lennék, akkor most azt állítanám, hogy a magyar nyelvterületen én vagyok a második legjobb SEO-szakember. Előttem pedig nem más áll az élen, mint kedves barátom, Bognár László, az első magyar keresőoptimalizálási verseny győztese, akinek mindenképpen szerepe volt abban, hogy ez iránt a tevékenység iránt nekem is felébredt az érdeklődésem (és mára szinte szenvedélyemmé vált).
A fentebb megfogalmazott, némileg túlzó állításra pedig az jogosíthat fel, hogy a legfőbb kulcsszóval, magával a SEO kifejezéssel saját weboldalamat sikerült a Google találati lista élmezőnyében pozicionálnom. Ahogy lentebb látható, ebben a percben a sort a magyar és az angol nyelvű Wiki szócikke nyitja (az internetes lexikon oldalai általában vezetnek minden szakszavas listát), ezeket közvetlenül követi a Bognárstúdió SEO-blogja, majd az én bdk.hhrf.org/seo/ weblapom következik, azaz most éppen 4. az az oldalam a 882 millió (!) találatból.
Nos, ha úgy okoskodunk, hogy mivel a SEO célja pontosan az, hogy kiválasztott honlapokat valamely kulcsszóval a találati listék élére juttasson, akkor magára a SEO-ra mint kulcsszóra nézve elért siker talán valóban lehet a szakmai tudásnak valamiféle fokmérője. A 4. hely ellenére azonban mégsem árt szerénységre intenem magamat. Alább azt is leírom, miért.
A hárombetűs angol rövidítésnek (Search Engine Optimization) hiába jár ki a varázsszavakat illető tisztelet, a legnagyobb szakmai verseny mégsem erre a kifejezésre, hanem magyar megfelelőjére, a nyelvileg nem is túl szerencsés keresőopztimalizálás szóra alakult ki. A honlapok optimalizálásával foglalkozók éppen erre a kifejezésre gyúrnak, itt a legerősebb a konkurencia. Nekem csupán egyszer és akkor is csak néhány hétre sikerült egy oldalammal az első 20-ba bekerülnöm, de rövidesen kiestem még innen is, és jó esetben csupán az első 40-50 találat között tudok megkapaszkodni. Itt tehát a nálam erősebb-jobb-ügyesebb, illetve nagyobb háttérrel rendelkező szakemberek (többnyire cégek) bőven leköröznek.
Éppen ezért kerestem magamnak más kifejezéseket, amelyek ugyan nem annyira keresettek, számomra mégis erőt próbáló kihívás volt élre kerülni például a honlapoptimalizálás és weboldal optimalizálás kulcsszóval (mindkettővel épp a jelen blog áll az élen). Időnként benne vagyok a top 10-ben a keresőmarketing kifejezéssel is (de mindig visszacsúszok). Ennél jobban állok a következőkkel: linkmarketing - linképítés - linkbuilding: ezek mindegyikével első Google-táblás vagyok most már jó ideje.
És ha már eldicsekedtem mindezekkel, akkor hadd küldjek egy-egy linket (innen is) László barátom blogjára és a saját oldalamra is:
Megjegyzés: a találati lista igen gyakran átrendeződik. Megtörténhet, hogy amikor a kedves olvasó rákeres a SEO kifejezésre - már más képet kap. Mégis volt egy pillanat, amikor, ha nagyképű lennék, a második legjobb SEOsnak gondolhattam volna magam.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.