Honlapoptimalizálás
Honlap keresőoptimalizálás Google kereséshez - seo, keresőmarketing - organikus találatok -
Meghatározás: mi a honlap optimalizálás?
A definíciót általában a tevékenység célja alapján szokták megadni, de létezhetnek más megközelítések is:
A honlapoptimalizálás vagy általánosabban: a keresőoptimalizálás - SEO célja az, hogy egy adott honlap minél jobb helyezést érjen el a normál találatok közt a weboldal tulajdonosa vagy üzemeltetője, netán szponzora, hirdetője által fontosnak tartott egy vagy több előre megadott keresőkifejezésre (kulcsszóra) nézve.
Általában normál (vagy szakszerűbb szóval: organikus) találatoknak azokat a keresők által kilistázott weblap-találatokat nevezzük, amelyeket pénzügyi eszközökkel nem befolyásoltak, csupán a keresőmotorok algoritmusa, belső logikája alapján kerültek a találati lista adott helyére. Azaz nem a hirdetés megjelöléssel szereplő keresőtalálatokról van szó.
Meghatározhatjuk az optimalizációs folyamatot az alkalmazott eszközök alapján is:
Azt a folyamatot nevezzük honlap optimalizálásnak, amelynek során egyfelől az adott oldal tartalmának és struktúrájának keresőbaráttá tételével, másfelől az adott honlapra hivatkozó linkhálózat kiépítésével érjük el a keresőszavas találati helyezések javulását.
Mivel a tevékenység kifejezetten a keresőtalálatok optimalizálására irányul, ezért szokás általánosabb kifejezéssel keresőoptimalizálásnak is nevezni. E blogban ritkán teszünk különbséget a két fogalom között, ugyanakkor a pontos szakmai megközelítés a két kifejezést gyakran más-más munkafolyamatra alkalmazza, honlapoptimalizáláson csupán a webtartalom optimalizációját értik, míg a tágabb jelentésű keresőoptimalizálásba a linkprofil felépítésével elérhető Google helyezés javítás is beletartozik.
Fogalmazhatunk úgy is, hogy:
a honlap optimalizálás a látogatottság növelésének az eszköze, amely a keresőtartalmak és a találati pozíciók javítása révén ér el eredményt.
A honlap- vagy kereső-optimalizálás két fő iránya
- a belső (idegen szóval on-site vagy intenzív)
- és a külső (off-site vagx extenzív)
SEO-munka: az előbbi keretében magát az adott honlaptartalmat tesszük mind formai, mind értelmi szempontból minél alkalmasabbá arra, hogy adott keresésekre jó helyezést érhessen el (voltaképp éppen ez lenne a szűkebb értelemben vett honlapoptimalizálás), az utóbbi során pedig külső erőforrásokat (nevezetesen más weblapokat) igénybe véve érünk el (építünk fel) az oldal számára minél hatékonyabb támogatottságot - ezt gyakran linképítésnek nevezzük, hiszen hivatkozói hálózat létrehozásáról van szó.
A webtartalom optimalizációja
Az első (intenzív) munkafázisban az optimalizálás alá vont webegység tartalmát, látható és láthatatlan elemeit, belső szerkezetét alakítjuk a keresési kritériumoknak megfelelően. Kb. kétszáz ismert optimizálási szempont létezik, de a SEO-mesterek ritkán vesznek tekintetben 20-25-nél többet, a más céllal készült weboldalakon a gyakorlatban általában lehetetlen 10-15 Google-elvárásnál többnek egyszerre eleget tenni, így legtöbbször kompromisszumot kell költi, megtalálva az optimumot a weblap jellegének megtartása és a legfőbb SEO-kritériumok érvényesítése között. A megfeleltetés speciális része a kulcsszavas relevancia biztosítása: az általános keresőszempontokon túl azt is el kell érni, hogy az előre kiválasztott kulcsszavakra nézve a keresőrendszer a weboldalt releváns, adekvát tartalmúnak értékelje.
Hivatkozói linprofil építés
A külső webkörnyezetre kiterjesztett - extenzív - seo-munka során más webhelyeket igénybe véve, leginkább az ezeken elhelyezett hivatkozások révén érünk el a már a budapesti szakértő honlap keresőoptimalizálása alatt álló weboldal számára minél hatékonyabb támogatottságot. Ennek a külső Seo-munkának a során régebben néhány kulcsszóra esett a hangsúly, a kulcsszavas linkek mindegyike közvetlenül mutatott a célzott webegységre, a link szoros kapcsolatba vonta a külső és a fogadó webhelyet, miáltal erős hálózat, láncolat jött létre, amely lényegében meg is határozta egy weblap pozícióját a találati rangsorban. A 2012-ben és 2013-ban élesített új Google algoritmusok azonban nem támogatják ezt a módszert, ezért az új módszereket kidolgozó és alkalmazó honlapoptimalizáló szakemberek gyakorlatában előtérbe került a kreatív honlapoptimalizálás és organikus linképítés módszere, amely nem von maga után büntetést, azaz az új technikákkal optimalizált honlapokat nem fenyegeti a hátrasorolódás veszélye - ezt a módszert voltaképp egy speciális tartalommarketing eljárási technikának tekinthetjük.
Google első helyre kerülés optimalizálással
Komplex módszerekkel elérhető, hogy egy adott weboldal a top 10 találatok közé kerüljön az eredményoldalon (SERP), ennek üzleti szempontból nagy a jelentősége. Ennél is jelentősebb marketing siker, ha egy website a kulcsszavas rangsor első helyére kerül, erre a találati linkre esik a kattintások 80 %-a.
Tágabb értelemben véve a honlapok optimalizálása a keresőmarketing tevékenységek közé tartozik, még tágabban pedig az online marketing tárgykörébe sorolható.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.