Mobilbarát weblap, keresés mobilról
optimalizálás mobil eszközökre - google keresés, reszponzív oldal
Úgy tűnik, a Google inkább csak riogatott legújabb mumusával - az új algoritmus valójában (szerencsére) nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket és nem bizonyult igazán veszélyesnek azokra nézve, akik nem vették komolyan. Ezt szakmai oldalakon is olvashatni, de a webmesterek és optimalizálással foglalkozók különböző fórumokon is beszámolnak arról, hogy bár állítólag az új algoritmus globálisan (minden országot és nyelvet érintően) lefutott, a magyar oldalak keresési és találati adataiban alig mérhető változás. Ezt én is megerősíthetem saját tapasztalom alapján, de akár egy SŐT!-re is ragadtathatom magam.
No de mi ez a mobilbarát dolog?
Kedvenc keresőnk hosszabb ideig riogatott minden azzal, hogy április 21-től a kulcsszavas keresőtalálatok rangsorolásában előnyben fogja részesíteni azokat a weboldalakat, amelyek mobilos megjelenésre is optimalizálva vannak, vagyis amelyek okostelefonon megjelenítve is tökéletes felhasználói élményt nyújtanak. A tartalom nem lóg ki a képből, a szöveg olvasható, a linkek olyan távolságra vannak, hogy könnyen kattinthatóak. Mindezt mobilbarát oldalakat eredményező reszponzív sablonok alkalmazásával lehet elérni. A blog.hu szerencsére már évekkel ezelőtt megoldotta ezt a problémát, az itt vezetett blogok abban az esetben, ha a rendszer érzékeli, hogy mobilos lehívás történik, egy másik sablonra vált át (arról, amelyikkel az asztali gépen jelenik meg a szájt), így nincs sem szöveg- és képkilógás, sem olvashatatlanul apró betű, nincs szükség külön állítgatáshoz: a képernyőn a főhasáb jelenik meg a fő tartalommal és a fejlécbe zsúfolt tartalmak is eltűnnek. Ez jól ellenőrizhető az erre specializált Google-alkalmazással (lásd jobbra fent a képet).
Szóval a Guggola azzal riogatott bennünket, hogy amelyik oldal nincs mobilra optimalizálva, az hátrasorolódik a találati listán. Ez eléggé ijesztően hangzott, főként, hogy a gyakorlott SEO-sok korábban tapasztalhatták: olykor éppen a legegyszerűbb forráskóddal, semmilyen tekintetben nem fel nem turbózott, mondhatni primitív oldalakkal lehet a legkönnyebben sikert elérni - persze ehhez a (főleg szöveges) tartalomnak kiválónak kellett lennie. Akkor most mindenre húzzunk új ruhát?
Nem eszik a mobilkását olyan forrón
Aztán jöttek a pontosítások a Google háza tájáról: az új mobilos keresési preferenciák nem érintik az összes keresést, hanem csak a mobilost. Tehát az asztali gépeken lehívott találati rangsorban nem lesz változás amiatt, hogy az ott megjelenő honlapok egy része mobilbarát, más része pedig nem. A változás csak a mobilról indított kereséseket érinti - azt viszont akár jelentősen is.
Én eléggé megnyugodtam. Bár kétségtelen, hogy az én oldalaimat is sokan böngészik ma már mobilról, de az volt az előfeltevésem, hogy a számomra igazán fontos kulcsszavakra ritkán keresnek rá mobilról. Jó, mondjuk a póker kaszinó budapest kulcsszóra esetleg a Körúton sétálva rákereshet az, aki a szerencséjét akarja kipróbálni, de arra, hogy google keresőmarketing - aligha: ilyesmire otthoni asztalnál ülve és tűnődve keres, aki keres.
Eredmények mobilos keresésekre
Jó pár szájtom keresőtalálati grafikonját átnéztem. Kapóra jött, hogy a Google Webmestereszközök új lehívási lehetőségeket nyújt ehhez, még azt is megjelölve, hogy az időgrafikonon hol volt a mibilbarátságot vizsgáló algoritmusfrissítés.
Nos, nézzünk négy példát:
folyamatos vonal: kulcsszavas keresőtalálatok asztali gépről
szaggatott vonal: kulcsszavas keresőtalálatok mobiltelefonról
1. Első ábrám egy eleve mobilbarát oldal találatait mutatja. Az április 21-i frissítés utáni változások nem igazolják a prognózisokat: összességében nem történt változás, ma nagyjából épp ott állunk, ahol bő két hete.
2. Eleve mobilbarát tematikus blog: a mobiltatlálatok száma nem nőtt, viszont az asztali gépeseké csökkent. Ez vajon mit jelent?
3. Az algoritmus miatt a frissítés előtt mobilbaráttá tett blog. Ez már a SŐT-re példa: a mobilos találatok gyengék voltak és maradtak, de inkább csökkentek, viszont az asztali gépről indított keresőtalálatok inkább emelkedtek.
4. Ez pedig egy nem mobilbarát oldal: igazán nem mondható, hogy a mobilos találatok csökkentek volna, épp ellenkezőleg.
Így tehát: egyelőre semmi para. Nincsenek érzékelhető visszaesések a nem-reszponzív oldalaknál, és nincsenek látványos növekedések az azzá tetteknél.
Ami pedig a fentebb említett két kulcsszót illeti: póker kaszinós oldalam nem mobilbarát, és 2 pozíciónyit javult. Google-keresőmarketinges oldalamat homlokom verejtékével mobilbaráttá tettem - és 3 pozíciónyit romlott. Most akkor mi van?
Mobiltalafonra optimalizált honlap
Reszponzív sablonok - keresőbarát weboldal optimalizálása okostelefonra
Kulcsszavak SEO-kereséshez: reszponzív weboldalak, mobilbarát sablon, laptop honlap optimalizálás, google algoritmus frissítés, keresőmarketing, póker oldalak, online weboldal marketing - honlapoptimalizálás - mobil marketing eszköz: gateway üzenetküldő rendszer- kampány: mobilmarketing - tömeges sms küldő gateway rendszer
google marketing keresőmarketing póker honlap optimalizálás kulcsszavak algoritmus reszponzív mobilbarát tömeges-sms
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.