2013. jún 13.

Google Pingvin 2.0

publikálta: honlap-seo
Google Pingvin 2.0

avagy a tartalmi alapú keresőoptimalizálás

A Google abban érdekelt, hogy a weboldalakat támogató linkek létező tartalmi összefüggésekre alapozva jöjjenek létre és egy-egy link-hálózat ténylegesen javítsa a keresés minőségét.

google-pingvin.jpgSokan és sokat írtak már a Google legutóbbi, 2013. május 22-én élesített és azóta többször is lefuttatott algoritmus-frissétéséről, amely elődje, a 2012-es Google Penguin után most a Pingvin 2.0. néven vált emlegetetté, s amely újra fenekestül felforgatta a kulcsszavas keresőtalálatok listáit. Úgy vélem, a szakcikkekben, elemzésekben, véleményekben és beszámolókban olvasható, a keresőoptimalizálás és linképítés konkrét eljárásaira vonatkozó megállapítások jelentős része csak találgatás, az eredményekből történt kisebb-nagyobb valószínűségű visszakövetkeztetés az okokra. Nem hinném, hogy a már korábban is nyilvánvalóan kerülendő eljárásokon kívül (pl. linkkatalógusokban való szapora regisztrálás) most bárki teljes biztonsággal meg tudná-e mondani, mi a tilalmas és mi a kívánatos. Én úgy látom, hogy az ördög ezúttal nem a részletekben lakozik, hanem érdemes kísérletet tenni arra, hogy megragadjuk a Google (új?) filozófiáját, amely szükségessé tette az új és újabb algoritmus-finomításokat. A filozófia mögött nyilvánvalóan üzleti megfontolás áll: egyre inkább lehetetlenné tenni a keresőoptimalizálás „olcsó” módszereit, s ezzel elérni, hogy a honlaptulajdonosok ne ezt a lehetőséget használják arra, hogy a találati listák élére kerüljenek - hanem vegyék igénybe a Google fizetett szolgáltatását (AdWords). Az olcsónak nevezett eljárásokon azokat értem, amelyek viszonylag kevés erőfeszítéssel, egy adott oldal értékét ténylegesen nem növelő módon járnak látványos eredménnyel (előbbre lépés a Google-listán). Az ilyen eljárások szigorú szemmel nézve a Google hekkelésének, megvezetésének, becsapásának minősíthetők, és nem feltétlenül segítik sem a keresőprogram hatékony működését, sem az ezt igénybe vevő felhasználók érdekeit nem szolgálják. Ezért a Google igyekszik az effajta eljárások hatékonyságát megszüntetni és csakis azokat a módszereket támogatja, amelyek ténylegesen javítják a keresés minőségét. Ha már optimalizál vagy optimalizáltat a honlaptulajdonos, akkor ezt csak úgy tehesse, hogy attól a Google jobban működjön, vagyis a találati listák élére valóban a legértékesebb információk kerüljenek.

A linképítés tartalmi jellege

A Google abban vált érdekeltté - és ha tetszik, én ebben látom új filozófiáját - hogy csakis a tartalmi alapú keresőoptimalizálást támogassa. Ezen egyfelől az egyes weboldalak tartalmának a minőségét, egy-egy témára nézve releváns voltát (ez részben eddig is így volt), másfelől az oldal támogatása és előrejuttatása érdekében folytatott linképítés tartalmi jellegét értem.

Egy-egy weboldal releváns tartalma eddig is meghatározó jellegű volt, most, úgy fest, ezen felül elvárássá vált az egyedi szövegezés és a minőségi tartalom. (Minőséget mérni persze roppant nehéz, de a Google ebben végtelenül sok összehasonlítást lehetővé tevő grandiózus adatbázisra és sok milliárd felhasználói minősítésre alapozhat)

A tartalmi alapú linképítés mibenlétét nem könnyű megragadni, de nyilvánvaló, hogy az öncélú esztelen linkelés nem tartozik ebbe a kategóriába. A Google abban érdekelt, hogy az oldalt támogató linkek létező tartalmi összefüggésekre alapozva jöjjenek létre és egy-egy linkhálózat ténylegesen javítsa a keresés minőségét.

Ez lényegében megegyezik azzal a kreatív linképítési módszerrel, amelyet én évek óta alkalmazok, s amely miatt az én oldalaimat gyakorlatilag nem érintette a Pingvin szárnycsapdosása. Sőt, saját weblapjaim pozíciói egy-egy lefuttatás után inkább javulnak. Így történt ez most is, amikor is a keresőoptimalizálás kulcsszóra adódó keresési eredmények élmezőnyébe két oldalam is bekerült. Eddig a 30-ba sem sikerült bekerülnöm tartósan, most meg egy blogposzttal és egy szakmai weblappal is az első 15-be jutottam.

Kicsit más a helyzet az általam támogatott idegen oldalakkal. E téren arról számolhatok be, hogy olyan esetekben, amikor a webhely seózását kezdettől én végzem, javulás történt. Ám visszaesésre került sor az olyan előéletű honlapoknál, amelyek korábban ipari linképítés révén voltak optimalizálva: a nagyszámú ingyenes katalógusból érkező linkek miatt a Google most verte le a büntetést.

Az ilyen előéleten eddig utólag sokat lehetett javítani más típusú sok friss linkkel, most, ez úgy tűnik, a hibák utólagos korrekciója nehezebbé vált annak ellenére, hogy magát a kreatív linképítést a Google Pingvin 2.0 szárnyai alá vette.

google-pingvin.jpg 

 

Szólj hozzá

google keresőoptimalizálás kreativitás releváns tartalom külső linkek linkhálózat

A bejegyzés trackback címe:

https://honlapoptimalizalas.blog.hu/api/trackback/id/tr625359967

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bognár L · https://bognarstudio.hu/ 2013.06.15. 14:45:47

Hivatkoztam írásodra! Nagyon egyetértünk!
(Nem hagytam link nélkül sem :-) , de szokásomhoz híven én a bejegyzéseim végén gyűjtöm össze azokat és általában nem a szövegtestből küldöm. Ettől azt remélem, hogy nem törik meg az olvasó lendülete - már ha van neki :-) )
seoblog.bognarstudio.hu/a-pingvin-visszavag/

ungparty · http://honlapoptimalizalas.blog.hu/ 2013.06.15. 21:02:08

@Bognár L: Kedves Lászlóm, ez nagy megtiszteltetés számomra. Én továbbra is főleg hobbi-seósnak tartom magam, s ha egy igazi szakember hivatkozik rám, azonnal alább száll az olvadáspontom. Kösz hát!