Tartalom optimalizálás, keresőbarát weboldal
Tartalmi optimalizálás: milyen a keresőbarát weboldal? Mi az, hogy releváns honlaptartalom? Első Google-oldal - top10 találat a keresőben
A hónap közepétől igen jelentős mozgások tapasztalhatók a Google-találatok listáján. Ennek előtte a SERP frissülése 2016 elejétől észrevehetően lelassult, valahogy beállni látszott a korábban kialakult rangsor - legalábbis ez történt a SEO szakmai kulcsszavaival jól-rosszul szereplő weblapok esetében és azokban a projektumokban is, amelyek során olyan témákban működtem keresőmarketingesként, mint a mobil kommunikáció (ezen belül a tömeges sms-küldés), a télikert gyártás és a magyar szamizdat kiadványok. Utóbbi mondjuk külön eset, mert itt a kulcsszavas keresések száma és a konkurencia egyaránt alacsony - míg ez első két téma valamennyi kulcsszavával jelentős az optimalizációs verseny. Éppen ezeknél a seózásoknál tűnt fel, hogy február óta szinte meg sem moccant a SERP-rangsor, az optimalizációs lehetőségek teljes arzenáljának bevetése ellenére sem.
Aztán hopp... Előbb kollégák blogjaiban olvastam a keresőtalálatok átrendeződéséről, majd március idusát követően az én két legfontosabb projektemnél is megtörtént, amit rég vártam. A gondosan optimalizált honlapok feljebb léptek a TOP10 helyezésen belül. Nem egyetlen pozíciónyit, hanem 2-3, sőt 4 hellyel ugrottak feljebb. Mindebből én arra következtettem, hogy jó volt az elgondolásom, amikor ezeket a seózásokat felvállaltam. Mindkét esetben ragaszkodtam a szöveges honlaptartalom jelentős növeléséhez és a tartalmi alapú kulcsszavas relevancia kialakításához.
Tudható, hogy a kereskedelmi célú weboldalak SEO-kondíciói általában csapnivalóak. Ezeknek a honlapoknak a felépítésekor ez első szempont a termék vagy szolgáltatás tetszetős színben való felmutatása, kívánatossá tétele, előnyeinek néhány mondatos megragadása. Jól láthatóan kerül elhelyezésre a megrendelési űrlap, az ingyenes ajánlatkérésre való felszólítás, a kapcsolati telefonszám, email. Ezek látványos megjelenésével gyakran le is zárul a honlap. Szakmai leírást, részletes termékbemutatót, gyártási technológiát, a szolgáltatással kapcsolatos ismereteket, hasznos tudnivalókat, pláne elméleti hátteret nem kapunk: ugyan mi szükség lenne erre, gyere és kattints, rendel, hívj fel, majd a telefonban elmondok mindent.
A Googlenek azonban nem tudod telefonon elmondani, így aztán nem is sorolja weblapodat a találatok élére, de még az első oldalra sem juthatsz fel.
Nincs mese: magán a honlapon kell elérni, hogy annak tartalma releváns legyen a választott kulcsszavakra nézve, ezen felül minden meg kell tenned, hogy a weboldalad keresőbarát legyen.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Bognár L · https://bognarstudio.hu/ 2016.05.10. 15:06:32
Probléma, hogy sokan a facebook kiajánlásnál helyezik el véleményüket és nem a blogban, a honlapon. Így a valóságosan létező interakciós aktivitás a Google számára, a honlap javára nem érvényesül vagy legalábbis nem kellően.
Jómagam ezért azt javaslom, hogy hozzászólásainkat a téma keletkezési helyén tegyük közzé. Mint ahogy én is itt mondom el, hogy a bejegyzés tartalmával egyet értek, aki honlap optimalizálásra adja fejét, az sokat tanulhat ebben a blogban és ebből a bejegyzésből is!