A honlapoptimalizálás mint kulcsszó
A kulcsszavas honlapoptimalizálás a SEO-szakember legkényesebb feladata. Évek óta listavezető blogom elvesztette Google-elsőbbségét a címében szereplő kulcsszóval
Frissítés: ITT A GOOGLE PINGVIN 4.0
A honlapoptimalizáló SEO-szaki
A Google útjai kifürkészhetetlenek. Honlap optimalizálás címén a SEO-szakértő mindent elkövet azért, hogy a weblap organikus helyezései javuljanak és ezzel forgalma növekedjen. Ám előfordulhat, hogy nem mindig a legmegfelelőbb kulcsszóra gyúr. Két hibába eshet bele:
- vagy túl nagy a konkurencia az adott kifejezésre és olyan honlapok vezetik a listát, amelyek mögött óriási támogatói és/vagy olvasói háttér áll, így a magános keresőmarketinges szaki hiába erőlködik, nem jut semmire egy szerény honlapocskával;
- vagy olyan kulcsszóval próbálkozik, amelyre nincs ugyan számottevő konkurencia – de rákeresés még úgy sincs! Hiába kerül hát a találati rangsor élére, szinte soha senki sem kattint az optimalizált weboldalra.
A megoldás itt is az arany középút: megtalálni az erőnknek, kapacitásunknak, lehetőségeinknek megfelelő feladatot. Olyan szavakat kell megcéloznunk, amelyre már mutatkoznak szép számmal keresések, de még nem nyüzsög ott a teljes szakma lihegve, hogy a megbízó oldalát élre taszigálja a legkurrensebb kulcsszavakkal.
Honlapoptimalizálás - mint Google-kulcsszó
Pályafutásomon kb. 2010-től egészen mostanáig ilyen kulcsszónak bizonyult a honlap optimalizálás. Nem mintha nem kísérleteztem volna a keresőoptimalizálás vagy SEO vagy keresőmarketing keywords-Google-helyezésekkel, előbbi kettővel a TOP30-ban sem sikerült soha megkapaszkodnom, utóbbival a top20-ban egy ideje benne vagyok, néha megjelenik az első táblán is egyik vagy másik favoritoldalam, aztán visszahull. Ezek nagyon keresett szavak, éppen ezért a verseny is gyilkosan kemény, no meg valamennyire ezek a szakmai presztízs kulcsszavai is: aki az első találati oldalon (SERP) tud lenni ezekkel, az nyilván csak a szakma legjobbja lehet.
Másik oldalról közelítve: könnyű olyan kulcskérdéseket alkotni, amelyekkel hipp-hopp élre törhetünk, ugyanakkor eléggé meggyőzőek. Nem került nagyobb erőfeszítésembe első helyre kerülni arra a keresésre, hogy Ki a legjobb linképítő szakember?, de ugyanígy első lettem egykönnyen a kérdésforma nélkül is: a legjobb linképítő szakember. Szép az 1. helyezés – épp csak erre így soha senki nem keres rá…
A kettő közötti nehézségi szintet képviseli a honlapoptimalizálás kulcsszó. A verseny komoly, de nem öldöklően éles, a kulcsszóra való keresések száma ugyan elég csekély, de annak, aki úgyis csak 1-2 külső projektet vállal egy évben, inkább csak saját weboldalait optimalizálja, bőven elegendő a ritka, de rendszeres megkeresésekhez - meg a dicsőséghez. Ezeknek a SEO-projekteknek a hívószavai 2016 első 3 negyedévében egyébként ezek voltak:
- teraszbeépítés – télikertépítés, gyártás
- mobilmarketing – sms-kampány
- kampány: mobileszközre tömeges sms küldés
- szamizdat könyvkiadás Magyarországon
- tartalommarketing, zöldmarketing
- seo tanácsadás skype-on
- a keresőbe gépelve ezeket nyomban megtudható, mit seóztam mostanság...
Átrendeződött helyezések - Algoritmusfrissítés?
2016. szeptember elejétől kezdődően a Google találati listák rég nem tapasztalt átrendeződését figyelhetjük meg. Az első 10-ben eddig soha nem szerepelt weboldalak nyertek TOP helyezést, míg korábban élen szereplők hátrább sorolódtak, esetleg el is tűntek a süllyesztőben. Ilyen mérvű változásokra azelőtt csak a Pingvin Algoritmus frissítései során került sor, most azonban a piacvezető keresőcég belső emberei váltig istenkednek, hogy ez még nem a Pingvin élesítése, ennek időpontját majd bejelentik. Ezt a dátumot cégen belül már kitűzték, de kifelé még nem kommunikálják. A szóvivők megnyilatkozásait, ahogy eddig is, érdemes fenntartással kezelni, hiszen gyakran előfordult a korábbi években, hogy a bejelentés akkor történt, amikor a friss algoritmus már javában futott. A listák hektikus változása most is felkelti a gyanút, hogy az a bizonyos kitűzött dátum nem szeptember 2-a volt-e, és a bejelentés pedig nem bő három héttel később történik-e, nevezetesen szeptember 27-én, amikor a Google születésnapját ünnepli.
Letaszítottak a trónról
Bárhogy is: évek óta listavezető jelen blogom elvesztette elsőbbségét, sem az egybe írt, sem a külön írt "honlapoptimalizálás" kulcsszóval nincs a dobogó tetején, bár az élbolyban azért megtalálhatni. Mindez azt is jelenti, hogy amint a web egésze, úgy a kulcsszavas találati listák is dinamikusan változó rendszerek képét mutatják. Ami ma nyerő volt, holnap lehet sereghajtó. A SEO-szaki feladata, hogy újítson, és tartson lépést a magát már mesterséges intelligenciának tekintő, a gépi tanulás révén fejlődő keresőalgoritmussal.
Frissítés: már fut a Pingvin 4.0
A fenti posztot pár nappal ezelőtt írtam, de bizonyos megfontolásokból szept. 24-ére időzítettem az automatikus publikálást. Nem tettem okosan, mert 23-án a Google hivatalos blogján
bejelentették a Google Pingvin Algoritmus 4.0 futtatását.
Szerény véleményem szerint ez csak egy véglegesítése és hivatalos elismerése annak, ami szeptember 2-a óta zajlik: akkor és azután két héten át eléggé radikális változások voltak a találati rangsorokban, de éppen 23-a óta különösebb átrendeződések nem történtek sem tegnap (24.), sem ma (25.) délig. Ami valószínűbb: a bejelentés inkább azt fedi, hogy mostantól folyamatosan - és nem szakaszosan -, az alapalgoritmus részeként számolhatunk a Google Penguin jelenlétével.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.