2012. nov 09.

Google PageRank - 2012. novemberi frissítés

publikálta: honlap-seo
Google PageRank - 2012. novemberi frissítés

likepites-linkmarketing.jpgFrissültek a napokban a GooglePageRank-értékek. - Mint ismeretes, valamely weboldal PageRank-erőssége (PR-száma) azt mutatja, hogy a Google keresőrendszer mekkora fontosságot, milyen internetes értéket tulajdonít az adott honlapnak. Az értéket meghatározó algoritmushoz jobban igazodó  megfogalmazásban: a PR-érték azt mutatja, mekkora a valószínűsége annak, hogy az internetezők az adott oldalra rátalálnak.

A nagy keresőrendszer korábban csak elég nagy időközönként értékelte újra az összes általa indexált weblap minősítését, újabban ez jóval gyakrabban megtörténik, sőt az sem ritka, hogy a nagy újrarendezés közötti időszakban is változnak a besorolások. Gyorsabban reagál tehát mostanában a rendszer, és ez a dinamizmus kedvez a honlapoptimalizálással foglalkozóknak: hamarább értesülhetnek arról, ha valamit jól, vagy ha valamit rosszul végeztek munkájuk során.

Nos, az én meglehetősen kiterjedt és az utóbbi másfél évben sokat fejlődött webrendszeremben több oldal is a korábbinál kedvezőbb besorolást ért el. 5 PR értékű webhelyekkel eddig szinte nem is rendelkeztem, most azonban 5 fontos blogom is megkapta ezt az értékelést:

BDK bázis Blog  /  BDK ajánlja / KárpátaljaLimerik-haiku-aforizma / Ungparty Blogfő  - a statikus oldalak között akad tematikus is, de leginkább az úgynevezett főbejáratokról van szó, azokról a weblapokról, ahonnan a rendszerem legfontosabb helyei megnyithatók.

Itt jelzem, hogy a korábban 3-as besorolású jelen blog 4-es PR-értéket szerzett. Jól szerepeltek a keresőoptimalizálással foglalkozó más weblapjaim is. Példaként a linképítéssel foglalkozó honlapot említem: igen fiatal képződmény, eddig 0 volt a PR-száma, most egyszerre 4-esre ugrott (az ilyen gyors felívelést a Google utólag gyakran felülbírálja). Most mindenesetre a siker ünnepelendő éppen erre a honlapra tettem ki fontosabb oldalaim terjedelmes listáját. Ezek az oldalak most már egy komoly linkhálózatot képeznek, holott a 2-es értékű lapjaimat nem is vettem számba és a 3-asak listája sem tejes (egyáltalán nem szerepelnek köztük például blogposztok). Akit érdekelnek a részletek: Linkmarketing - linképítés - oldalaim PageRank értéke.

Megjegyzés. A PR-szám meghatározása igen bonyolult algoritmus alapján történik. A hosszú képleteket most félretéve személyes gyakorlati tapasztalatomat úgy foglalnám össze, hogy egy oldal akkor kaphat könnyen jó értékelést:

  1. ha valamely tárgyban, egy vagy több témában elegendő mennyiségű és fontosságú információval, azaz releváns tartalommal rendelkezik;
  2. ha az értékes tartalom a Google szempontjából megfelelő web-formában jelenik meg az oldalon.
  3. ha megfelelő mennyiségű és minőségű külső link mutat rá
A sorrenden persze lehet vitatkozni, akár hátulról is lehet kezdeni, mert bármilyen releváns is az oldal tartalma és SEO-szempontból bármennyire tökéletesen is van kialakítva, ha egyetlen link sem mutat rá, akkor mindhiába. Mégis: hosszú távon nem a linkek csóválják a kutyát, hanem a weblapnak kell először értékesnek és alkalmasnak lennie, és csak aztán lehet külső linkekkel ezt az értéket felerősíteni.

A PageRank (PR-érték) jelentősége a honlapok optimalizálásában

Mint tudjuk, honlapok előbbre juttatása a Google találati listáin leginkább külső támogatással történik azon a réven, hogy más webhelyekről hivatkozunk, azaz linkeket küldünk az adott honlapra. A külső linkek akkor hatékonyak, ha olyan oldalakról érkeznek, melyeket a Google fontosnak tart és magasra értékel. Ennek a mérőszáma a fent említett Page Rank. A 0 vagy 1 PR-számú weblap hivatkozása keveset ér, a 2-3 PR-számú oldalak hivatkozásai már sokat számíthat, de az igazán hatékony támogatást a 4-es vagy a magasabb PageRank értékű webhelyekről küldött linkek jelentik.

A számítás logaritmus-függvényen alapszik, ami azt jelenti, hogy - visszatérve a szakmailag legkorrektebb terminusokhoz - a honlapra való véletlenszerű rátalálás valószínűsége 10-es szorzó szerint működik, azaz a 2-es PR-számú oldalra 10× nagyobb valószínűséggel bukkanunk rá, mint az 1-es értékűre. 3-as PR-nél a szorzó 100, 4-esnél ezer, 5-nél tízezer. Ez tehát elméletileg azt jelenti, hogy a neten gyanútlanul szörfölők közül tízezerszer annyian botlanak az én Bázis Blogomba, mint egy olyanba, amelynek értéke csupán 1 PR.

A gyakorlatban ez egy kicsit másként fest. 

Szólj hozzá

google pagerank

A bejegyzés trackback címe:

https://honlapoptimalizalas.blog.hu/api/trackback/id/tr14899009

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.