A bejövő linkek hatékonysága a keresőoptimalizálásban - bevezető
Aki valaha is foglalkozott honlapoptimalizálással vagy aki bele-beleolvasott abba, miként is érhető el, hogy valamely honlap kedvezően szerepeljen a keresőprogramok találati listájában, az tisztában van azzal, hogy egyfelől nagyon fontos az adott honlap milyensége, másfelől viszont a sikert leginkább külső webtámogatással lehet elérni, azaz más honlapokon elhelyezett hivatkozások révén. Különösen igaz ez új, még be nem járatott, senki vagy kevesek által ismert weboldalak esetében. Ha fizetett reklámokat nem veszünk igénybe, akkor egyszerűen nincs más mód a honlapunk ismertté, keresetté tételére, mint hogy elérjük: a Google szállítsa nekünk az olvasót, megrendelőt, vevőt, partnert, ügyfelet, megbízót. Ahhoz pedig, hogy a Google ezt a szívességet megtegye nekünk, meg kell a nagy keresőprogramot győznünk arról: honlapunk fontos információkat, releváns tartalmat hordoz, érdemes ide terelni azokat, akik a nálunk szereplő fogalmakra, kifejezésekre rákeresnek.A Google "meggyőzése" voltaképpen maga a keresőoptimalizálás, amelynek során egyfelől magát a honlapot tesszük "kívánatossá", másfelől "terelőtáblákat" helyezünk-helyeztetünk el nagy cybersztrádán - annyit és olyanokat, hogy a szörfölők könnyen ránk találhassanak. A Google maga a legnagyobb szörfölő, alaposan megvizsgálja honlapunkat, és szépen aprólékosan sorra veszi az összes kihelyezett terelőtáblát, értékeli őket, összeveti másokéival és egy igen bonyolult és pontosan csak a rendszer legbelsőbb emberei által ismert algoritmus alapján minden egyes keresőkérdésre rangsorolt találati listát kínál. Ezen a listán jól szerepelni és ezzel valószínűvé tenni, hogy a keresők oldalunkra rákattintanak - a SEO legfőbb célja. Eléréséhez pedig a releváns saját tartalomnál szinte hogy fontosabb az említett terelőtáblák - azaz a honlapunkra mutató linkek - rendszerének megfelelő felépítése. Ha linkrendszer hatékony, a siker valószínű, ha kevésbé az, akkor az eredmény is kétséges.
De vajon mitől hatékony a linkek rendszere? Természetesen maguktól a linkektől. És hogy milyenek a linkek?
Kidolgoztam a linkhatékonyság értékelésének egy saját módszerét, ezt fogom ismertetni következő cikkemben. Előzetesen annyit, hogy a legfőbb számba vehető tényezőket a következőképpen állapítottam meg
- a linkek száma (mennyiség)
- az egyes linkek minősége; ezen belül
- a linkek relavanciája
- a linkek ereje
- a linkek stabilitása (idő-faktor)
- a linket küldő oldal dinamikája
- a linkre eső parciális érték
Hogy pontosan mi értendő az egyes faktorok alatt és mitől függ nagyságuk, továbbá hogy ezek alapján miként lehet megbecsülni egy link hatékonyságát vagy az oldalra mutató linkek összességének az effektivitását, arról legközelebb esik szó.
Folytatás itt: A bejövő linkek hatékonysága
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.