Szeretné honlapja Google-helyezését javítani? Jó lenne az első Google-oldalra kerülni, hogy több, ügyfél, vásárló, megrendelő keresse fel? - Írjon: »levélküldés«, vagy üzenjen: »üzenetküldés« - SEGÍTÜNK!

honlap-seo optimalizació

>A Google keresőoptimalizálás alapjai - SEO blog

EZ A BLOG a honlapoptimalizálás, weboldal optimalizálás, honlap seo, weblap optimalizálás és más kulcsszavakra keresve egyaránt a Google találati lista 1-10. helyén szerepel. Szeretne Ön is hasonló eredményt elérni a honlapjával? > Vegye fel velünk a kapcsolatot Google optimalizálás és PR-cikkes linképítés ügyében! < katt

Honlapok Google-pozíciójának javítása, első 10-be, első helyre kerülés. A keresőoptimalizálás komplex tevékenység, szaktudást, kreativitást, türelmet és sok időt igényel attól, aki felelősen végzi. Segédeszköz: PR-cikk elhelyezés értékes keresőmarketing oldalakon

Szakértői honlap-optimalizálás, SEO


Weboldalak előbbre juttatása
a Google-listákon =


keresőbarát honlap
+ kreatív linképítés



Weboldal-Seo, Google kereső honlap optimalizálás lépésről lépésre
weboldal optimalizáció, Linképítés - link building marketing - SEO

Mit jelent a honlap-optimalizálás - keresőoptimalizálás?

Keresőoptimalizálás blog a Google első helyre kerülésért

A honlap optimalizálás célja tágabb értelemben az, hogy egy adott web-oldal minél jobb helyezést érjen el az internetes találatok listájában. Szűkebb értelemben a tevékenység a honlaptartalom keresőbarát kialakítására vonatkozik.

Bővebben:

A honlapoptimalizálás, feltéve ha a keresőoptimalizálás (= Search Engine Optimization, SEO) szinonimájaként használjuk azt célt szolgája, hogy egy adott honlap minél jobb helyezést érjen el az organikus találatok közt a honlap tulajdonosa/üzemeltetője vagy szponzora, hirdetője által fontosnak tartott keresőkifejezésekkel. Általában organikus (vagy normál) találatoknak azokat a keresők által kilistázott linkeket nevezzük, amelyek megjelenését nem pénzfizetéssel befolyásolták, csupán a keresőmotorok szempontrendszere alapján kerültek a találati oldal (SERP) adott helyére. Így tehát például a Google-listák fizetett linkjei, hirdetései nem tartoznak ide.
Pontosabb jelentés: ha a honlap optimalizálás fogalmát szűkebb értelemben használjuk, akkor csupán az on-site tevékenységet értjük alatta, azaz azt, hogy a honlap tartalmi és formai jegyeit optimalizáljuk, tesszük keresőbaráttá, illetve igyekszünk elérni, hogy az előre meghatározott kulcsszavakra nézve a tartalma releváns legyen. A relevancia fogalma eléggé összetett, arra nézve pedig hogy éppen a Nagy Nyomkereső mit és miért ítél relevánsnak, leginkább csak tapasztalataiból következtethet a SEO-szakember.
Amennyiben a szakszót a fenti szűkebb értelemben használtuk, akkor meg kell említeni, hogy a keresőoptimizálás másik, off-site fázisa a linképítés, melynek során a website számára megfelelő linkprofilt építünk fel.

Részletes leírás: miért fontos a honlapoptimalizálás és mi a lényege, alapfogalmak, meghatározások:

SEO-oldalak, linképítő Arvisura optimalizálás

Friss topikok

Mi a honlap optimalizálás? - SEO

A honlap optimalizálás tágabb jelentésben olyan internetes tevékenység, amely azt célozza, hogy egy adott honlap minél jobb helyezést érjen el a nem-fizetett Google találatok közt a honlap tulajdonosa vagy üzemeltetője, netán szponzora, hirdetője által fontosnak tartott egy vagy több adott keresőkifejezéssel. Ebben az értelmezésben a szinonimája a honlapoptimalizálás a SEO-nak (keresőoptimalizálásnak).

A SEO-tevékenység két részból áll:

  • a belső SEO-val a kiválasztott weboldalt tesszük minél alkalmasabbá arra, hogy a megadott keresésekre jó helyezést érhessen el (voltaképp ez lenne a szűkebb értelemben vett honlapoptimalizálás)
  • a külső SEO során külső erőforrásokat (nevezetesen más honlapokat) igénybe véve érünk el (építünk fel) az oldal számára minél hatékonyabb támogatottságot (lényegét tekintve ez a linképítés). A webtámogatás nagyban függ a céloldalra mutató linkek hatékonyságától. E kérdés részletes elemzése és a linkerő megbecsülését  célzó számítások itt találhatók: Bejövő linkek hatékonysága

A honlapoptimalizás szűkebb értelemben a kiválasztott webegységen végzett olyan munka, amelynek eredményeképpen keresőbarát weboldal jön létre. Ez az optimalizációs folyamat lényegében 20-25 keresőszempont érvényesítését jelenti, azaz a SEO-szakember úgy alakítja a honlap felépítését, szövegtartalmát, grafikus objektumait és láthatatlan kódrendszerét, hogy a weboldal megfeleljen a Google-kereső elvárásainak. 2013 őszétől a weboldalak minőségi és valamely témát érintően releváns tartalma elsődleges jelentőségű lett - weblap optimalizálással és linképítéssel csak olyan honlapok juttathatók kedvező Google-pozícióba, amelyek egyedi, minőségi, értékes és információgazdag webtartalommal rendelkeznek.

A blog témája, kulcsszavai

Google KERESŐOPTIMALIZÁLÁS - HONLAPOPTIMALIZÁLÁS - KERESŐMARKETING - SEO - Honlap optimalizálás jó áron, kedvező áron, nem olcsón! - Weboldal, weblap előre - előbbre - juttatása, hozása a Google-listán, helyezés javítás, Google első oldal, első 10-be kerülés a keresőtalálatok, Google-találatok között. Honlapoptimalizálás, online keresőmarketing, internetes keresés, online marketing, keresőprogram, algoritmus, PageRank, keresőoptimalizálás, keresőmotor optimalizálás, SEO, bdk, Balla D. Károly, Ungparty, Kárpátalja, Ungvár  - Honlap optimalizalas, google kereső-optimalizálás, honlapok optimalizálása, google-optimalizálás, találatoptimalizálás, web-optimalizálás, optimalizáció, weboldal optimalizálás, honlapkészítés, keresőbarát weboldal készítése, kulcsszó relevancia, kulcsszavak, keresőszavak, keresőkifejezések, link, linkek, hivatkozások, pr linképítés 2021, linkbuilding, meta tag, description, keywords, title, releváns tartalom, szemantikus web, online marketing, világháló, informatika, digitális univerzum.

Keresőmarketing eszközökkel honlap-seo optimalizálás

Weboldal Seo-optimalizálás

Előre a Google találatok között. Hatékony link építés, kreatív honlap optimalizálás, Google keresőoptimalizálás, SEO - bdk. Más kulcsszavak: boríték címzés, levél címzése, levélcímzés, googleoptimalizálás, szemantikus honlapoptimalizalas, level cimzes, seo optimalizálás, levél cimzés, weboptimalizálás, google keresőoptimalizálás, boríték címzése, keresőeszközök optimizálása, helyes levélcímzés, level cimzese, levelek címzése, levélcímzés helyesen, sofőrszolgálat, keresőoptimizálás, weblap optimalizálás, borítékcímzés

Google első helyre kerülés

A blog a Google keresés első hely megcélzásával tesz közzé SEO-témájú cikkeket, amelyek keywords-contetn-je többek között ezeket a kulcskifejezéseket is tartalmazhatja: google seo, postai levél címzése, levél boríték címzés, budapest honlap, weblap kereső optimalizálás, google találati lista helyezés, ipari kémény, google weblap, honlap seo, levélboríték,  levélboríték címzése, boriték címzés, hogyan kell levelet címezni, hogyan kell borítékot címezni, hivatalos boríték címzés, helyes levél címzés, budapest, levél címezés, google toolbar firefox, seo könyv, levelcimzes, magyar címzés, releváns jelentése, keresőmarketing árak, seo pdf,  levél boríték, postai boríték címzése, , hogy kell levelet címezni, google előresorolás, boritek cimzese, hogy kell borítékot címezni, google első hely, google pingvin, seo szakember

Minden, amit a SEO marketingről tudni érdemes



Az alábbi cikkben összegyűjtöttünk mindent, amit a SEO marketingről tudni érdemes, azok számára, akik szeretnék weboldalukat valóban sikeressé tenni.

seo marketing Az utóbbi évek karanténokkal, lezárásokkal terhelt időszakában még inkább felértékelődött az online térben való sikerességre törekvés. A kiélezettebb verseny miatt a keresőoptimalizálás szerepe is még inkább felértékelődött. Éppen ezért az alábbiakban összegyűjtöttünk mindent, amit a SEO marketingről tudni érdemes.

Milyen szerepe van a SEO-nak a marketingben?

A SEO, vagyis teljes nevén Search Engine Optimization (magyarul: keresőoptimalizálás) egy többrétű, összetett folyamat, ami során egy weboldal, vagy webáruház tartalmát, megjelenését, tulajdonságait úgy alakítják, hogy az a lehető legjobb eredményt érhessük el a keresési találatokban.

A SEO folyamatok így magukba foglalnak több online marketing eszközt is, aminek alapja a tartalommarketing, amit kiegészít a közösségi marketing is.

SEO a SEM-ben

Ha már marketing és SEO, akkor ezen a téren érdemes még egy, illetve két fogalmat is megemlítenünk. Ezek közül az egyik a SEM.

A SEM egy a SEO-hoz hasonló mozaik kifejezés, ami a Search Engine Marketingból jön össze. Ez magyarul annyit tesz a szakzsargonban, hogy keresőmotor marketing, ami magától értetődően mindent magába foglal, ami marketing célú felhasználást szolgál a keresőmotorokhoz kapcsolódóan.

Amennyiben a két fogalmat szeretnénk összevetni, akkor azt érdemes megjegyeznünk, hogy a SEM egy jóval tágabb kategória, mint a SEO. A SEO végülis a SEM-be tartozik, de a SEM-be tartozik még az úgynevezett PPC (Pay-Per-Click) marketing is, vagyis keresőmotor hirdetés.

SEO vs PPC

A két keresőoptimalizálási marketing eszköz között több különbséget is felfedezhetünk. Amennyiben csak röviden akarnánk összefoglalni a különbségeket, akkor azt mondhatjuk, hogy a SEO egy hosszútávú folyamat, amiben ingyen, vagy legalábbis kisebb költséggel érhetünk el hosszabb sikert. A PPC ezzel szemben gyorsabb folyamat, ahol hirtelen érhető el nagyobb megjelenés, ennek azonban jóval nagyobb költségvonzata is van (fizetős hirdetések), amik azonban csak átmeneti sikert eredményezhetnek.

Összességében tehát a sikeres, jól működő SEO-hoz türelem kell, csak a PPC-re pedig nem érdemes építeni, hiszen rövidtávú hatásai vannak csak. Ezen a téren a legjobb, ha a kettőt vegyítjük egy jól kigondolt, megtervezett stratégia mentén, amiben egy szakember segítsége aranyat érhet.

Szólj hozzá!

Címkék: marketing keresőmarketing seo keresőoptimalizálás

Hogyan dolgozik egy SEO szakember?



seo-szakemberA divatos fogalmak mögött, gyakran nem tudjuk, hogyan zajlik maga a munka, és mikor, milyen eredményt várhatunk. Ezért most benézünk a függöny mögé, és megnézzük, hogyan dolgozik egy SEO szakember.

Mit várhatunk tőle? Mikor? És mi lesz az együttműködés eredménye? Lássuk!

SEO audit

Az audit tulajdonképpen vizsgálatot, ellenőrzést jelent. A szakember végignézi a folyamatot, például, megnézi, hogyan néz ki a weboldalad. Hogyan töltődik be, milyen elemek vannak, és mik hiányoznak az oldalról. Ellenőrzi, hogyan kerül egy vevő a weboldaladra, és ott mit csinál. Kiszámolja honnan, mennyi vevő érkezik és ez hogyan növelhető.

Aztán rátér a konkrét SEO alapokra. Van-e a weboldal, webáruház indexelve egyáltalán a search console-ban. Milyen hibákat jeleznek az elemző programok? Mobilbarát-e a weboldal? Mennyi időt töltenek az oldalon a látogatók, hol fordulnak vissza? Mekkora az organikus látogatók aránya, száma?

A megjelölt kulcsszóra milyen helyezést kap az oldal, milyen kulcsszavakra szerepel az első találati oldalon jelenleg? Milyen kulcsszavakra kellene még jól szerepelni és hogyan lehetne azt elérni?

Gyakorlati javaslatok

Az audit után, a szakember konkrét javaslatokat, gyakorlati, megoldási javaslatokat fog adni. Nem elméleteket, és nem ajánlott olvasmányt. Hanem megvalósítandó javaslatokat.

Szólj hozzá!

Címkék: seo weboldal webáruház seo-szakértő

Prémium linképítés ár – A kulcs a hosszútáv



prémium linkepítes áraA linképítés és úgy általában véve a keresőoptimalizálás kapcsán sokan esnek abba a hibába, hogy kizárólag a mennyiséget tartják szem előtt. Ez nemhogy nem előnyös, de sokszor számos hátulütője is van. Ahogy sok esetben, itt is a minőség számít inkább, nem pedig a mennyiség. Ha biztosra akar menni, akkor az a legegyszerűbb, ha szakértőt kér fel a feladatra!

Prémium linképítés ár – Mindenkit érdekelnek a piszkos anyagiak, így nem csoda, hogy linképítés terén is egy konkrét összeget szeretne hallani a weboldal tulajdonosa. Azonban ez meglehetősen összetett, valamint minden weboldal más és más, így nagyon nehéz volna egy konkrét összeget mondani. Hasra ütéses alapon pedig nincs értelme bemondani egy összeget. Eleve az is kérdés, hogy a weblap tulajdonosnak mi a célja, mit szeretne elérni. Ahogy minden esetben a gyorsabb megoldás többe is kerül, ha több idő van a megvalósításra, akkor akár havi néhány tízezer forintért már szép eredményeket lehet elérni. Persze mindig vannak, akik inkább mellőzik a szakértőtől való segítségkérést és maguk próbálnak eredményt elérni, mivel úgy vélik, ez a legolcsóbb út, ráadásul annyira nem lehet nehéz a linképítés. Nekik csak sok szerencsét kívánhatunk!

A linképítés közel sem olyan egyszerű, mint azt sokan gondolják. Ráadásul a Google újabb és újabb változtatásokat eszközöl, amikkel ha nincs tisztában az ezen dolgozó ember, akkor a weboldal könnyen hátra kerül a keresési találatok közt. A megoldást az jelenti, ha megkér egy szakértőt és hajlandó áldozni a weboldalra, ha többet nem is, legalább egy audit-ot kifizet, egy tanácsadásra elmegy és önmaga idejét szánja a beállítások elvégzésére, a megfelelő oldalakra kerülésre.

Szólj hozzá!

Címkék: google keresőoptimalizálás linképítés seo-szakértő

Szemantikus optimalizálás és linképítés



Létezik a szemantikus keresés

szemantikus web optimalizálásLegyen kiindulópontunk az, hogy a Google nagyjából 2012-től kezdődően megvalósította a szemantikus keresést. Ezt nem annyire elvi megfontolásból tette, hanem a keresési pontosság javítására törekedve. A szemantikus keresés (semantic search) lényege a keresési kifejezések kontextuális jelentésének a megértése és a releváns válasz megtalálása az adatbázisban, majd ennek organikus találatként való megadása az eredményoldalon (SERP). A szemantikus keresési rendszerek különböző szempontokat vizsgálnak, beleértve a fogalmi megfelelést, a helymeghatározást, a szövegváltozatok, szinonimák és körülírások értelmezését, az általános és konkrét közötti összefüggések felismerését, stb. A természetes nyelvi lekérdezések kontextusát és fogalmi hálózatát értelmező keresőalgoritmus jó eséllyel képes releváns keresési eredmények biztosítására. A Google szoftverei egyre nagyobb mértékben magukban foglalják a szemantikus keresés elemeit.

A szemantikus keresés lehetőségét a szakemberek a szemantikus web némileg illuzóriuikus, utópisztikus fogalmának jóval korábbi megjelenésére alapozták. Az internetes tartalmak egészének a szemantikai elrendezhetősége ugyan illúzió maradt, ám a Google a saját adatbázisába mentett tartalmakat képes volt így elrendezni, s ez eredményezte azt a sajátságos helyzetet, hogy a web ugyan nem szemantikus, ám a kereső adatbázisában leképezett változata nagyon is az. Erről bővebben a Szemantikus keresés – organikus találat című cikk A Google-keresőben a web szemantikus pontja alatt olvashatunk.

Jegyezzük itt még meg, hogy mindezt egyfelől a Google részéről bevezetett látens szemantikai indexelés (latent semantic indexing) mint fejlett technológia, másfelől a gépi tanulás mint önfejlesztő működés tette lehetővé. A világkereső algoritmusai a mesterséges intelligencia szintjére jutottak,bármilyen sután is tegyük fel kérdéseinket, gyakorlatilag megértik, mit is szeretnénk megtudni, megtalálni, és ezt nemcsak a felhalmozott grandiózus tudásbázis, hanem a rejtettebb logikai és fogalmi összefüggések felismerése teszi lehetővé.

Ha azonban létezik szemantikus keresés, akkor léteznie kell szemantikus keresőoptimalizálásnak is.

Szemantikus honlap optimalizálás és linképítés

Az organikus találatokban realizálódó egyre adekvátabb keresési eredmények és a mögöttük álló, fent vázolt keresőmechanizmus okkal készteti arra a keresőoptimalizálással (SEO) foglalkozó szakembereket, hogy ugyanezeknek a technikáknak a segítségével igyekezzenek a honlapok Google-helyezéseit javítani. Igaz, a felmérhetetlenül sok információt kezelni és időegységenként csillagászatian nagy számú műveletet elvégezni képes gépi intelligenciával nem vehetjük fel a versenyt, emberi értelmünk azonban adott, tudásunk nem végtelen, de jók vagyunk abban, hogy amit tudunk, azt viszont hatékony használjuk fel. Kreativitásban, leleményességben, egyedi ötletekben még mindig jobbak vagyunk. Nekünk nem kell ezer millió rossz verziót végigpróbálnunk az egy jó megtalálásához (bár igaz, a "gép" hamarább futtat végig egy ilyen műveletet, semmint hogy előttünk megvilágosodna a lelemény). Mégis: ha adatkezelésben, a fogalomtársítás gyorsaságában nem is, másban méltó partnerei lehetünk a keresőmogulnak. Ha nem versenytársnak tekintjük, hanem éppen hogy segítjük abban: a jó honlapokat jó helyezéssel értékelje. Ezt pedig a fentiek figyelembevételével csak akkor tehetjük meg, ha egyfelől a honlaptartalmat úgy alakítjuk ki, másfelől a támogatói linkprofilt úgy építjük fel, hogy az a lehető legnagyobb mértékben megfeleljen ne csak egyszerűen a régről ismert keresőszempontoknak, hanem éppen a szemantikus keresés szempontjainak.

Nehéz lenne pontosan leírni, hogy ez a gyakorlatban mit jelent. Annyi biztos: az eddiginél is komplexebb tevékenység még több körültekintést és kreativitást igényel az optimalizálást végzőktől.

Tartalomoptimalizálás és linképítés fogalmi hálóhoz igazodva

Első fokon mindenképpen ajánlatos tisztába jönni azzal, hogy minden fogalom, kifejezés, név, helymegnevezés, évszám, azaz gyakorlatilag minden szó egy globális fogalmi háló részét képezi, és ebben a hálózatban más szavakkal közeli vagy távolabbi kapcsolatban áll. A szemantikai keresés jellemzője éppen az, hogy a közeli, nyilvánvaló összefüggéseken túl a rejtettebbeket is figyelembe veszi. Ha tehát van egy olyan kifejezésünk, amelyet egy adott honlap kulcsszavának tekintünk, akkor valamilyen szinten ismernünk kell ennek a kulcsszónak a szemantikus hálóját is. Olyan feltérképezésre persze nincs módunk, időnk, eszközünk, amely a teljes hálózatot elénk rajzolná, de arra igenis van, hogy elérjük:

a ránk bízott weboldal a legfontosabb kulcsszavaival egy lokális fogalmi háló csomópontjává váljon.

Ekként kell felépítenünk

  1. a honlap tartalmát, biztosítva nem csupán a kulcsszavas reprezentációt, hanem a közelebbi és távolabbi fogalmakhoz való csatlakoztathatóságot;
  2. a linkprofilt, amely a hivatkozások hálózatával igyekszik leképezni a fogalmi összefüggéseket.

Kihívásnak hatalmas, feladatnak izgalmas.

Szólj hozzá! · 1 trackback

Címkék: helyezés szemantikus keresés linképítés tartalomoptimalizálás google-optimalizálás

Google optimalizálás - top 10



google optimalizálás - honlap-seoA SEO mára a Google optimalizálás keretére szűkült. A honlap TOP 10 organikus helyezése a Googlekeresőben nemcsak mérvadóvá, hanem kizárólagossá vált, más kereső nem igazán jön számításba. Nem véletlenül: a magyar nyelvterületen internetes tartalmat a számítógép felhasználók 95-96 %-a ebben a rendszerben keres, így a Yahoo vagy Bing vagy Yandex részesedése oly csekély, hogy nem igazán érdemes külön erőt és energiát fektetni abba, hogy ennek algoritmusai előbbre soroljanak egy adott weboldalt.

Akinek fontos az organikus forgalom, az a Google szempontú honlap-optimalizálásra koncentrál.

Ugyanakkor a legfejlettebb, a mesterséges intelligencia szintjére lépő és a gépi tanulás révén folyamatosan fejlődő keresőszoftver működésében sok az ellentmondás, ráadásul a cég vezető mérnökei gyakran a tapasztalatnak merőben ellentmondó kijelentéseket tesznek. A legszembetűnőbb ezek közül

a minőségi honlaptartalom elsődleges fontosságának a hangsúlyozása.

Kétségtelen, hogy az informatív tartalom, az igényes, jól tagolt egyedi szöveg, a jogtiszta képek (és a hozzá tartozó attribútumok), a pontos meghatározások és részletes leírások megléte ma már elengedhetetlen egy website sikeréhez. Általában. Ha nem adódna túl sok kivétel, a Google-ismeretekben elöl járó SEO-szakember hinne a dokumentumoknak és nyilatkozatoknak: mindent a minőségi tartalom dönt el. Ám mit gondoljunk erről az elvről, ha a találati rangsor élén - talán nem olyan számban, mint évekkel ezelőtt, de: - ma is találunk értéktelen, irreleváns tartalmú, gagyi, nem ritkán szinte üres oldalakat, illetve olyanokat is, amelyek tartalmához nem tudunk azonnal hozzáférni, egy vagy több kattintásunkba kerül, míg előbukkan az, amit keresünk. Miért szerepel az ilyen honlap az élen, amikor más weblapok elsőre hozzáférhetővé teszik a keresett tartalmat. A kérdésre olykor sikerül magyarázatot találni, máskor viszont nem. Magyarázat lehet például egy nagy linkprofil - de mi van, ha ez is hiányzik. Gyakorlatomban előfordult, hogy egy optimalizált tartalmú, minden tekintetben keresőbarát, a keresési kulcsszavakra nézve releváns weblap hathavi (!) munkával ugyan felkerült a legfontosabb kulcsszavával a TOP 10-be, ám egy teljesen optimalizálatlan (még description tagje sem volt, nem hogy alt-taggel ellátott képe), mindössze néhány mondatnyi tartalommal szerénykedő beléptető oldal egyetlen backlink nélkül ugyanitt a hatodik helyen pompázhatott. Hogy higgyen az ember a a minőségi tartalomra, konkrét elvárásokra vonatkozó Google-irányelveknek?

Hasonlóan:

a Google szorgalmazza a mobilbarát megjelenést,

mégis: miközben sok száz, esetleg ezernyi oldal sorsát figyelem, aközben a magam részéről egyáltalán nem számolhatok be arról, hogy miután nagyon sok munkával egy-egy régebbi, azelőtt nem reszponzív sablonnal futó weboldalt átszabtam mobilbarát sablonra, lényegesen megváltozott volna a keresőalgoritmusok részéről a weblap kulcsszavas besorolása. Volt, ahol igen, de volt legalább annyi, ahol az átszabás nem hozott eredményt, és volt arra is egy-egy példa, hogy a váltás visszaesést hozott (bár valószínű, hogy ennek más oka lehetett).

Ehhez nagyon hasonló, illetve egyes esetekben még kedvezőtlenebb fejleményeket  tapasztaltam a Google által ugyancsak szorgalmazott

https:// protokollra való áttérésnél.

A ssl tanúsítvánnyal rendelkező oldalak biztonságos használata a keresőmogul szemében már-már követelményként fogalmazódik meg és mint lényeges rangsorolási tényező szerepel. Ám a váltás két konkrét esetben az oldal számára határozott, látványos visszaesést hozott. Miközben a szájt tartalma egyre gazdagabb lett és egyre több keresőkifejezésre volt mondható relevánsnak, miközben linkprofilja dinamikusan fejlődött, aközben a https:// elérésű oldalak helyezése romlott a korábbi http:// címűekkel szemben. Mintha kiszaladt volna a honlap alól a támogatás.

Megemlítem még, hogy az utóbbi hónapokban igen feltűnő

a találati oldalak pozícióinak állandó átrendeződése.

A Google SERP (a keresőtalálati eredményoldal) talán még soha nem mutatott ilyen nagy fluktuációt, mint mostanság (vagy én figyeltem eddig kevésbé kurrens kulcsszavakat). Miközben nyilvánvaló, hogy az élbolyban, mondjuk az első találati oldalon (top10) szereplő weblapok nem mutatnak napi változásokat (nem hírlapokról van szó, hanem ritkán változó tematikus oldalakról), és organikus-top-10-talalat.pnglinkhátterük is aránylag stabil, aközben az élpozíciókban szereplők állandóan cserélődnek, de nemcsak egy-két pozíciónyit, hanem fel-le ugrálnak, egyik nap mondjuk 3., aztán másnap 9., a következő napon 7., aztán másnapra kiesik a első tízből és mondjuk a tizenhatodik vagy huszonharmadik, de a következő napon már ott van a top5-ben. Nyilvánvaló, hogy sem az adott oldal ezalatt semmit sem változott, mi több, sem a környezetében lévők ilyen rövid időközök alatt nem lettek ennyivel sem jobbak, sem rosszabbak - mégis lifteznek, helyet cserélnek, felbukkannak és eltűnnek. Miért? Miért hoz a rangsoroló algoritmus minden egyes lefuttatása minden alkalommal más-más eredményt? Miként lehet az optimalizálás helyes vagy helytelen menetére vonatkozóan ebből a hektikus változásból bármilyen következtetést levonni?

Talán csak úgy, hogy az

okos SEO-szakember nem a napi változásokat, hanem a trendeket figyeli.

Persze. De nem biztos, hogy ezzel sokkal jobban jár, mert számtalanszor előfordul, hogy ugyanaz az optimalizációs eljárás három hónapon át eredményes, aztán viszont már nem, pontosan ugyanaz a tartalmi fejlesztés hatására az egyik weboldal organikus forgalma fellendül, a másik helyezései viszont nem mozdulnak jó irányba.

A Google optimalizálás jelene és jövője

Összességében elmondható, hogy bár a rangsorolási szempontok pontos mibenléte és az egyes kritériumoknak a rangsor kialakításában való fontossága mindig is titkos volt, azért a keresőalgoritmus működése nagyjából kiismerhető és a kritériumoknak való megfeleltetés mikéntje nagyjából tudható volt. Támaszkodni a következőkre lehetett:

  • a Google dokumentumai: irányelvek, webmesterek számára kiadott javaslatok
  • a cég mérnökeinek, szóvivőinek nyilatkozatai, válaszaik feltett kérdésekre
  • a keresési statisztikáik elemzése
  • saját optimalizációs tapasztalatok

Ha ezeket egybevetettük, kirajzolódni látszott mind valamiféle elvrendszer, mind valami gyakorlati következetesség. Manapság sem egyiket, sem másikat nem tapasztaljuk.

  • A Google által deklarált irányelveknek messzemenően meg nem felelő weblapok is sikeresek lehetnek, még ám hosszú időn át, tartósan és látványosan megelőzve a hivatalos elvárásoknak mindenben sokkal jobban megfelelő honlapokat.
  • A világkereső felelős emberei mind egymásnak, mind az irányelveknek, leginkább pedig a SEO-szakemberek megfigyeléseinek ellentmondó kijelentéseket tesznek, ködösítenek, mellébeszélnek; néha mintha szándékos félrevezetés is történne
  • A különféle mérőrendszerek adatai gyökeres eltéréseket mutatnak. Eddig érdemes volt a kertesési adatok és más statisztikai mutatók közül éppen a Nagy Nyomkereső által kínáltakat venni a legkomolyabban (Google Analytics és Search Console - utóbbinak korábban Webmaster Tools volt a neve), ám mostanában ezek az adatok nemcsak a két saját rendszeren belül mutatnak lényeges eltérést, hanem a valóságtól is elkülönbözni látszanak. Példának okáért az ugyancsak a Goggle adatbázisából dolgozó SemRush audit rendszer ugyanazokból a mérési adatokból teljesen más statisztikai mutatókat produkál - ezek nemegyszer hitelesebbnek tűnnek, mint a legnagyobb tekintélyűnek tartott statrendszerből kinyerhető infók.
  • Míg korábban a SEO-szakértő előtt saját tapasztalatai alapján kialakult egy egységes kép arról, melyek a legfontosabb keresőszempontok és ezeknek hogyan lehet a legeredményesebben eleget tenni, addig ma nem tud ugyanazzal a biztonsággal nyúlni a Google optimalizálás feladatához, mert a nehezen kiismerhető, de egységes rendszer mára elvesztette koherenciáját.

Nem tudom, mindez miért alakult így. Azt nehéz feltételezni, hogy a gépi tanulás révén egyre komplexebb,  mesterséges intelligenciaként funkcionáló keresőszoftvereket szándékosan fejlesztették úgy, hogy zavart keltsenek és hogy az elvárt tartalomfejlesztés elvégzői számára kedvezőtlenebb találati listákat produkáljon, mint azok számára, akik még mindig az illegális keresőmarketing gyakorlatát folytatják. Elképzelhetetlen, hogy a tartalmi alapú honlap optimalizálás ne szolgálná a világcég érdekeit, hogy ne akarna valóban információkban gazdag releváns weboldalak élre helyezésével bizalmat kelteni saját felhasználóiban. Elképzelhetetlen, hogy az organikus találati listákon való jó szereplés fontossága megszűnőben lenne és helyét a fizetett hirdetések vegyék át. Elképzelhetetlen. Vagy mégsem?

Szólj hozzá!

Címkék: google honlap optimalizálás tartalomfejlesztés mobilbarát seo-szakértő https://-protokoll google-optimalizálás

SEO-szakértő? Google-szakember?



honlap-seo-szakertő

A SEO-szakértő egyben Google-szakember is, ha a honlapoptimalizálás már több nála hobbinál és szakmai szinten foglalkozik a helyezések javításával. Bár a keresőoptimalizálás sokak szemében leginkább rutinfeladatok elvégzését jelenti, elég hozzá egy szabás-varrás-tanfolyam és egy céllövöldei gyakorlat. Előbbi során megtanulja, hogyan kell legöngyölni, felvágni és összeölteni, fércelni és levarrni a honlaptartalmat ahhoz, hogy tessen Guggola Őnagyságának, az utóbbi során pedig begyakorolja, honnan is hová kell lőni a linkeket ahhoz, hogy a célba vett weblap feljebblökődjön a kulcsszavas találatok bűvös vidámparki listáján. Ha már mindkettőben elég ügyes valaki és elér bizonyos sikereket, máris mesternek, SEO-szakinak képzelheti magát. Többre miért is vágyna: a Google keresőalgoritmusainak szempontrendszere szupertitkos, úgysem sikerülhet kifürkészni azt, pontosan milyen tényezők alapján nyer jobb vagy rosszabb besorolást egy-egy honlap, így aztán a Google-szakértés terén úgyis mindenki hályogkovács.

Mindebben van igazság. A keresőoptimalizálás legalább annyira intuitív, mint egzakt. Ám mégsem teljesen helytálló, hogy a Google útjai kifürkészhetetlenek. Érdemes elméleti szinten foglalkozni az internetes tartalomkeresés mibenlétével, érdemes a sokéves munkával nyert egyedi tapasztalati tényeket rendezni, hogy az összefüggések felfedezhetők legyenek. A rendszerezés és elemzés akkor sem fölösleges munka, ha esetleg a következő tapasztalati tény rácáfol a megtalálni vélt törvényszerűségre. Egy vagy néhány friss, empirikus úton nyert adat még nem cáfolja meg a korábbi másik ezer alapján kidolgozott elméletet. Akinek nincs a honlapoptimalizálás és linképítés területére vonatkozó saját elmélete, az ne gondolja, hogy ő már SEO-szakértő.

Mert bizony a SEO-szaki nem spórolhatja meg azt a munkát, amely során az egyszeri megfigyelések sokaságából felépít egy általános teóriát, és nem tehet le arról az ambícióról, hogy a keresőprogram működésének értőjévé váljon. Igaz, hogy cégen kívüliként soha nem lehet beavatott mester, hályogkovácsnál mégis többnek kell lennie, azt igenis elérheti, hogy legalább olyan autodidakta Google-szakember legyen, aki rendszeresen elemzi saját eredményeit, ezen felül megismerkedik más szakmabeliek véleményével, továbbá pedig nyomon követi a világcég belső munkatársainak megnyilvánulásait. Két utóbbit nem árt fenntartásokkal kezelni: féltettebb szakmai titkaikat a SEÓs kollégák úgysem adják ki, a cég emberei pedig sokkal jobban szeretnek ködösíteni, mint bármit is egyértelművé tenni.

Mindezeket most azért írom le, mert szereztem bizonyos friss tapasztalatokat egy számomra sajnálatos, de mégis hasznos tanulságokkal szolgáló esetből. Történt, hogy egy nagyon régóta működő honlapcsalád legrégebbi, főleg archív oldalakat tartalmazó szektorát a szolgáltató bizonyos okokból és bizonytalan időre lekapcsolta. Külső felhasználóként pár napos kiesésre számítottam, az ilyesmi, súgta korábbi tapasztalatom, a SEOban alig számít valamit: a weboldalak elérhetetlenné válása és a linkek kiesése nem okoz kárt, a Google 1-2 napos kiesés miatt nem ront a helyezéseken. A forgalom ugyan kiesik, de helyreállításnál gyakorlatilag minden visszaáll eredeti szintre. No de mi történik 1 hétnyi vagy hosszabb ideig tartó elérhetetlenné válás után? Ezt nem tudhattam, és bizony a második héttől kezdve egyre idegesebb lettem, elvégre jelentős keresőmarketing-potenciállal rendelkező veterán weblapjaim százai futottak a zárolt domain alatt. Levelezésbe kezdtem az illetékesekkel - de kérdéseimre nem kaptam egyértelmű választ, nemcsak az nem látszott biztosnak, hogy a leállás záros határidőn belül megszűnik, hanem még arra sem kaptam semmilyen ígéretet, hogy ez a régi rendszerű (kétség kívül elavult) webszektor valaha visszaállításra kerül-e egyáltalán. Így hát a 3. hét után elkezdtem a lezárt rendszerben elérhetetlenné vált oldalaimat egy másik webhelyre átköltöztetni, pl. ide: https://weblap.blog.hu/

Ez végeláthatatlan munkának ígérkezett: több ezer egyedileg, manuálisan  szerkesztett .html weboldalról volt szó, mindegyik keretekbe ágyazva, linkekkel sűrűn összekötve. S ha az ember már költöztet, fel is újít: törli az elavult hivatkozásokat (pl.megszűnt szájtokra mutató linkek), és bizony a tartalom is rá-rászorult frissítésre, javításra. Órákat szöszmötöltem egy-egy oldallal. De amit felújítottam, az jól festett az új tárhelyen az új URL alatt. A Google is látható örömmel :) indexálta...

Aztán váratlanul újra megnyílt a zárolt régi hely, a fődomain alá egy más rendszerű dinamikus, adatbázis alapú  portál került, de az én ficakjaim visszakapták eredeti formájukat, megmaradtak és régi címük alatt újra nyithatóvá váltak statikus, részben sok éves honlapoptimalizálás révén értékessé tett oldalaim. Remek! Viszont időközben az elkezdett költöztetés miatt lett néhány tucatnyi duplikált tartalmú weblapom.

Hogy mit csinál ilyenkor a Google működését valamelyes ismerő SEO-szakember? Három ésszerű dolgot tehet, ha jót akar magának és TOP helyezéseket szerzett honlapjainak:

  • a régi honlapokat átirányítja az újra
  • az újakat visszairányítja a régire
  • tartalomfejlesztéssel megszünteti a duplikációt

Lehet tippelni, mibe vágott bele a magának pluszmunkát mazochista örömmel generáló szaki... Azt pedig megtippelni se tudhatja egy kívülálló, mi hogyan alakult a googleindexáció és a kulcsszavas helyezések újrarendeződése terén. Sovány önvigasz:

negatív SEO-élmények megélése nélkül senki sem válhat Google-szakemberré a saját webrendszerében.

Keresőmarketing szakember - Seo szakértő - Google Ukrajna

SEO szakértő

Hogy valami jóról is... Ennek a blognak a fenti címmel jegyzett címkeoldala az adott kulcsszóval jelenleg az organikus találati lista első oldalán helyezkedik el, még ám ott is az első-felső harmadban. Köszönhetően a gondos honlap-optimalizálás konzekvens alkalmazásának. Kulcsszavas címkelink: seo-szakétő blogcímke

2 komment

Címkék: google seo keresőoptimalizálás helyezés honlap optimalizálás seo-szakértő google-index

Első helyen a Google-első-oldal



A Google első oldal c. weblap első helyre került az organikus találatok közt a keresőben

elso-hely-google-oldal.jpgA szeptemberben bejelentett Google Pingvin 4.0 algoritmus frissítés óta a keresőtalálatok terén mutatkozó mozgások alig látszanak csillapodni. Ez ugyan megerősíti az világcégnek azt az állítását, hogy a Penguin Algorithm futása most már folyamatos, így az értékelő rendszer folyamatosan szkenneli a webet és minden alkalommal a bele épített szempontrendszer alapján rendezi újra a honlapok sorrendjét a kulcsszavas találati listán. Ami rendjén is lenne, ha ezek a folytonos átrendezések felfűzhetők lennének valamilyen logikai szálra, azaz, ha érzékelhető lenne, hogy egyre jobb, egyre relevánsabb találatokat kapunk. A Google két legfontosabb értékszempontja állítólag a relevánst tartalom és a felhasználói élmény, de én ennek érvényesülését nem látom nemhogy maradéktalanul érvényesülni, hanem megkockáztatom, hogy

a Google Pingvin 4.0 futása óta a találati listák esetlegesebbek lettek a korábbinál, a top helyezésű oldalak relevanciája gyakran megkérdőjelezhető és az általuk nyújtott felhasználói élmény sem maradéktalan.

Azt persze korábban sem lehetett pontosan tudni, hogy melyek azok a tartalmi jegyek, amelyek alapján egy weblap adott témában (adott kulcsszavakra vonatkozóan) relevánsnak számít, azt pedig végkép köd fedte, hogy konkrétan mi is lenne az, amit a Google felhasználói élményként kommunikál - mégis kialakulhatott a hosszú évek tapasztalatából egy jól körvonalazható elképzelés arról, mire érdemes figyelni, mivel javíthatók a találati pozíciók. A optimalizáció terén szerzett gyakorlati tapasztalat, némi elméleti tudás és a keresőóriás közleményeinek és belső embereik közléseinek az ismerete alapján összeállhatott az a tudás, amely alapján SEO-szakembernek mondhattuk magunkat. Ez a tudás azonban most megingott bennem, mert azt látom, hogy a korábbinál gyakrabban kerülnek élpozícióba érdemtelen weboldalak, míg értékes, minőségi honlapok alább sorolódnak vagy akár el is tűnnek az első oldalról, netán még a top20-30-ból is kiesnek.

google-elso-oldala.jpgMindezzel nem haza beszélek, mert éppenséggel nem lehet okom panaszra. Amit címbe is kiemeltem: a minap a Google első találati helyére került Google első oldal c. statikus szájtom (első piros nyíl az ábrán). Ez kétségtelen siker, hiszen korábban a 2-3 helyen tanyázott. Ami furcsa, az esetleg az, hogy az utóbbi időben nem sokat foglalkoztam vele, hanem inkább a második piros nyíllal jelzett weblapot akartam a google első hely kulcsszóval élre pozícionálni - de ez nem sikerült. És megint csak: nem az a baj, hogy az nem sikerült, ez pedig igen, hanem az, hogy szerintem a sikeresebbnek mutatkozó oldal gyengébb a másiknál. Pl. nem mobilbarát...

Legutóbbi posztomban írtam arról, hogy a jelen blog évekig tartotta első helyét a honlapoptimalizálás kulcsszóval (mind az egybe írt, mind a két szóba írt vagy kötőjeles alakkal), ám ezt a kedvező helyét, mondhatni rangját a Pingvin indulása környékén (de a hivatalos bejelentés előtt) elvesztette. Itt sem magával a ténnyel van gondom (illetve persze azért azzal is), hanem hogy még megtippelni sem tudom,

milyen szempontoknak kellett felértékelődni (s melyeknek ellenkezőleg) ahhoz, hogy a több pozíciónyi változás bekövetkezzen.

És ha furcsaságnak ez nem lenne elég: vezető blogom több helyezésnyi esése után két hónappal megjelent a TOP3-ban egy olyan szájtom, amellyel évek óta nem foglalkoztam, tartalmát nem bővítettem, linkprofilját nem gazdagítottam. Még csak nem is mobilbarát - és most egy-egy szóváltozattal még csak meg is előzi favoritoldalamat. Ki érti.

Vagyis hát: muszáj megérteni, ha valóban szakinak tartom magam. Vizsgálódom is piszkosul - de nem megyek sokra és újra és megint arra jutok - mint más listák tanulmányozása során is -, hogy a Google keresőalgoritmusa, amióta beleépült a Pingvin, nem mutat egységes, logikus működést.

Persze: nehéz dolga lehet egy ilyen mesterséges intelligenciának. Láthatóan nem tudja eldönteni - például - mit értékeljen magasabbra: azt-e, ha egy szájt eladni akar valamit, vagy ha infókat közöl róla. Aki meg szeretné tudni, mi az a tömeges SMS küldés, nyilván definíciót, leírást, technikai tájékoztatást keres - és bosszankodik, ha az első találatok között megrendelési űrlapot talál. Ellenkezőleg: aki minél gyorsabban szeretné ezt a szolgáltatást megrendelni, az akkor bosszankodik, ha hosszas leírások adódnak az éltalálálatok között. Ugyanígy: van aki az iránt érdeklődik, hogyan lehet a Google kereső első helyére kerülni - de esze ágában sincs keresőmarketing munkát szakembertől megrendelni. Más meg gyors segítséget vár, és egyáltalán nem érdekli a keresőalgoritmusok működéséről írt kisértekezés. Szegény Guggola honnan tudja, kinek mi a releváns?

2 komment

Címkék: google pingvin honlap optimalizálás algoritmus első hely releváns tartalom seo-szakértő

A honlapoptimalizálás mint kulcsszó



A kulcsszavas honlapoptimalizálás a SEO-szakember legkényesebb feladata. Évek óta listavezető blogom elvesztette Google-elsőbbségét a címében szereplő kulcsszóval

Frissítés: ITT A GOOGLE PINGVIN 4.0

A honlapoptimalizáló SEO-szaki

optimalizálás - seo-szakertő - smsA Google útjai kifürkészhetetlenek. Honlap optimalizálás címén a SEO-szakértő mindent elkövet azért, hogy a weblap organikus helyezései javuljanak és ezzel forgalma növekedjen. Ám előfordulhat, hogy nem mindig a legmegfelelőbb kulcsszóra gyúr. Két hibába eshet bele:

  • vagy túl nagy a konkurencia az adott kifejezésre és olyan honlapok vezetik a listát, amelyek mögött óriási támogatói és/vagy olvasói háttér áll, így a magános keresőmarketinges szaki hiába erőlködik, nem jut semmire egy szerény honlapocskával;
  • vagy olyan kulcsszóval próbálkozik, amelyre nincs ugyan számottevő konkurencia – de rákeresés még úgy sincs! Hiába kerül hát a találati rangsor élére, szinte soha senki sem kattint az optimalizált weboldalra.

A megoldás itt is az arany középút: megtalálni az erőnknek, kapacitásunknak, lehetőségeinknek megfelelő feladatot. Olyan szavakat kell megcéloznunk, amelyre már mutatkoznak szép számmal keresések, de még nem nyüzsög ott a teljes szakma lihegve, hogy a megbízó oldalát élre taszigálja a legkurrensebb kulcsszavakkal.

Honlapoptimalizálás - mint Google-kulcsszó

Pályafutásomon kb. 2010-től egészen mostanáig ilyen kulcsszónak bizonyult a honlap optimalizálás. Nem mintha nem kísérleteztem volna a keresőoptimalizálás vagy SEO vagy keresőmarketing  keywords-Google-helyezésekkel, előbbi kettővel a TOP30-ban sem sikerült soha megkapaszkodnom, utóbbival a top20-ban egy ideje benne vagyok, néha megjelenik az első táblán is egyik vagy másik favoritoldalam, aztán visszahull. Ezek nagyon keresett szavak, éppen ezért a verseny is gyilkosan kemény, no meg valamennyire ezek a szakmai presztízs kulcsszavai is: aki az első találati oldalon (SERP) tud lenni ezekkel, az nyilván csak a szakma legjobbja lehet.

Másik oldalról közelítve: könnyű olyan kulcskérdéseket alkotni, amelyekkel hipp-hopp élre törhetünk, ugyanakkor eléggé meggyőzőek. Nem került nagyobb erőfeszítésembe első helyre kerülni arra a keresésre, hogy Ki a legjobb linképítő szakember?, de ugyanígy első lettem egykönnyen a kérdésforma nélkül is: a legjobb linképítő szakember. Szép az 1. helyezés – épp csak erre így soha senki nem keres rá… 

Szólj hozzá!

Címkék: google seo honlap optimalizálás kulcsszavak algoritmus első hely első 10 seo-szakértő

Általános és speciális tartalomoptimalizálás



Ahogy relativitáselmélet, úgy honlaptartalom-optimalizálás is van általános és van speciális. A Google-keresőszempontok érvényesítése tehát két szinten történik, így válik a weboldal egyfelől keresőbaráttá, másfelől témáját és annak kulcsszavait illetően relevánssá. Miközben minden mindennel összefügg.

specialis-tartalomoptimalizalas.jpg

Milyen a keresőbarát honlap? És milyen a releváns?

A Google részéről kiadott irányelvek és a webmesterek számára adott ajánlások ismeretében sok mindent tudhatunk arról, milyennek kell lennie egy keresőbarát weboldalnak, mit szükséges, ajánlatos tartalmaznia és lehetőleg mit ne tartalmazzon. A világkereső vezető mérnökei és szóvivői is gyakran tesznek nyilatkozatokat blogokban, közösségi oldalakon, legtöbbször konkrét kérdésekre válaszolva: ezekből is sok minden kiszűrhető akkor is, ha megszólalásaik gyakran ellentmondásosak vagy ellentmondanak a tapasztalatnak. Ilyen ellentmondások az irányálvekkel kapcsolatban is gyakran felmerülnek. Ugyanis az említettek mellett (vagy előtt?) a SEO-szakemberek tudásának legfontosabb forrása a saját tapasztalat. Ha emögött több éves, netán évtizedes gyakorlat áll, ha sok száz optimalizált honlap és több ezer megfigyelésből leszűrt következtetés van a szakértő birtokában, akkor bizony felülbírálhatja mind a publikus irányelveket és ajánlásokat, mind a céges programvezetők nyilatkozatait. Ha ez valamelyest érvényes az általános elvárásokra, akkor még inkább az a speciálisakra nézve. Elmondhatják a Gugli-guruk bárhányszor, hogy a domainnév így meg úgy, hogy a kulcsszavak pedig emígy meg amúgy, s a linkek meg végképp emígyen meg amúgyan,  -  mi tudjuk, amit tudunk. És a tapasztalatunkból leszűrt tudás alapján végzett munka eredményei az esetek túlnyomó többségeben minket igazolnak. 

Az alábbiakban nem teszek különbséget a "hivatalos" és a magam gyakorlatából leszűrt elvárások között és a konkrétumokba se megyek bele túlságosan, inkább csak azt akarom érzékeltetni, mit értek az általános és mit mit a speciális keresőszempontokon és érvényesítésükön.

Általános optimalizálás

Az általános elvárások döntő része technikai jellegű és a honlap bizonyos elemeire vonatkozik. Ilyen elvárás például - vegyünk példának egy több oldalból álló céges honlapot - hogy a főoldalnak és az aloldalaknak legyen saját, egyedi neve (title), és ugyancsak mindnek saját, egyedi leírása (descriptions). A title elem lehetőleg ne legyen hosszabb 70 karakternél (de kb. 25-nél rövidebb se), a description elem szöveges tartalma pedig ne legyen hosszabb 150-160 karakternél. Az oldalak legyenek elérhetőek keresőbarát url-ek alatt, hierarchikusan felépített könyvtárrendszerbe rendezve, a főoldalon legyen a fontosabb aloldalakra navigáló menüsor. Ne forduljon elő tartalmi duplikáció, lehetőleg ne legyenek belinkeletlen aloldalak és index-fájl nélküli könyvtárak. A honlapoknak legyen a tárgyukat részletesen kifejtő szöveges tartalma, ezt illusztrálják képek, a képeknek legyen helyettesítő szövege (alt text). A tartalom legyen H1, H2, Hx headline címekkel tagolt, legyenek benne tipográfiai kiemelések, felsorolások, táblázatok. Hasznos, ha tartalmaz külső szöveges hivatkozásokat (kattintható linkek formájában). Lehetőleg ne legyen rajta sok reklám, banner. Kerülendők a flash és iframe megoldások, a beléptető oldalak és felugró ablakok. Viszont legyen a főkönyvtárban sitemap.xml webhelytérkép és a keresőrobotokat eligazító robot.txt fájl is. A forráskód lehetőleg csak valid kódokat tartalmazzon, a teljes forráskód és a szövegtartalom karakterszámának az aránya ne legyen rosszabb, mint 4:1 (jobb: 3:1). Szolgálja ki a szájtot gyors szerver, ne legyenek leállások. Legyen a honlap reszponzív, azaz jelenjen meg teljes értékűen, hibátlanul bármely szélességű képernyőn, PC-n, tableten, okostelefonon. Legyen regisztrálva a Google Analytics és Webmestereszközök rendszerében, hasznos, ha össze van kötve közösségi oldalakkal (Facebook, G+, Twitter...), szerepeljen könnyen megtalálható helyen a honlaptulajdonos elérhetősége. Legyen a rendszer egésze átlátható, navigálható, és nyújtson felhasználói élményt.

Lényegében ennyi, ami igazán fontos... Ha a sorolt kívánalmak mindegyikének vagy többségének sikerül eleget tenni, egy keresőbarát weboldal lesz a birtokunkban. Ez ilyen honlap technikailag megfelel minden fontos elvárásnak - de ez önmagában még édeskevés ahhoz, hogy jól szerepeljen a keresőben valamely kulcsszavakkal.

Speciális optimalizálás

A speciális munkát a kulcsszavas optimalizálás képezi. Az általános rész főleg arról beszél, hogy mi legyen a honlapon, de szót sem ejt arról, hogy ez a valami konkrétan milyen legyen. Ezt a milyenséget kialakítani a legnagyobb szakértelmet kívánó munka, s nem elsősorban azért, mert nehéz az egyes kívánalmaknak megfelelni, hanem azért, mert az egyes tényezőket egymással összefüggésben kell látni és kezelni.

A speciális honlapoptimalizálás lényege a kulcsszavas relevancia megteremtése.

Míg az általános optimalizáció során a weboldalt keresőbaráttá, a Google-robotok számára jól feltérképezhetővé és értelmezhetővé tettük, az optimalizálás következő munkamenete a kulcsszavakra fókuszálva zajlik. Nyilvánvaló, hogy ha a Google-listán szeretnénk weblapunkat az első helyen vagy legalább az első oldalon látni, ezt nem úgy általában akarjuk, hanem pontosan meghatározott kulcsszavakra nézve. Éppen ezért ezeknek a kulcsszavaknak a website tartalmában megfelelő reprezentációt kell biztosítanunk. Mindez egy igen komplex eljárássorozat során valósulhat meg.

A folyamat bonyolult, de a lényeg megragadható akár egy mondatban is:

el kell érnünk, hogy a választott kulcsszavak a honlapon megfelelő számban és megfelelő változatosságban szerepeljenek ahhoz, hogy a webhely egésze ezekre a kifejezésekre nézve a lehető legnagyobb relevanciát mutassa - ez adhat jó esélyt a TOP helyezésekre.

A Google keresőalgoritmusai azonban nem azt és nem úgy értik a relevancián, mint mi a hétköznapi életben vagy mondjuk az irodalomban. Egy elmesélt történet szólhat a szerencséről (releváns lehet erre a fogalomra nézve) akkor is, ha a szerencse szó egyszer sem szerepel benne. Nem így a honlapoknál. A webtartalmak kulcsszavas relevanciája akkor valósítható meg a legkönnyebben, ha a kulcsszavakat minél több előfordulási módozatban és változatban szerepeltetjük - de eközben óvakodunk a túlhalmozástól és a túl sok ismétléstől is.

Az általános részben például szerepelt, hogy minden weblapnak legyen saját egyedi neve és leírása. De ez nem szerepelt ott, hogy mi legyen ez a név és mit tartalmazzon a leírás. Nos, a kulcsszavas optimum akkor valósul meg, ha választott kulcsszavak kiemelt fontossága megmutatkozik mind a névben, mind a leírásban. Legyen a név és a leírás kulcsszavas. Azonban ezek az elemek semmiképpen nem állhatnak a kulcsszavak puszta felsorolásából. Említettem, hogy szükségesek H1, H2 stb. besorolású címsorok: nyilvánvaló, hogy a relevanciához kulcsszavas címekre, alcímekre van szükség, ez szintén hozzájárul ahhoz, hogy e szavakra nézve a honlaptartalom releváns legyen. Ugyanígy legyenek kulcsszavasak a kiemelések, a képek és linkek megadható szövegei, tartalmazzanak keresőkifejezéseket a felsorolások, táblázatok, menük, oldalsávok, láblécek... - mind-mind további lehetőségeket ad arra, hogy egy-egy kulcsszó minél több különböző szerepben előfordulhasson. És aztán persze ott van maga a folyószöveg, világos, hogy a legfontosabb kifejezéseknek "csak úgy", simán is szerepelniük kell az oldalon.

Mi ebben a nehézség? - kérdezhetnénk. Hát csak az, hogy a Google semmi mást nem büntet olyan szigorúan hátrasorolással, mint a kulcszavak manipulatív használatát. Ha nem így lenne, nyerő lehetne az olyan honlap, amely a kulcsszavakon kívül más nem is tartalmaz... Ami nyilvánvalóan abszurdum, ilyen webhely esélytelen a pozíciószerzésre. Ugyanis:

A kulcsszóhasználat megfelelően gazdag kontextust kíván, eközben a kulcsszavas előfordulások sűrűsége nem lehet kirívóan magas,

hanem a természetes fogalmazású szövegekhez kell hasonlatosnak lennie. Ez pedig - mutatja a tapasztalat - kb. 1-3 %-nyi előfordulási sűrűséget jelent. Azaz kilencvennél több más szót kell leírnunk addig, amíg egyetlen kulcsszót is használhatunk a szövegben. (Egyszerűbb megközelítés: bekezdésenként 1 kulcsszó-előfordulás). Világos, hogy ha csak a fent felsorolt helyeken szerepeltetjük, akkor is igen terjedelmes szövegkorpuszra van szükségünk ahhoz, hogy a választott keresőszavak ne tengjenek túl, ne halmozódjanak.

És akkor a változatosságot nem is említettem. Azonnal felkelti a manipuláció gyanúját, ha ugyanaz a kifejezés mindenütt ugyanúgy szerepel. A természetes szöveg nem ilyen: jöjjenek hát a ragozott, jelezett, képzett formák, tegyük a szavainkat összetételbe. Talán az is világos, hogy ha a honlap neve mondjuk PR-cikk elhelyezés, akkor sem a H1, sem a H2 címsor már nem lehet pontosan ugyanez. Ha egy képfájl neve pr-marketing.jpg, akkor se a felirata, se a helyettesítő, se a buborékszövege ne legyen szó szerint ugyanez - ez ugyanis redundáns elemek létrejöttét eredményezi. A kulcsszavak tehát ne csak más-más alakban, hanem más-más szövegkörnyezetben szerepeljenek a különböző szöveghelyzetekben - ez alapvető szabály a Google részéről a honlapok keresőoptimalizálásában.

A kulcsszavas előfordulásokat összefüggéseikben kell látnunk és kezelnünk,

hiszen a webszöveg egészében nemcsak az a cél, hogy a kulcsszavak sokszor és sokféleképpen szerepeljenek benne, hanem

a kulcsszavas relevanciát azzal növelhetjük, ha az általuk jelölt fogalmakat minél több összefüggésben mutatjuk be.

- lényegében ezzel "bizonyítjuk", hogy igen sok információt nyújtunk a kulcsszavak jelölte fogalmakkal összefüggésben. Tehát nemcsak hogy fölösleges, hanem ártalmas is ugyanazokat a szókapcsolatokat ismételgetni, de bármilyen leleményesek is vagyunk, nem mindig sikerül kikerülni a kulcsszóhasználatban a redundanciát. (Tehát tömeges sms küldés, csoportos üzenet továbbítás, szövegüzenet tömeges eljuttatása, sms-küldés nagy mennyiségben, mobilüzenet sok címzettnek -  hány további variációt sikerül kreálnod?) 

A kulcsszóhasználat eszerint egyfelől kényszer (muszáj szerepeltetni őket), másrészt tilalmakkal van övezve - és azonnal felmerül a súlyos probléma: ha az ismétlések elkerülése végett más szavakat használunk a tiszta kulcsszavaink helyett pl. egy címben, akkor ez a cím hogy a fenébe lesz kulcsszavas?? - holott éppen ez - a kulcsszavasság - lenne a speciális optimalizálás szerinti kívánalom.

Nos, a kérdés jogos.

Kulcsszavak túlhasználata nélkül biztosítani a kulcsszavas relevanciát - ez a speciális tartalomoptimalizálás tudománya.

Meglehet, egyben művészete is.

Ha tanácsadásra van szüksége: Ingyenes-e SEO-tippek ára?

Szólj hozzá!

Címkék: kulcsszavak szempontok releváns tartalom tartalomoptimalizálás kulcsszavas-relevancia

Tartalom optimalizálás, keresőbarát weboldal



Tartalmi optimalizálás: milyen a keresőbarát weboldal? Mi az, hogy releváns honlaptartalom? Első Google-oldal - top10 találat a keresőben

tartalom-weboldal-optimalizalas.jpg

A hónap közepétől igen jelentős mozgások tapasztalhatók a Google-találatok listáján. Ennek előtte a SERP frissülése 2016 elejétől észrevehetően lelassult, valahogy beállni látszott a korábban kialakult rangsor - legalábbis ez történt a SEO szakmai kulcsszavaival jól-rosszul szereplő weblapok esetében és azokban a projektumokban is, amelyek során olyan témákban működtem keresőmarketingesként, mint a mobil kommunikáció (ezen belül a tömeges sms-küldés), a télikert gyártás és a magyar szamizdat kiadványok. Utóbbi mondjuk külön eset, mert itt a kulcsszavas keresések száma és a konkurencia egyaránt alacsony - míg ez első két téma valamennyi kulcsszavával jelentős az optimalizációs verseny. Éppen ezeknél a seózásoknál tűnt fel, hogy február óta szinte meg sem moccant a SERP-rangsor, az optimalizációs lehetőségek teljes arzenáljának bevetése ellenére sem.

Aztán hopp... Előbb kollégák blogjaiban olvastam a keresőtalálatok átrendeződéséről, majd március idusát követően az én két legfontosabb projektemnél is megtörtént, amit rég vártam. A gondosan optimalizált honlapok feljebb léptek a TOP10 helyezésen belül. Nem egyetlen pozíciónyit, hanem 2-3, sőt 4 hellyel ugrottak feljebb. Mindebből én arra következtettem, hogy jó volt az elgondolásom, amikor ezeket a seózásokat felvállaltam. Mindkét esetben ragaszkodtam a szöveges honlaptartalom jelentős növeléséhez és a tartalmi alapú kulcsszavas relevancia kialakításához.

Tudható, hogy a kereskedelmi célú weboldalak SEO-kondíciói általában csapnivalóak. Ezeknek a honlapoknak a felépítésekor ez első szempont a termék vagy szolgáltatás tetszetős színben való felmutatása, kívánatossá tétele, előnyeinek néhány mondatos megragadása. Jól láthatóan kerül elhelyezésre a megrendelési űrlap, az ingyenes ajánlatkérésre való felszólítás, a kapcsolati telefonszám, email. Ezek látványos megjelenésével gyakran le is zárul a honlap. Szakmai leírást, részletes termékbemutatót, gyártási technológiát, a szolgáltatással kapcsolatos ismereteket, hasznos tudnivalókat, pláne elméleti hátteret nem kapunk: ugyan mi szükség lenne erre, gyere és kattints, rendel, hívj fel, majd a telefonban elmondok mindent.

A Googlenek azonban nem tudod telefonon elmondani, így aztán nem is sorolja weblapodat a találatok élére, de még az első oldalra sem juthatsz fel.

Nincs mese: magán a honlapon kell elérni, hogy annak tartalma releváns legyen a választott kulcsszavakra nézve, ezen felül minden meg kell tenned, hogy a weboldalad keresőbarát legyen. 

2 komment

süti beállítások módosítása